۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 55449011

اخذ پاسپورت برخی کشورها بسیار باارزش است از این رو با ما همراه باشید تا بدانید پاسپورت دومینیکا چیست.

پاسپورت دومینیکا چیست

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیش از اینکه بدانید پاسپورت دومینیکا چیست، مهم است بدانید دومینیکا کجاست و به چه دلایلی اخذ پاسپورت آن ارزشمند است. کشور دومینیکا جزیره‌ای در میان آب‌های دریای کاراییب است که سطح آن را جنگل‌ها، کوهستان‌ها و آبشارهایی تماشایی پوشانده و ساحل‌های آن یکی از دیگری زیباتر توصیف می‌شوند. این کشور با ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعی خود نه تنها مورد توجه سرمایه‌گذاران آمریکایی و کانادایی است که گردشگران پر شماری را نیز به خود جذب می‌کند و به نوعی می‌توان گفت اقتصاد دومینیکا با جذب سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی و صنعت گردشگری سرپا است. زبان رسمی در کشور دومینیکا انگلیسی و دلار کاراییب شرقی واحد پول آن مقرر شده است. گفتنی است داشتن گذرنامه این کشور کوچک اعتبار بالایی در میان کشورهای دیگر دارد و از این رو افراد بسیاری تمایل به کسب تابعیت دوم خود از دومینیکا هستند.

آشنایی با پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا چیست سؤال بسیاری از افرادی است که به مهاجرت یا داشتن تابعیتی دیگر فکر می‌کنند و تمایل دارند اطلاعات دقیق‌تر و بهتری نسبت به این کشور و گذرنامه آن کسب کنند.

پاسپورت دومینیکا چیست

دومینیکا به نوعی از کشورهای با منفعت مشترک انگلستان است و پاسپورت آن پرقدرت به حساب می‌آید چرا که این امکان را به دارنده آن می‌دهد تا بدون اخذ ویزا از ۱۴۴ کشور دیگر به راحتی به آنها سفر کند، ناگفته نماند که در میان این ۱۴۴ کشور انگلستان و کشورهای حوزه شنگن نیز وجود دارند. اهمیت داشتن گذرنامه دومینیکا در این است که اجازه ویزای توریستی آمریکا را برای ده سال فراهم می‌کند.

پاسپورت دومینیکا مزایای پر شماری دارد که در ادامه به یک یک آن‌ها اشاره می‌کنیم. این پاسپورت به دلیل اعتبار بالا و قدرت و ارزشی که دارد امکان اقامت در انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند و می‌توان از طریق آن به صورت آنلاین ویزای استرالیا را دریافت کرد و به راحتی برای اخذ ویزای آمریکا و کانادا اقدام نمود. هنگامی که شما تابعیت کشور دومینیکا را داشته باشید از پرداخت مالیات تا ۲۵ سال معاف هستید و برای کسب این تابعیت لازم نیست به شکل روزشمار در خاک این کشور حضور داشته باشید یا مدرک زبان ارائه دهید و علاوه بر این می‌توانید شهروندی خود را به نسل‌های بعدی انتقال دهید.

پاسپورت دومینیکا چیست

حال که دانستید پاسپورت دومینیکا چیست خوب است بدانید که اخذ این پاسپورت تنها ۶ ماه به طول می‌انجامد و برای گرفتن آن نیاز به سفر به این کشور و داشتن مصاحبه نیست. گرفتن گذرنامه کشور دومینیکا از دو طریق پرداخت کمک هزینه بلاعوض و سرمایه‌گذاری در املاک و پروژه‌های مورد تأیید دولت امکان‌پذیر است. این کشور با جمعیت ۷۲۰۰۰ نفری خود به دلیل برنامه‌های راحت و ارزان یکی از بهترین کشورها برای اخذ پاسپورت دوم محسوب می‌شود. لازم به ذکر است بسیاری از کارگزاران و مشاوران این حوزه پیشنهاد میکنند تا شهروندی و تابعیت کشور دومینیکا را از طریق روش دولتی دریافت کنید چرا که به زعم آنان این روش (Donation) مطمئن‌تر از حالت سرمایه‌گذاری و شرکتی است و ریسکی ندارد.

شیوه‌هایی برای دریافت پاسپورت دومینیکا

اخذ پاسپورت دومینیکا به دو روش اصلی امکان‌پذیر است، کمک بدون برگشت به دولت دومینیکا و خرید املاک از طریق سرمایه‌گذاری شرکتی. دو شیوه گرفتن گذرنامه به واسطه ازدواج و تولد نیز مانند دیگر کشورها امکان‌پذیر است.

پاسپورت دومینیکا چیست

دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق اهدا مبلغی مشخص به دولت این کشور، گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌آید و پیش از اقدام برای این روش مهم است بدانید که مبلغی که به دولت پرداخت می‌کنید به نوعی کمک بلاعوض و اهدا محسوب می‌شود و به شما عودت نمی‌شود. در حقیقت ما به ازای کمک مالی شما تابعیت دومینیکا و پاسپورت این کشور جذاب را دریافت می‌کنید.

حال که پی بردید پاسپورت دومینیکا چیست، اطلاعات بیشتری درباره اخذ پاسپورت آن به واسطه خرید ملک و سرمایه‌گذاری بر روی مستغلات تأیید شده توسط دولت کسب کنید. در این شیوه به ۲۰۰ هزار دلار آمریکاد نیاز است تا متقاضی با خرید ملک بتواند پاسپورت خود را دریافت کند گفتنی است که در این روش ملک خریداری شده بایستی تا سه سال نگه داشته شود و حسن آن در بازگشت سرمایه است.

امکان دریافت پاسپورت از طریق ازدواج در کشور دومینیکا نیز وجود دارد و هر شخصی که شهروند این کشور نباشد می‌تواند ۶ ماه بعد از ازدواج با یک تبعه دومینیکا درخواستی مبنی بر اخذ ویزا دهد و برای گرفتن پاسپورت لازم است تا سه سالی را در این کشور با طبیعت بکر اقامت کند.

پاسپورت دومینیکا چیست

اتفاق خوشایند در این روش این است که محلی که ازدواج صورت گرفته برای دولت دومینیکا اهمیتی ندارد و برای بررسی تنها نیاز به مدارک ترجمه شده ازدواج است.

شیوه‌ای دیگر برای دریافت گذرنامه دومینیکا تولد است، باید بدانید که هر فردی که در خاک دومینیکا متولد شود چه از والدین دومینیکایی باشد و چه از والدین خارجی به دلیل ثبت گواهی تولد آن در جزیره می‌تواند پاسپورت دومینیکا را دریافت کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید