سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تلاش‌های غرب برای تسلیح اوکراین و ترغیب مقام‌های کی‌یف برای «ادامه وضعیت بن‌بست » محکوم به شکست است.

ماریا زاخاروا: ناتو در بن‌بست است و شکست می‌خورد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، زاخارووا پنجشنبه اظهار کرد که سخنان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو آشکار نشان می‌دهد که نتیجه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی این بود: اگر اوکراین نتواند پیروز شود «لزومی ندارد درباره عضویت اوکراین در ناتو صحبت شود.»

وی افزود: آنها در عین حال اذعان دارند که اوکراین در «ضدحمله» خود با مشکلات بزرگی روبرو است. به گفته استولتنبرگ، راه حل این مشکل افزایش کمک نظامی به کی‌یف است.

زاخارووا تاکید کرد: مهم نیست که غرب برای تسلیح نیروهای مسلح اوکراین و مقام‌های « کشور برای ادامه بن‌بست با روسیه چقدر تلاش می‌کنند زیرا این تلاش‌ها محکوم به شکست است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: همه اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه، نازی‌زدایی، غیرنظامی کردن رژیم کی‌یف و نابودی تهدیدهای نشات گرفته از جانب اوکراین علیه امنیت کشور ماست.

نشست دو روزه سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، روز چهارشنبه با حمایت قاطع از اوکراین به پایان رسید زیرا اعضای ناتو بر روی یک بسته سه قسمتی به منظور نزدیک‌تر کردن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به توافق رسیدند و کشورهای گروه هفت نیز بیانیه مشترکی را در مورد تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف امضا کردند.

اما سران ناتو بر خلاف خواسته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، جدول زمانی مشخصی برای پیوستن کی‌یف به این ائتلاف نظامی ارائه نکردند.

کشورهای عضو ناتو می‌گویند درباره الحاق اوکراین به این سازمان بعد از تمام شدن جنگ این کشور با روسیه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید