رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که بیش از ۴۰ هزار نفر در استان سیچوان این کشور به دلیل بارش شدید و جاری شدن سیل تخلیه شده‌اند.

بلای ناگهانی تغییرات اقلیمی/ سیل ۴۰ هزار چینی را آواره کرد

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، طوفان‌های شدید همراه با باران طی چند هفته گذشته مناطق مختلف چین را در برگرفته و باعث وقوع سیل و رانش گل و لای شده، خانه‌ها را ویران و زیرساخت‌ها را تخریب کرده و چندین نفر را کشته است.

باران و سیل در چین در حالی اتفاق می‌افتد که چندین بخش دیگر از جهان شاهد بارش‌های فاجعه‌بار مشابهی بوده‌اند که نگرانی‌های جدیدی را در مورد سرعت تغییرات آب و هوایی ایجاد کرده است.

در شهر یاآن از استان سیچوان چین در عرض حدود ۱۴ ساعت بیش از ۳۰۰ میلی‌متر باران باریده است که موجب وقوع سیل ناگهانی و رانش گل و لای و ویرانی خانه‌ها شده است.

ژنگژو مرکز استان هنان هشدار قرمز را که بالاترین سطح هشدار در یک سیستم هشدار چهار سطحی برای باران شدید است را صادر کرد و چندین منطقه بارندگی بی‌سابقه را گزارش کرده‌اند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی چین، در شهرستان گوانیون در استان جیانگ سو در طول یک شبانه روز بیش از ۲۷۵ میلی‌متر باران باریده است.

به گفته این اداره، شهر شیاتای در استان گوانگدونگ نیز در پایان ماه ژوئن به طور متوسط ۴۳۹ میلی‌متر بارندگی روزانه داشته است.

اداره هواشناسی هونان هم گفت که در شهرستان یوانلینگ این استان نیز در ۳۰ ژوئن بیش از ۱۳۷ میلی‌متر باران در عرض یک ساعت باریده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات هواشناسی هشدار طوفان شدید هماره با باران را تا صبح پنجشنبه برای چندین استان از جمله شانشی، هبی، شاندونگ، جیانگ سو، آنهویی، سیچوان، گانسو و منطقه تبت تمدید کردند.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که مرکز ملی هواشناسی این کشور اعلام کرده است که ساکنان در برخی از این مناطق ممکن است شاهد بارش بیش از ۷۰ میلی‌متر باران در یک ساعت و همچنین رعد و برق، رگبار و تگرگ باشند.

مقامات چینی در طول ماه جولای بارها نسبت به وقوع تغییرات شدید آب و هوایی و بلایای زمین شناسی هشدار داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید