به دنبال شلیک موشک توسط کره شمالی به دریای ژاپن، دولت ژاپن به کشتی ها در این دریا هشدار داد.

شلیک موشک بالستیک کره شمالی به سمت ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، کره‌شمالی باز هم موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه به نقل از رسانه دولتی ژاپن نوشت: گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که پیونگ یانگ امروز سه‌شنبه دو موشک بالستیک آزمایش کرد و هر دو موشک پس از شلیک، ظاهراً در آب‌های بین‌المللی دریای ژاپن فرود آمد.

 گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته، خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش یک موشک بالستیک جدید دیگر از نوع «هواسونگ – ۱۸» خبر داد. 

رزمایش مشترک کره جنوبی و ایالات متحده، از ماه گذشته آغاز شده بود و رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول در سال جاری، بزرگترین رزمایش این چنینی از زمان آغاز آن در سال ۱۹۷۷ تاکنون محسوب می‌شد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره شمالی در واکنش به این رزمایش‌ها گفته بود: «پاسخ ما اجتناب‌ناپذیر است».

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است. بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

تحلیلگران بر این باورند که پرتاب ماهواره‌های نظامی بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا حین بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا دانسته بود.

وزارت دفاع ژاپن به تازگی اعلام کرد که دستور انهدام موشک‌های بالستیک کره شمالی که قلمرو این کشور را تهدید می‌کند، تمدید کرده است. این وزارتخانه اعلام کرده که دستور تخریب موشک‌های کره شمالی به قوت خود باقی خواهد ماند. مقامات ژاپنی مدعی هستند پرتاب‌های موشکی که می‌تواند بر فراز استان «اوکیناوا» یا سایر نقاط کشور پرواز کند، «تحریک جدی» علیه این کشور است. ژاپن در فوریه ۲۰۱۶ دستور مشابه‌ای صادر کرده بود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید