۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 55450079

مهاجرت تحصیلی در کانادا و قبولی در کالج‌های آن شرطی نظیر سن دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره بازه سنی پذیرش کالج در کانادا بدانید.

بازه سنی پذیرش کالج در کانادا

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد برای تحصیل در کانادا این است که افراد با سن بالای ۳۰ سال نیز می‌توانند وارد کالج شوند یا خیر؟ یا اینکه کالج‌های کانادا فقط افراد ۱۸ساله را پذیرش می‌کنند؟ این سؤالات نشان از این موضوع دارد که شرایط سنی برای ورود به دانشگاه نیز تأثیرگذار است. در ادامه توضیحاتی در این باره می‌دهیم تا با آگاهی مسیر مهاجرتی خود را سپری کنید و بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. تا انتها همراه ما باشید.

پذیرش تحصیلی از کالج‌های کانادا

دوره کالج در کانادا مربوط به دوره‌هایی است که بیشتر روی آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز دارند. بنابراین کالج‌ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه می‌کنند. دوره کالج در کانادا به متقاضیانی توصیه می‌شود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند و به دنبال شغل های با درآمد متوسط و کاربرد زیاد هستند.

بازه سنی پذیرش کالج در کانادا

ما شرکت در کالج‌هایی را توصیه می‌کنیم که دارای دوره کارورزی بعنوان بخشی از دوره اصلی هستند، زیرا این دوره به متقاضی این فرصت را می‌دهد تا بتواند در دوره کارورزی ارتباطات کاری خود را گسترش داده و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش بدهد.

کالج‌ها در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. شرایط ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولا نسبت به دانشگاه ساده تر بوده و پیش نیاز های کمتری جهت ورود به کالج های کانادا وجود دارد. همچنین نمره زبان مورد نظر جهت ورود به دوره کالج کانادا نسبت به دانشگاه‌ها ساده تر خواهد بود.

شرایط سنی تحصیل در کالج های کانادا

در قوانین مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به سن خاصی اشاره نشده، و اخذ پذیرش تحصیلی کالج با هر سنی امکان پذیر است. اما بر حسب سالها تجربه فعالیت تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، بهترین سن برای افزایش شانس ویزای دانشجویی مقطع فوق دیپلم، سن ۱۸ تا ۲۳ سال می‌باشد. ۹۵% متقاضیان تحصیل در کالج که دارای سن ۱۸ تا ۲۳ سال بودند موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شده است.

بازه سنی پذیرش کالج در کانادا

اما این بدین معنی نیست که افراد بالای ۲۳ سال اصلا شانسی برای تحصیل در کالج‌های کانادا ندارند. چرا که نرخ موفقیت اخذ ویزای کانادا، برای سنین بین ۲۳ تا ۳۵ سال ۷۵% می‌باشد. البته نمی‌توان آمارهای فوق را تعمیم داد و هر پرونده می‌بایستی به طور اختصاصی و در شرایط زمانی مختص به خودش بررسی شود.

پذیرش در کالج های کانادایی

نظام آموزشی کانادا کاملاً دقیق طراحی شده است و برای پس از دبیرستان نیز دسته‌بندی‌های مشخصی ارائه شده است. دانشجویانی که در کانادا برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام می‌کنند؛ هدف مشخصی دارند و بر اساس آن می‌توانند محل تحصیل خود را مانند کالج، دانشگاه، مدارس فنی حرفه‌ای انتخاب کنند.

کالج‌های کانادایی دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل در آن وارد بازار کار شوند؛ علاوه بر این مورد تحصیل در کالج آمادگی تحصیل در دانشگاه‌ها را نیز برای افراد فراهم می‌کند. باتوجه‌به اینکه دوره‌های آموزشی در کالج‌ها کوتاه‌مدت هستند این یک امتیاز برای افراد است که پس از تحصیل به‌راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

بازه سنی پذیرش کالج در کانادا

پس از اتمام دوران تحصیل در کالج‌ها مدرک تحصیلی در اختیار افراد گذاشته می‌شود که این مدارک را در ۳ سطح می‌توان مورد ارزیابی قرار داد؛ این موارد عبارتند از:

  • سطح اول: مشاغلی که یک گواهینامه پایان دوره در اختیار افراد می‌گذارند و طول دوره تنها معمولاً ۱ سال است.
  • سطح دوم: گواهی‌های سطح دیپلم که در دوره‌های ۱ الی ۲ ساله برگزار می‌شوند.
  • سطح سوم: مدارک پیشرفته‌ای که در بازه‌های زمانی ۲ الی ۳ ساله دوره‌های آنها برگزار می‌شود و مدرک آنها معادل دوره‌های کارشناسی ارشد است.

یکی از موضوعات بدیهی برای ما ایرانیان تفاوت قیمت ارز است که این مورد مشکل پرداخت شهریه را برای افراد ایجاد کرده است. خوشبختانه کانادا از کشورهایی است که بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌الملل ارائه کرده است و افراد در تمامی مقاطع تحصیلی قادرند از این بورسیه‌ها استفاده کنند؛ مهم‌ترین بورسیه‌هایی که برای دانشجویان در کانادا وجود دارد عبارت‌اند از:

  • Banting Postdoctoral Fellowships
  • Trudeau Foundation Scholarships
  • Alberto Innovates
  • University of Calgary Graduate Awards
  • University of Manitoba Graduate Fellowships
  • Ontario Graduate Scholarship
  • Vanier Canada Graduate Scholarship

بازه سنی پذیرش کالج در کانادا

تنها مانعی که دراین‌رابطه وجود دارد آن است که افراد با سن بالا ممکن است نتوانند به‌راحتی ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند تا بتوانند در کالج‌های این کشور به تحصیل مشغول شوند. راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان به کمک آن گپ یا فاصله تحصیلی را توجیه کرده و مسیر دریافت ویزای تحصیلی را نیز هموار ساخت. درصورتی‌که از راهنمایی‌های یک مشاور رسمی و بهترین وکیل مهاجرت به کانادا RCIC بهره‌مند شوید، قادر خواهید بود تا این مورد را نیز برطرف سازید و بدون محدودیت سنی به تحصیل در کانادا مشغول شوید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید