منابع ترکیه‌ای خبر دادند به دنبال اعلام ارتقای سطح روابط قاهره و آنکارا رئیس‌جمهور مصر در هفته‌های آینده به ترکیه سفر خواهد کرد.

السیسی به ترکیه می‌رود

به گزارش گروه سلام نو به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه‌ای، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر دادند «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر ماه جاری میلادی به ترکیه سفر خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای رئیس‌جمهور مصر بیست و هفتم ماه جولای جاری (پنجم مرداد ماه) به ترکیه سفر خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ترکیه و مصر، صبح روز گذشته، به طور همزمان خبر دادند سطح روابط دیپلماتیک خودشان را به سطح سفیر ارتقا داده‌اند.

خبرگزاری آناتولی، روز گذشته، گزارش داد ترکیه «صالح موتلو» را به عنوان سفیر خود در مصر اعلام کرده و مصر هم «عمر الهمامی» را برای سفارت قاهره در آنکارا برگزیده است.

منابع خبری همچنین اواخر خردادماه خبر داده بودند «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای سفر به آنکارا دعوت به عمل آورده است.

السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، سال گذشته در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید