سفر به خراسان شمالی و بازدید از مناطق طبیعی آن جذاب است از این رو با ما همراه باشید و درباره میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی بدانید.

میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه نمونه گردشگری میلانلو از مکان های دیدنی اسفراین به شمار می ‌رود. باغ دره ‌ها و فضاهای باز و سرسبز جویبارها، چشمه سارها، بافت معماری متفاوت روستای منطقه از جمله جاذبه های گردشگری منطقه نمونه گردشگری میلانلو است.

این منطقه ییلاقی که در نزدیکی اسفراین واقع شده است، از چندین روستا با نام‌های حسن آباد، اردغان، پرکانلو، بیدواز، سرچشمه و سارکانلو تشکیل شده است. طبیعت این منطقه بسیار بکر و دیدنی است. غار انوشیروان، غار سنجد چشمه و منطقه تفریحی چمن نیز در این منطقه واقع شده‌اند که همگی بسیار زیبا و دیدنی هستند.

آشنایی با خراسان شمالی

یکی از سه استان خراسان بزرگ قدیم، خراسان شمالی نام دارد. این استان در شمال شرقی ایران واقع شده است و جزء مناطقیست که از نظر گردشگری کم‌تر شناخته شده است.

اقوام مختلف فارس، تات، کردهای کرمانج، ترک و ترکمن در این منطقه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. کشف آثار باستانی در خراسان شمالی قدمت بسیار بالای این استان را از نظر سکونت انسان نشان می‎دهد.

میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی

محوطه‌ی باستانی پهلوان و تپه‌ی جاجرم قدمتی نزدیک به ۱۲ هزار سال دارند و از دوران قبل از اسلام در این منطقه بناهایی مانند بنای سنگی اسپاخو ساخته شده است که قدیمی‎ترین سازه‌ی این بخش از تاریخ محسوب می‎شود.

خراسان شمالی از طرف شمال با کشور ترکمنستان، از سمت شرق و جنوب با استان خراسان رضوی، از جنوب غربی با سمنان و از سمت غرب با استان گلستان همسایه است.

مساحت آن ۲۸,۴۳۴ کیلومتر مربع است و از نظر وسعت در مقایسه با سایر استان‎های کشور در رده‌ی پانزدهم قرار می‎گیرد. جمعیت این استان براساس سرشماری انجام شده در سال ۹۵ برابر با ۹۵۹ هزار و ۷۰ نفر بوده است.

خراسان شمالی به دو ناحیه‌ی کوهستانی و پست و هموار تقسیم می‌شود. این استان باغ‌های انگور بی‌شماری دارد و از نظر تولید انگور، رتبه‌ی ششم ا به خود اختصاص داده است.

قسمت‎های مختلف این استان ایران از نظر اقلیمی در دو دسته کوهستانی مرتفع و نواحی پست و هموار قرار می‎گیرند و بلندترین نقطه خراسان شمالی در رشته کوه‎های آلاداغ،قله شاه جهان است که ۳۰۵۱ متر ارتفاع دارد.

پست‎ترین ناحیه این استان در روستای تازه‌یاب در بخش های خروجی رودخانه اَترَک است که در ارتفاع چهارهزار متری از سطح دریا واقع شده است.

میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی

میانگین ارتفاع خراسان شمالی از سطح دریا ۱۳۲۶ متر است. اکثر نواحی خراسان شمالی آب‌وهوای کوهستانی و خشک دارند و بهترین زمان سفر به این استان کشورمان فصل بهار و اوایل پاییز است.

منطقه بکر و تماشایی میلانو

دهستان میلانلو به مرکزیت روستای پرکانلو از بخش مرکزی شهرستان اسفراین ودر ۹ کیلومتری شرق شهر اسفراین بین ۳۷ً ۵۷َ تا ۵۲ً ۵۷َ طول جغرافیای و۱ً ۳۷َ تا۱۶ً ۳۷َ درجه عرض جغرافیایی قرار گرفته است.

این دهستان از شمال شرقی به دهستان گلیان شهرستان شیروان از شرق به دهستان شاهجهان شهرستان فاروج واز جنوب به دهستان بام وصفی اباد واز غرب به دهستان روئین محدود میگردد این دهستان دارای ۲۰ روستا و ۳۷ مزرعه ومکان میباشد موقعیت اقلیمی اغلب روستاهای منطقه کوهستانی ودره ای است.

چشمه های متعدد در منطقه باتوجه به موقعیت کوهستانی منطقه مانند چهل چشمه (روستای سرچشمه) رودخانه دائمی که بخشی از آب خود را از چهل چشمه تامین میکند باعث مشروب نمودن زمینهای زراعی شده و انواع محصولات باغی مانند: سیب هلو زردالو گردو انواع سیفی جات تولیدمیشود، غار سنجد سرچشمه، غار نوشیروان، منطقه تفریحی چمن که بخصوص در ایام نوروز وسیزده بدر پزیرای جمع کثیری از دوستداران طبیعت است، کوه های شاه جهان وکرکزاب، باغ دره ها وفضاهای باز وسرسبز جویبارها چشمه سارها، بافت معماری متفاوت روستای منطقه از جمله توانهای گردشگری منطقه نمونه گردشگری میلانلو میباشد.

میلانو؛ منطقه‌ای بکر و تماشایی در خراسان شمالی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید