یاد گرفتن زبان عربی برای بسیاری اهمیت دارد به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانیم مدت زمان یادگیری زبان عربی چقدر است.

مدت زمان یادگیری زبان عربی

سلام نو پلاس: شاید اولین سوالی که در زمان شروع یادگیری زبان عربی از خود بپرسید، این باشد که برای یادگیری این زبان چقدر زمان نیاز دارم؟ برای پاسخ‌دادن به این سوال، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. اینکه هدف شما از یادگیری این زبان چیست و قصد دارید به چه سطحی از آن دست پیدا کنید، اولین عاملی است که بر مدت زمان یادگیری زبان عربی تاثیر می‌گذارد.

اگر قصد تحصیل، مهاجرت یا آشنایی با ادبیات عرب را دارید، مسلما باید زمان بیشتری را برای مطالعة دقیق این زبان اختصاص دهید؛ اما اگر فقط قصد سفر چندروزه به یک کشور عربی را داشته باشید، یادگیری لغات و مکالمات روزمره در چند روز، می‌تواند کارراه‌انداز باشد.

عوامل تأثیرگذار بر یادگیری زبان عربی

واقعیت این است که مدت زمان یادگیری زبان عربی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر زبان‌آموزی، در کنار داشتن هدف خاص خود، از استعداد یادگیری متفاوتی برخوردار است و به منابع خاصی نیز دسترسی دارد. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر زمان یادگیری زبان عربی عبارت هستند از:

• زبان مادری

از آنجایی که عربی یک زبان سامی است، شباهت‌های زیادی با زبان‌هایی مانند عبری و آرامی دارد.

مدت زمان یادگیری زبان عربی

این موضوع باعث می‌شود تا بومی‌زبان‌های فارسی و کردی (به‌دلیل الفبای یکسان این دو زبان) عربی را در مدت‌زمان کوتاه‌تری یاد بگیرند.

• دانش عربی شما

اگر از قبل با زبان عربی استاندارد آشنا باشید، کار شما آسان‌تر خواهد شد؛ البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای یادگیری لهجه‌های متفاوت مانند عربی مصری، دانش عربی استاندارد، کمتر از آنچه که انتظار دارید به شما کمک خواهد کرد. بااین‌حال، پیشینه زبانی، تأثیر زیادی بر سرعت یادگیری شما خواهد داشت.

• روش یادگیری زبان عربی

روش‌ یادگیری نیز نقش بسیار مهمی در مدت زمان یادگیری زبان عربی دارد. اگر فقط محدود به یادگیری در کلاس باشید، یادگیری زمانبری خواهید داشت می‌شود؛ اما اگر خارج از کلاس نیز دائما از فایل‌های صوتی، کتاب‌های داستان، پارتنر برای صحبت‌کردن، فیلم‌های عربی و... استفاده ‌کنید، زمان یادگیری خود را کاهش خواهید داد.

• زمانی که برای یادگیری زبان عربی می‌گذارید

مدت‌زمانی که برای مطالعه زبان عربی صرف می‌کنید، مستقیماً روی سرعت یادگیری شما تاثیر می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که اگر روزی یک ساعت مطالعه ‌کنید، بسیار سریع‌تر از زمانی‌که فقط هفته‌ای یک‌بار به کلاس می‌روید، به زبان عربی مسلط خواهید شد.

مدت زمان یادگیری زبان عربی

• نگرش شما

دیدگاه شما نیز نقش مهمی در میزان سختی یادگیری زبان عربی دارد. اگر نگاه مثبتی به یادگیری این زبان داشته باشید و آن را سرگرم‌کننده بینید، شانس شما برای یادگیری بیشتر خواهد بود. داشتن دیدگاه مثبت، تمایل شما را به مطالعه بیشتر می‌کند و در نتیجه، پروسه لذت‌بخش‌ و سریع‌تری را تجربه خواهید کرد.

یادگیری زبان عربی چقدر طول می کشد؟

تاریخ و زمانی که برای رسیدن به سطح متوسط زبان لازم است:

۱-یک دوره ی سه سا عته زبان در هر هفته: برای هشت هفته به اصافه ی یک تکلیف هفتگی که یک ساعت تعیین شده باشد به اضافه ی یک تمرین مستقل از هر نوع آن که رو ساعت زمان ببرد که سه دوره در هر سال زمان میبرد که شما بین ۲۵-۳۰دوره نیاز داری.سه دوره در هرسال که در حدود۸/۳٫ایا طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط برسید.

۲- یادگیری پیوسته زبان عربی در مدرسه: چهار ساعت در هفته به اضافه ی دو ساعت تکلیف به اضافه رو ساعت تمرین هوس مستقل ضربدر دوا زده هفته و ضرب در دو واحد درسی بین۵-۶/۲۵سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط زبان برسید.

مدت زمان یادگیری زبان عربی

۳-مطالعات مستقل و اختصاصی: تقریبا یک ساعت در روز، تقریبا سه سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط نائل شوید.

۴- مطالعات کلی و عمیق: در حدود هشت ساعت در روز که تقریبا سه ماه طول می‌کشد تا شما به سطح ابتدایی برسید..این مطالعات از بسیاری از فاکتورها چشم پوشی می‌کند. اگرچه هنوز یک روش دقیق ب ای تعیین طول مدت یادگیری وجود ندارد.

تسلط کامل بر زبان عربی، یک فرآیند زمانبر و طولانی است که تلاش فراوانی نیاز دارد و شاید ماه‌ها طول بکشد؛ اما با رعایت چند نکته مهم، دورة یادگیری موثرتر و سریع‌تری را تجربه خواهید کرد و مدت زمان یادگیری زبان عربی را نیز کاهش خواهید داد. این نکات، به‌شرح زیر هستند:

• لغت یاد بگیرید

بهترین راه برای حفظ لغت، تهیة فلش کارت است. هر روز خود را موظف کنید تا چند لغت بخوانید؛ البته برای این کار، اپلیکیشن‌هایی مانند انکی نیز کاربردی خواهند بود. هرچه واژگان بیشتری یاد بگیرید، راحت‌تر مکالمه‌ خواهید کرد.

• خود را در معرض زبان عربی قرار دهید

هرچه بیشتر در معرض عربی قرار بگیرید، ناخودآگاه شما بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و میزان سختی یادگیری زبان عربی برایتان کم‌تر می‌شود.

مدت زمان یادگیری زبان عربی

با این‌کار، کلمات و عبارات جدید، جملات و دستور زبان را بهتر یاد می‌گیرید؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید در فرهنگ، مذهب و موقعیت‌های آموزشی عربی غرق شوید.

• به لهجه و تلفظ خود توجه کنید

اکثر افراد، داشتن لهجة صحیح را به چشم یک ضرورت نمی‌بینند و اغلب، تلفظ و لهجه را نادیده می‌گیرند؛ درصورتی‌که، داشتن لهجة خوب، مهارت‌های شنیداری و درک مطلب شما را تقویت می‌کند.

بهترین راه این است که بعد از یادگرفتن نحوه ادای صحیح هر حرف، به سراغ کلمات و عبارات بروید. یک فایل صوتی را چند بار با دقت گوش دهید؛ سپس سعی کنید که تلفظ شما با تاکید و لحن گوینده، مطابقت داشته باشد. صدای خودتان را ضبط و آن را با صدای اصلی مقایسه کنید. این تمرین را آنقدر انجام دهید تا زمانی که به‌راحتی بتوانید کلمات را ادا کنید.

این تمرینات، شاید مدت زمان یادگیری زبان عربی را کمی افزایش دهند؛ اما در نهایت، یادگیری بسیار با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید