منوچهر متکی رئیس خانه احزاب با بیان اینکه جشن غدیر بازتابی از اتصال مردم با مبانی ارزشی نظام بود، گفت: همانطور که رهبری فرمودند باید تورم مهار شود، لازم است مسئولین پاسخ مثبتی به این مطالبه مردم بدهند.

اعتقاد من این است که مردم در انتخابات حضور خوبی پیدا خواهند کرد
به گزارش سلام نو، منوچهر متکی رئیس خانه احزاب در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات امسال و پیش بینی حضور مردم، گفت: رسالت و هدف حزبی که مجوز قانونی برای فعالیت می‌گیرد این است که مردم را برای حضور در انتخابات و افزایش مشارکت سیاسی کند.

وی افزود: اگر حزبی مطرح می‌کند که در انتخابات شرکت نمی‌کند و حتی بالاتر از آن مردم را برای عدم شرکت در انتخابات ترغیب کند، باید از آن حزب پرسید که برای چه مجوز گرفته‌ای ضمن آنکه باید با این حزب برخورد قانونی شود.

رئیس خانه احزاب با پیش بینی حضور بالای مردم در انتخابات بیان کرد: اعتقاد من این است که مردم در انتخابات حضور خوبی پیدا خواهند کرد و این پیام را به دشمنان خواهند رساند که ما پای انقلاب خود ایستادیم در عین حال پیام خود را به گوش مسئولین می‌رسانند که ما سهم خود را ادا کردیم و حالا نوبت شماست که سهم خود را ادا کنید نیازهای ما توجه جدی‌تری داشته باشید.

وزیر سابق خارجه در ادامه با اشاره به سخنان رهبری انقلاب برای حضور حداکثری مردم و افزایش مشارکت در انتخابات، اظهار داشت: ورود رهبری به موضوع انتخابات نشان دهنده این است که دیگران و دشمنانی طراحی‌های خاص خودشان را برای انتخابات ما دارند. لذا نکته مورد نظر رهبری در انتخابات، مشارکت بالا است.

مسئول اجرایی هیئت عالی شورای وحدت اذعان داشت: دشمنان که در تمام زمینه‌ها شکست خورده‌اند به خصوص در یک سال اخیر و در پی ناآرامی‌هایی که به وجود آوردند، حال همه ظرفیت‌های خود را بر علیه انتخابات بسیج کردند، لذا اگر بتوانند انتخابات را تحریم می‌کنند که به اعتقاد من موفق نخواهند شد ولی دستکم به دنبال کاهش مشارکت مردم هستند.

متکی ادامه داد: دشمنان برای کاهش مشارکت حتماً تلاش خواهند کرد و در اینجا نقش احزاب، مجموعه‌های مختلف و شخصیت‌ها مهم است تا بتوانند توطئه‌های دشمن را برای کاهش مشارکت مردم خنثی کنند.

وی با اشاره به پیام‌های مردم در مناسبت‌های مختلف، گفت: مردم پیام خود را در نوع نگاه شأن به نظام هم در ۲۲ بهمن و هم در جشن چند میلیون نفری راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران مطرح کردند. راهپیمایی جشن غدیر بازتابی از اتصال مردم با مبانی ارزشی این نظام بود.

وزیر سابق خارجه افزود: مردم در یک سال اخیر دو موضوع مهم را مطرح کردند. ابتدا طراحی دشمن که با هدف برهم خوردن آرامش داخلی را دیدند و راهشان را از آنها جدا کردند. در واقع غیر از کسانی که اعتراض و نقد دارند و خود رهبری آنها را از اغتشاش‌گران جدا کردند، برخی به دنبال تخریب و اغتشاش آفرینی در کشور بودند و مردم از آنها فاصله گرفتند. همچنین موضوع دوم که از سوی مردم مطرح شد، مطالبه‌هایی است که آنها از نظام دارند و چون مطالبه از امورات اجرایی کشور است عملاً درخواست‌های مردم از دولت است که مهم‌ترین آن بخش اقتصادی است.

متکی با اذعان به مشکلات مردم بخصوص در بخش اقتصادی، تاکید کرد: مردم البته دلخوری‌ها و ناراحتی‌های خود را دارند و آنها را به زبان می‌آورند ولی نهایتاً براساس اعتقاداتشات که آن هم اعتقاد به نظام، انقلاب، امام و رهبری است، در انتخابات حضور می‌یابند. در عین حال همان طور که رهبری از قول مردم فرمودند که باید تورم مهار شود، لازم است امسال مسئولین پاسخ مثبتی به مطالبه رهبری و مردم بدهند..مهر

کد خبرنگار: ۱۵
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید