برخی از بیماران جراحی چاقی فکر می کنند که برخی از غذاها برای همیشه از دستور کار خارج شده اند و برای همیشه باید از آنها اجتناب کنند.

پس از جراحی چاقی کدام غذا ها نباید بخوریم؟

به گزارش سلام نو به نقل از صد آنلاین، برخی از بیماران جراحی چاقی این اشتباه را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند زمانی که آزادانه غذای جامد بخورند، می‌توانند هر چه دوست دارند بخورند. برخی دیگر فکر می کنند که برخی از غذاها برای همیشه از دستور کار خارج شده اند و برای همیشه باید از آنها اجتناب کنند.

هر دو باور اشتباه هستند اکثر بیماران قادر به تحمل بیشتر غذاها هستند اما همیشه تشویق به انجام این کار نمی شوند. در اینجا هشت ماده غذایی که پس از جراحی چاقی باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است:

۱) غذاهایی با کالری خالی

از آنجایی که معده شما بعد از جراحی چاقی تقریباً به اندازه یک تخم مرغ است، باید با انتخاب رژیم غذایی عاقلانه، تغذیه روزانه کافی دریافت کند. رژیم جراحی چاقی به معنای پرهیز از غذاهایی است که ارزش غذایی کمی دارند یا ارزش غذایی ندارند. این رژیم شامل شیرینیجات، چیپس، چوب شور، کیک برنجی و ذرت بوداده است. اگر این غذاها را بخورید، ممکن است در نهایت دچار سوءتغذیه شوید یا وزن خود را دوباره افزایش دهید. غذاهای مملو از شکر یا سرخ شده می توانند منجر به وضعیتی به نام "سندرم دامپینگ" شوند که در این سندرم غذاها پس از خوردن به سرعت در روده بزرگ تخلیه می شوند. سندرم دامپینگ باعث ضعف، عرق سرد، حالت تهوع و احتمالاً استفراغ و اسهال می شود.

۲) الکل

مشروبات الکلی کالری بالایی دارد و به عنوان بخشی از رژیم غذایی پس از جراحی چاقی شما توصیه نمی شود. مانند هر مایع دیگری، نوشیدنی‌های الکلی فضای با ارزشی را در معده شما اشغال می‌کنند که باید در طول رژیم بعد از جراحی به سراغ غذاهای مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی برود. علاوه بر این، جذب الکل پس از جراحی به طور چشمگیری افزایش می یابد که می تواند منجر به مسمومیت شود.

معمولاً به بیماران توصیه می شود که هر روز دو لیتر (یا هشت لیوان) آب (یا نوشیدنی) بدون کافئین یا شکر بنوشند. مهم است که به یاد داشته باشید که ۳۰ دقیقه قبل یا بعد از غذا نوشیدنی را همراه غذا ننوشید. این تمرین که برای هر رژیم جراحی کاهش وزن ضروری است، به شما کمک می کند احساس سیری کنید و فضای موجود در معده را برای مواد مغذی ذخیره کنید.

۳) غذاهای خشک

از آنجایی که در حین غذا خوردن مایعات نمی نوشید، ممکن است بخواهید از غذاهای خشک، حداقل در ابتدای مرحله نهایی رژیم جراحی چاقی خودداری کنید. خوردن غذاهایی مانند آجیل یا گرانولا ممکن است دشوار باشد. شما می توانید غلات معمولی داشته باشید، اما مطمئن شوید که با شیر کم چرب نرم شوند. قطعات بسیار کوچک این غذاها را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید آنها را به عنوان بخشی از رژیم جراحی چاقی خود تحمل کنید یا خیر. اگر نه، ناامید نشوید. با بهبودی بیشتر بدن، ممکن است بتوانید بعداً در رژیم غذایی پس از جراحی چاقی، از این غذاها استفاده کنید.

۴) نان، برنج و پاستا

به دلیل ماهیت نشاسته ای نان، برنج و ماکارونی، پس از جراحی، آنها می توانند خمیری در گلوی شما ایجاد کنند که بلعیدن آن بدون مایع سخت است. در برخی موارد، آنها می توانند سوراخ کیسه ای که معده جدید شما است را مسدود کنند. لازم نیست این غذاهای پر نشاسته را به طور کامل رد کنید، اما بهتر است در ابتدا از آنها اجتناب کنید. هنگامی که آنها را می خورید، سعی کنید سهم های بسیار کوچکی داشته باشید و مطمئن شوید که فقط لقمه های کوچک از هر کدام را بخورید.

۵) میوه ها و سبزیجات فیبری

شما باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات مغذی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید، اما از سبزیجات سخت هضم و فیبری اجتناب کنید. کرفس، ذرت، کلم بروکلی، کلم و مارچوبه غذاهایی هستند که قطعا در روزهای اولیه باید از آنها اجتناب کنید. با گذشت زمان، ممکن است بتوانید این غذاها را تحمل کنید، اما در کوتاه مدت، سبزیجات پخته و نرم و بدون پوست بخورید. لوبیا و نخود گزینه خوبی هستند زیرا پروتئین اضافی مورد نیاز برای حفظ تغذیه مناسب در رژیم غذایی پس از جراحی را نیز فراهم می کنند.

۶) غذای پرچرب

خوردن غذاهای چرب بعد از جراحی ممکن است باعث تهوع شود و برای موفقیت طولانی مدت در کاهش وزن مناسب نیستند. بیکن، سوسیس، کره، شیر کامل و پنیرهای سفت را کنار بگذارید و به جای آن گزینه‌های کم‌چرب را انتخاب کنید. ساندویچ کم چرب، گوشت گاو بدون چربی، مرغ، بوقلمون و پنیرهای کم چرب را انتخاب کنید. خوردن بیش از حد چربی در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد احساس بیماری در شما شود و ممکن است منجر به سندرم دامپینگ شود.

۷) نوشیدنی های قندی و کافئین دار بالا

از نوشیدن هر نوشیدنی حاوی شکر، شربت ذرت یا فروکتوز چیزی است که باید بعد از بای پس معده جلوگیری کرد. نوشیدن نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و برخی آب میوه ها در حالی که رژیم دارید می تواند منجر به سندرم دامپینگ شود. در عوض، آب، نوشیدنی‌های بسته‌بندی نشده شیرین، قهوه بدون کافئین و چای را انتخاب کنید. کافئین منجر به کم آبی بدن می شود.

۸) گوشت های سفت

یکی از عاداتی که بیماران چاقی باید در رژیم غذایی پس از جراحی یاد بگیرند این است که غذای خود را به خوبی بجوند. هر چه بیشتر بجوید، قورت دادن و هضم غذایتان آسان تر می شود. جویدن به ویژه زمانی که در رژیم غذایی چاقی گوشت می خورید اهمیت دارد. گوشت بدون چربی بخشی ضروری از برنامه غذایی است زیرا دریافت پروتئین کافی بسیار مهم است. در حالی که به جویدن بیشتر عادت کرده اید، گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید. با لقمه هایی شروع کنید که به اندازه یک مداد پاک کن هستند. از استیک، گوشت خوک، هات داگ و ژامبون خودداری کنید. در عوض، مرغ چرخ کرده یا بوقلمون، مرغ پخته یا ماهی را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که این یک الگو یادگیری خواهد بود و تجربیات غذایی شما مانند یک بیمار دیگر نخواهد بود حتی اگر آنها جراحی مشابهی را همزمان با شما انجام داده باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید