نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: من نماینده باید حواسم باشد که به خاطر انتخابات کار را تعطیل نکنم و از طرف دیگر برای انتخابات هم کار نکنم.

همه ما می‌بازیم، اگر دولت بخواهد بر انتخابات تاثیر بگذارد/ همین اندک اعتماد مردم به ساختار انتخاباتی هم از بین می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی وظایف مجلس و دولت نسبت به انتخابات گفت: توصیه‌ای که از جانب مقام معظم رهبری به ما نمایندگان شد این بود که تا آخرین روزی که نماینده هستیم همه تمرکز خود را روی کارها بگذاریم و چهارسال خدمت نمایندگی را کامل کنیم و حتی اجازه ندهیم که خدایی نکرده وجاهت طلبی برای انتخابات روی رفتار و کلام ما تاثیر بگذارد. این توصیه‌ای است که رهبری به ما کردند و ما موظف به عمل به آن هستیم.

وی ادامه داد: عمل به این توصیه هم به دقت و نکته سنجی نیاز دارد که از یک طرف کار را برای انتخابات تعطیل نکنیم و از طرف دیگر خدایی نکرده برای انتخابات کار نکنیم؛ چون بعضی‌ها از آن طرف می‌افتند که کار را تعطیل می‌کنند که این ممکن است وجاهت‌طلبی باشد، اما زندگی مردم را که نمی‌شود تعطیل کرد. من نماینده باید حواسم باشد که به خاطر انتخابات کار را تعطیل نکنم و از طرف دیگر برای انتخابات هم کار نکنم، باید به صورت عادی و براساس وظیفه نمایندگی کار را انجام دهم، زمان انتخابات که شد یک هفته فرصت تبلیغات داریم که اگر داوطلب بودیم، می‌توانیم استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وظایف دولت نسبت به انتخابات خاطرنشان کرد: مواردی که اشاره کردم وظیفه نمایندگان بود، اما دولت هم دقیقا باید در همین مسیر حرکت کند، بخشی از دولت به نام وزارت کشور یک وظیفه‌ای دارد و آن اینکه انتخابات را برگزار کند و در جریان این برگزاری هم امنیت ، سلامت ، مشارکت، شفافیت و دقت در انتخابات را تامین کند.

وی افزود: اگر ما فکر کنیم که دولت خدایی نکرده وقت و فکرش را روی تاثیرگذاری بر انتخابات بگذارد این ابتدای فرآیند باختن کل نظام است، یعنی همه ما می‌بازیم؛ این مهم نیست که چه کسی رأی بیاورد، یا رأی نیاورد اما مهم این است که ما یک انتخابات را با آن چهار ویژگی خوب برگزار کنیم و اعتماد مردم را به نظام بیشتر کنیم. اگر خدای نکرده گزارشی برسد که یک مسئول دولتی که می‌خواهد خودش برگزارکننده باشد قصد دارد در انتخابات تاثیر بگذارد، همین اندک اعتمادی هم که مردم به ساختار انتخاباتی ما دارند، از بین می‌رود.

عنابستانی در ادامه مدعی شد: من دیدم و شنیده‌ام متاسفانه بعضی از استانداران در استان‌ها دارند یک سری کارهایی می‌کنند که از آن کارها شائبه تاثیرگذاری در انتخابات به مشام می‌رسد یا بعضی از افراد در سطوح عالی‌تر که امیدوارم اینطور نباشد و امیدوارم این اتفاقات رخ ندهد.

وی تاکید کرد: من شخص جناب آقای رئیسی را می‌شناسم و مشاور ایشان بودم، اصلا در چنین فکر و ایده‌ای نیست، ایشان خیلی بزرگوارتر از این حرف‌هاست که بخواهد وقت دولتش صرف تاثیرگذاری بر انتخابات شود. البته تاثیرگذاری در مشارکت مردم در انتخابات را همه باید داشته باشیم اما اینکه چه کسی بیاید یا برود را مردم باید تصمیم بگیرند.

نماینده مردم سبزوار در ادامه با اشاره به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور و حواشی آن اظهار داشت: این بخشنامه‌ای که معاون وزیر کشور نوشتند متاسفانه یک کار اشتباهی در همین مسیر بود،  اینکه شما بیایید از ۱۱ خرداد به همه بخشدارها و فرماندارها بنویسید که نماینده تکالیف قانونی خودش را در این یکسال باقیمانده انجام ندهد، چه دلیلی دارد؟

وی ادامه داد: ببینید بخش زیادی از مسائل توسعه‌ای و پیشرفتی و پروژه‌های شهرستان‌ها از مسیر پیگیری‌های نماینده انجام می‌شود که اصلا فرماندار و استاندار روحشان هم خبر ندارد، بعد ما بیاییم جوری بنویسیم که این کارها را تعطیل کنیم؟ این ظلم به مردم است!

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوری تصریح کرد: اینکه نمایندگان از این نامه ناراحت شدند، به خاطر این نبود که به خودشان خدشه‌ای وارد شده، برای نماینده که مشکلی پیش نمی‌آمد. اینکه من نماینده بروم در شهرستان و بخشدار با من همراهی بکند یا نکند برای من مشکلی به وجود نمی‌آورد این برای همان بخشدار و مهم‌تر از آن برای مردم مشکل به وجود می‌آورد که کار جلو نمی‌رود و پیش نمی‌رود، چون دست نماینده را بستند.

عنابستانی مدعی شد: این از آن بخشنامه‌هایی بود که احساس می‌شد از بی‌تدبیری بوده و با این فکر که ما می‌خواهیم در انتخابات اثر بگذاریم صادر شده و این نماینده‌ها را ناراحت کرد و احساس می‌شد وزارت کشور که باید انتخابات بی‌طرفانه‌ای را برگزار کند به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات است که این خطرناک است. این مساله را وزیر کشور هم پذیرفت، خبر دارم که آقای رئیسی هم پذیرفته است که این اقدام اشتباه بوده و ان‌شاء‌الله اصلاح شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید