سازمان اطلاعات ملی ترکیه امروز از انهدام شبکه جاسوسی «شبح» متعلق به موساد در این کشور خبر داد.

ضربه سنگین ترکیه به «شبح» موساد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر از دِیلی صباح، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت؛ MIT) امروز اعلام کرد که موفق به ردیابی و کشف ده ها جاسوس مظنون به شبکه جاسوسی رژیم اشغالگر قدس «موساد» از کشورهای مختلف غرب آسیا در مقیاس بین المللی شده که به ردیابی اتباع خارجی در ترکیه مشغول بودند.

بر اساس اعلام این رسانه، سازمان اطلاعات ملی ترکیه پس از ماه‌ ها عملیات جستجو و تفحص، شبکه «شبح» متشکل از ۵۶ عامل را شناسایی کرد که از اتباع غیرترکیه در این کشور به نمایندگی از سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی جاسوسی می‌ کردند.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط روزنامه دیلی صباح، واحد ضدجاسوسی «میت» در یک عملیات مشترک با شاخه ضدتروریسم اداره پلیس استانبول، ۷ نفر را بازداشت کرد که همگی در اقرارهای خود به همکاری با موساد اعتراف کردند.

به گفته سازمان اطلاعات ملی ترکیه، ۷ مظنون از جمله ۵۶ عامل مرتبط با ۹ شبکه هستند که هر کدام توسط ۹ عامل موساد مستقر در تل آویو نظارت می شده و توانایی انجام عملیات در مقیاس بین المللی را داشتند.

آنطور که سازمان اطلاعات ملی ترکیه رسانه ای کرده است، اعضای موساد در ترکیه از طریق دستگاه های جی پی اس، خودروی اتباع مورد هدفشان را تحت نظر گرفته و از طریق وای فای به تلفن همراه آن‌ ها نفوذ و اقدام به هک رمز عبور و یافتن آدرس‌ های محل سکونتشان می‌ کردند.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه همچنین کشف کرد که تمام تماس های خارج از کشور با اعضای گروه موساد فعال در ترکیه از طریق خطوط اینترنتی یکبار مصرف انجام می شد. این خطوط تماس متعلق به افرادی جعلی در اسپانیا، انگلیس، آلمان، سوئد، مالزی، اندونزی و بلژیک بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید