هشدار درباره شربت نیچرکولد آخرین مورد از هشدارهای مشابه در ماه‌های اخیر درباره شربت‌ سینه‌های آلوده فروخته‌شده در سراسر جهان است.

داروی آلوده جان ۳۰۰ کودک را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین سازمان جهانی بهداشت این هفته هشداری درباره شربتی با نام تجاری «نیچرکولد» (Naturecold) صادر کرد که در کامرون فروخته می‌شود و با مرگ شش کودک در این کشور مربوط شده است. این شربت‌ها حاوی مقادیر بسیار بالایی از ماده سمی دی‌اتیلن‌گلیکول بوده‌اند.

روی جعبه‌های شربت نیچرکولد آلوده نام شرکت انگلیسی «فراکن اینترنشنال» به عنوان تولیدکننده آمده است، اما سازمان ناظر دارویی انگلیس می‌گوید چنین شرکتی در این کشور وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت در این هشدار از سازمان ناظر دارویی هند خواسته است که برای دسترسی به شرکت‌های هندی که ممکن است در این حادثه دخیل باشند، کمک کند. به گفته سخنگوی این سازمان با کشورهای دیگر هم تماس گرفته شده است.

هشدار درباره شربت نیچرکولد آخرین مورد از هشدارهای مشابه در ماه‌های اخیر درباره شربت‌ سینه‌های آلوده فروخته‌شده در سراسر جهان است.

در سال ۲۰۲۲ داروهایی سمی با مرگ بیش از ۳۰۰ کودک در گامبیا، ازبکستان و اندونزی مربوط شدند. یک هشدار دیگر سازمان جهانی بهداشت در ابتدای امسال درباره داروهای آلوده یافت‌شده در جزایر مارشال و میکرونزی در اقیانوس آرام بودند، اما هیچ موردی از مرگ در این مورد گزارش نشد. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تهدید ناشی از این داروهای آلوده ادامه دارد.

این شربت‌های آلوده بوسیله سازندگان متفاوت تولید شده بودند، اما در سه مورد از چهار حادثه این داروها ساخت هند بودند. مرگ کودکان در اندونزی به شربت‌های ساخت داخل مربوط شدند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این الگو به معنای آن است که برای تحقیق درباره حادثه در کامرون کار کردن با مقامات هندی اولویت بالایی دارد. این سازمان قبلا گفته بود که تلاش‌ها برای بررسی بیشتر حوادث مربوط به شربت سینه‌ها و زنجیره تولید آنها به علت ندادن اطلاعات بوسیله مقامات و شرکت‌های داروسازی به بن‌بست رسیده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید