محمدرضا صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت رئیسی انتقاد کرد.

نماینده مجلس: آقای رئیسی! به خاطر گرانی‌ها قبلا کمر مردم شکسته بود، امروز دست و پای‌شان شکسته می‌شود

به گزارش سلام نو، محمدرضا صباغیان بافقی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ۳۱ تیر ضمن عرض تسلیت پیرو ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش گفت: آقای رئیسی از دلسوزی و زحمات شما تشکر می کنیم. قبلا کمر مردم به خاطر گرانی ها شکسته شده بود اما امروز دست و پای مردم نیز شکسته می شود.

وی ادامه داد: ابتدا عملکرد دولت سوئد که بستر ساز اهانت به قرآن کریم شده است را محکوم می کنم. همچنین اقدام شجاعانه دولت عراق را در اخراج سفیر سوئد می ستاییم و از دولت خودمان می‌خواهیم در برخورد با دولت سوئد درنگ نکند و به دولت سوئد می‌گوییم این شخص معلوم الحال آتش به قرآن نزد، بلکه آتش به خود و بنیان‌های حکومت شما زد. همچنین حرکت ناجوانمردانه دولت روسیه در بی‌احترام به حق حاکمیت ایران را محکوم می‌کنیم آن هم در شرایطی که کشور ما مردانگی خود را اثبات کرد و در حال پرداخت هزینه هستیم.

این نماینده مجلس ضمن اخطاری به ایجاد یک بی‌عدالتی به اصطلاح سفید و بی‌رنگ در کشور،گفت: همه می‌گوییم رسالت پیامبران و رسالت انقلاب اسلامی اجرای عدالت بود و یکی از پایه‌های بی‌عدالتی توزیع ناعادلانه نمایندگان است که بستر ساز بسیاری از بی عدالتی ها در حقوق مردم و توسعه و رشد مناطق شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی توزیع نمایندگان به شدت ناعادلانه و ظالمانه است،ادامه داد: نمایندگان محترم امروز ما شهرستانی داریم که ۷۰۰ هزار جمعیت دارد، آن هم با یک نماینده وشهرستانی داریم با ۲۵۰ هزار نفر و سه نماینده. همچنین ما شهرستانی داریم با ۴۵ هزار نفرجمعیت و یک نماینده و ۵ شهرستان داریم با ۶۵۰ هزار نفر و یک نماینده.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ۶ شهرستان در یک استان یک نماینده دارد. همچنین یک شهرستان در یک استان یک نماینده دارد. همچنین شهرستانی داریم با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت اما یک نماینده. شهرستانی داریم با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و سه نماینده و این بی‌عدالتی سفید و کمرنگ است .مردم این حوزه‌ها هم از این بی عدالتی خبر ندارند. بنده از آقای قالیباف می‌خواهم در راستای اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی سفید و بی‌رنگ، طرح اصلاح حوزه انتخابیه ها را در دستور کار قرار دهند.سلام نو

وی تصریح کرد: پایه اصلی بسیاری از این بی‌عدالتی ها، بی عدالتی در توزیع نماینده است.

صباغیان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با توجه به رای صادره علیه یک نماینده مجلس که جرمش اخلاقی و مالی نبود، می‌گویم آقای قالیباف طرح سوت زنی را دفع نمایید. ما رای اشخاصی همچون طبری ها را می بینیم و نماینده مجلس را هم دیدیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آقای رئیسی از دلسوزی و زحمات شما تشکر می کنیم.قبلا کمر مردم به خاطر گرانی ها شکسته شده بود اما امروز دست و پای مردم نیز شکسته می شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: آقای اژه‌ای شما برای رفع مشکل مردم در شهرستان مهریز به یزد تشریف آوردید. شما جابه جایی و پاسگاهی را با مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ زدید،اما رد کلنگ را نیز باد برده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

صباغیان ادامه داد: آقای رئیس جمهور استان یزد؛ العطش العطش العطش ! شما انتقال آب را کلنگ زدید اما متاسفانه بعد از کلنگ زنی شما و شروع به کار، این پروژه امروز تعطیل است.همه استان یزد شاهد بودند که شما کلنگ زدین و مانتظار داشتند انتقال آب صورت گیرد، اما این مسئله مد نظر قرار نگرفت. از شما می‌خواهیم به فریاد این مردم برسید.ما در این روستا شاهدیم که مردم چگونه مهاجرت و باغ‌هایشان خشک می‌شود و چطور با ظرف و تانکر باغ‌های خود را آب می‌دهند. / ایلنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید