رژیم صهیونیستی یکی از پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی دنیا را در اختیار دارد؛ تجهیزات که برای کُشتار بی‌گناهان به کار می‌رود. یکی از این سلاح‌های کشنده زیر دریایی دلفین است.

کشنده‌ترین سلاح آبی اسرائیل را بشناسید؛ دلفین قاتل

اولین زیردریایی رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از زیر دریایی‌های کلاس اس بریتانیا بود. این زیردریایی‌ها در سال ۱۹۵۸ به دست ارتش اسرائیل رسید. این زیردریایی و سایر زیردریایی هایی که در دهه ۱۹۶۰ چندین نقش نظامی مهم از جمله دفاع از خط ساحلی، حمل به سیستم کشتیرانی مصر و سوریه و حمل و نقل کماندوهایی اسرائیلی ایفا کردند.

در نهایت این سری از زیر دریایی‌ها جای خود را به کلاس Gal و البته کلاس دلفین (Dolphin ) آلمانی دادند؛ محصولاتی که از منظر مهندسی یک اثر هنری به حساب می‌آیند.

در این میان نشنال اینترست معتقد است درباره نقش کلاس دلفین در بازدارندگی هسته‌ای اسرائیل به طور عجیبی اغراق شده است. توانایی زیردریایی‌های برقی دیزلی – فارغ از این که چه مهماتی حمل می‌کنند- برای انجام گشت‌های بازدارنده به شدت محدود است.

با این حال کُشندگی دلفین در جایی دیگری است. دلفین یک پلت فرم موثر برای انواع دیگر ماموریت های مورد نیاز ارتش صهیونیست‌ها است. دلفین‌ها قادر به شناسایی دریایی، غرق کردن یا مقابله با کشتی‌های دشمن و همچنین ارسال نیروهای ویژه به خطوط ساحلی متخاصم هستند. همین مسئله زیر دریایی دلفین را یک سرمایه‌گذاری امنیتی بزرگ برای اسرائیل و یکی از کشنده‌ترین زیردریایی‌ها منطقه بدل می‌کند.

زیردریایی‌های کلاس دلفین ۲ بزرگترین زیردریایی‌هایی هستند که از زمان جنگ جهانی دوم در آلمان ساخته شده‌اند و گران‌ترین زیردریایی‌های تکی در نیروهای دفاعی اسرائیل هستند.  همانطور که اشاره شد کلاس دلفین جایگزین کلاس قدیمی گال شد که از اواخر دهه ۱۹۷۰ در نیروی دریایی اسرائیل خدمت می‌کرد.

هر زیردریایی کلاس دلفین می‌تواند مجموعاً ۱۶ اژدر و موشک‌های کروز را حمل کند. برد موشک های کروز حداقل ۱۵۰۰ کیلومتر است.

هفته نامه دفاعی جین در گزارشی مدعی می شود زیردریایی های کلاس دلفین مجهز به سلاح هسته‌ای هستند، هر چند برخی رسانه‌ها این مسئله را شایعه‌سازی اسرائیل در جهت بزرگنمایی توان نظامی خود می‌دانند.

جالب است که در پایبندی به قوانین رژیم کنترل فناوری موشکی دولت کلینتون ایالات متحده درخواست اسرائیل را در سال ۲۰۰۰ برای خرید SLCMهای برد بلند تاماهاوک رد کرد. نیروی دریایی ایالات متحده ناوگان خود را به موشک های تاماهاوک با کلاهک اتمی و متعارف تجهیز کرده است که از لوله های اژدر ۵۳۳ میلی متری استاندارد پرتاب می شوند.

نگاهی به ویژگی‌هایی زیر دریایی دلفین

 فدراسیون دانشمندان آمریکایی و GlobalSecurity.org گزارش می‌دهند که چهار لوله اژدر بزرگ‌تر قادر به پرتاب موشک‌های کروز مجهز به تسلیحات هسته‌ای اسراییلی هستند و نیروی دریایی ایالات متحده یک کروز پرتاب شده توسط زیردریایی اسرائیل را ثبت کرده است؛ آزمایش موشکی در اقیانوس هند با برد ۱۵۰۰ کیلومتر.

کلاس دلفین از سیستم کنترل اسلحه ISUS ۹۰-۱ TCS عرضه شده توسط STN Atlas Elektronik برای مدیریت سنسور خودکار، کنترل آتش، ناوبری و عملیات استفاده می‌کند. گیرنده هشدار راداری نصب شده یک سیستم اندازه گیری الکترونیکی پشتیبانی ۴CH(V)۲ Timnex است که از باندهای فرکانسی ۵ گیگاهرتز تا ۲۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سایت های رادار را با دقت بین ۵ تا ۱۰ درجه زاویه (بسته به فرکانس) مشخص کند.

دلفین‌ها مجهز به سه موتور دیزلی V-۱۶ ۳۹۶ SE ۸۴ هستند که توسط MTU Friedrichshafen آلمان ساخته شده‌اند و قدرت پایدار ۳. ۴۱۸۰ اسب‌بخار را تامین می‌کنند. این زیردریایی ها مجهز به سه دینام زیمنس ۷۵۰ کیلووات و یک موتور ۲.۸۵ مگاواتی با توان پایدار هستند که در یک محور و به شکل تک محور حرکت می کند. این پیشرانه سرعت ۲۰ گره (۳۷ کیلومتر در ساعت) را در زیر آب و سرعت غواصی ۱۱ گره (۲۰ کیلومتر در ساعت) را فراهم می کند. بدنه برای غواصی تا ۳۵۰ متر (۱۱۵۰ فوت) رتبه بندی شده است. حداکثر برد بدون سوخت ۸۰۰۰ مایل دریایی (۱۵۰۰۰ کیلومتر) است که روی سطح با سرعت ۸ گره (۱۵ کیلومتر در ساعت) و بیش از ۴۰۰ مایل دریایی (۷۴۰ کیلومتر) با سرعت ۸ گره (۱۵ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید