یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی- علاوه بر فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی- ایفای نقش‌های اجتماعی آن‌ها در قبال جامعه است. سال‌ها است این باور تثبت شده که حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منفک از هم نبوده و سازوکارهای آن‌ها در هم تنیده است.

بانک آینده؛ پیش‌گام در عرصه مسئولیت‌اجتماعی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک آینده، در مقایسه با دیگر بنگاه‌ها، بانک‌ها، نقش کلیدی در نهادینه‌سازی مسئولیت‌اجتماعی در جوامع ایفا می‌کنند.

در این میان بانک‌های خصوصی طی سال‌های اخیر به وسعت دامنه فعالیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطیِ قابل‌اجرا در مؤسسات خود پی برده و در جریان‌سازی حرکت فکری مسئولیت‌اجتماعی در کل جامعه، عملکرد مؤثری داشته‌اند.

بانک آینده نیز به‌عنوان یک بانک خصوصی، از آغاز فعالیت خود همواره توجه به دغدغه‌های جامعه را در اولویت‌ برنامه‌ها و سیاست‌گذاری خود، داشته است. اشتغال‌زایی و حمایت از بنگاه‌های خرد توجه ویژه به مقوله اشتغال‌زایی و حمایت از بنگاه‌های خرد و رونق تولید داخلی با پرداخت تسهیلات ویژه و نیز طراحی و ارائه خدمات اعتباری آسان و ارزان‌قیمت از جمله مواردی است که همواره در دستورکار این بانک قرار دارد.

بانک آینده به‌ویژه در دوران کرونا با هدف کمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، با اعطای تسهیلات با نرخ پایین، به حدود ۷۰۰ بنگاه اقتصادی کمک کرد تا در دوران رکود اقتصادی کرونا، میزان اشتغال خود را حفظ کنند. حتی افرادی که درآمدشان کاهش یافته بود، از نظر دور نماندند و تحت عنوان کمک‌معیشتی، به بیش از ۱۴هزار مستاجر، تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد. حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت بانک آینده در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و هم‌سویی با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، جوانان بسیاری را به خانه بخت فرستاده است. نهاد خانواده، به‌عنوان نخستین مأمن و پناه‌گاهی است که انسان‌ها، بیش‌ترین آموزه‌های خود را از آن دارند. از همین‌رو، ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان برای تشکیل خانواده، این نهاد مهم اجتماعی، از مهم‌ترین سیاست‌های اعتباری بانک آینده محسوب می‌شود.

این بانک در تداوم روند حمایت از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت تسهیلات فرزندآوری را نیز در اولویت خود دارد.

بانک آینده همراه با اجرای این قانون که ظرفیت‌هایی را در مسیر حرکت آینده قرار داده است، می‌کوشد تا با پرداخت این وام، نشاط جوانی جمعیت تا سالیان متمادی ادامه یابد و کشور در مسیر بحران پیری زودرس قرار نگیرد. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری نوین پزشکی بانک آینده طی سالیان گذشته همواره کوشیده است تا در قالب تسهیلات حمایتی و ایفای نقش مسئولیت‌اجتماعی خود، یاری‌گر و همراه نظام سلامت کشور باشد و در این زمینه، اقدامات مؤثر و متنوعی انجام داده است.

این بانک، همواره در تلاش است که با مشارکت جامعه علمی و مدیریتی و نیز با هم‌افزایی، هماهنگی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود و با حمایت از حوزه سلامت، دارو و درمان، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور، گامی مؤثر در راستای التیام دردها برداشته و امیدواری را در جامعه تسری بخشد.

بانک آینده، به‌عنوان بانک پیشرو در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ابزارهای نوین و مشاوره‌های مالی برای رشد و توسعه کسب‌وکار و تولید، به‌خصوص در دوره کرونا با رویکرد حمایتی، تمام قد در کنار تمامی فعالان حوزه سلامت، تولیدکنندگان، دانش‌پژوهان، نوآوران، سرمایه‌گذاران و خیرین، حضور داشته و دارد. بر همین اساس، این بانک با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری‌های نوین، طی همکاری گسترده با صندوق نوآوری شکوفایی با استقرار دائمی در آن نهاد، اقدام به اعطای تسهیلات به این گروه از شرکت‌ها کرده است.

تأسیس، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید کارخانه‌های دارویی و تأمین سرمایه در گردش آن‌ها با پرداخت بیش از ۱.۸ همت تسهیلات ارزان‌قیمت از جمله این موارد است. به‌عنوان نمونه، صرفاً در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱.۱ همت توسط این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تسهیلات پرداخت شده است. بانک آینده؛ متحد استراتژیک فعالان حوزه سلامت و درمان بانک آینده اثبات کرده که همواره در شرایط دشوار، متحد استراتژیک برنامه‌ریزان و فعالان حوزه سلامت و درمان است.

به‌عنوان نمونه، در مقطع حساس ورود ویروس کرونا به کشور در سال ۱۳۹۸ که هنوز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد ظرفیت پذیرش و تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا بودند، بانک‌آینده مهم‌ترین مرکز درآمدی خود یعنی«مجموعه ایران‌مال» را تبدیل به بیمارستان ۳.۰۰۰ تختخوابی با امکانات مراقبت‌های ویژه و نقاهت‌گاه بیماران کرونایی کرد. هم‌زمان با جهت‌گیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاربری مجموعه ایران‌مال را به مرکز واکسیناسیون تغییر داد.

در مقوله اقتصاد کرونا، صرفاً استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی و پرداخت تسهیلات برای خرید و ساخت تجهیزات بیمارستانی مورد نظر قرار نگرفت، بلکه کادر درمان و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده نیز مورد توجه قرار گرفتند.

در همین راستا، بانک آینده به‌پاس قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، در قالب «طرح فرشتگان سلامت» به بیش از ۵۰هزار نفر از کادر درمان در ۳۵۶ بیمارستان مرجع کرونا، تسهیلات ارزان‌قیمت با شرایط ساده و بدون ضامن پرداخت کرد.

شفافیت عملکرد بانک آینده در راستای شفافیت و افشای عمومی خود و افشای گزارش‌های کارشناسی، رقابت پذیری و کیفیت دارایی‌ها، از افشای‌های بنیادی و منحصربه فرد خود در صنعت بانکی در سامانه کدال رونمایی کرد. گفتنی است؛ توجه به اقدامات بانک آینده برای شفاف‌سازی و افشاهای انجام شده در سامانه کدال برای اطلاع عموم، املاک و دارایی‌های ارزیابی شده از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده که توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه انجام شده است، بیانگر افزایش ارزش چشم‌گیر دارایی‌های مزبور، نسبت به گذشته است. هم‌زمان با اطلاع‌رسانی مداوم فعالیت‌ها و اقدامات در وب‌سایت رسمی بانک و دیگر بسترهای اطلاع‌رسانی، مدیران ارشد بانک آینده در تعامل مستقیم و نشست‌های رو در رو، همواره پاسخ‌گوی مشتریان، سهامداران و دیگر ذی‌نفعان بانک بوده‌اند.

*در نهایت، مسئولیت اجتماعی کسب‌وکارها حاکی از تعهدات مدیریت یک بنگاه اقتصادی برای محافظت از منافع جامعه است. با توجه به چنین برداشتی از مفهوم مسئولیت‌اجتماعی، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی بانک آینده، به‌عنوان یک بانک خصوصی، صرفاً به سود آوری نمی‌اندیشد، بلکه خدمت و محافظت از منافع سایر اعضای جامعه مانند کارگران، مصرف‌کنندگان و آحاد افراد جامعه به‌طور کلی، همواره در دستور کار و فعالیت این بانک قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید