وزارت دفاع چین تایپه اعلام کرد که از نزدیک رفتار هواپیماها یا کشتی‌های ارتش آزادی‌بخش خلق چین را زیر نظر داریم.

تایوان خطاب چین:  هواپیماها و کشتی‌هایتان را نابود می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت دفاع چین تایپه با اعلام این خبر تاکید کرد: "تایپه این منطقه را آب ها و حریم هوایی تایوان می داند و لذا هرگونه نفوذ چینی ها به این محدوده را برنخواهد تافت.

ژنرال "لین ون‌هوانگ" سخنگوی مقامات نظامی تایوان لفاظی‌های قبلی خود را نسبت به جمهوری خلق چین تشدید کرد و گفت: "نیروهای مسلح تایوان در آینده هواپیماها و کشتی‌های ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) را در صورت ورود به منطقه ۱۲ مایلی اطراف جزیره که تایپه آن را آب‌ها و حریم هوایی تایوان می‌داند نابود می‌کند."
این مقام نظامی چین تایپه همچنین هشدار داد: "نیروهای تحت امر من از نزدیک رفتار هواپیماها یا کشتی‌های ارتش آزادی‌بخش خلق چین را پس از عبور از خط مرکزی تنگه تایوان (همچنین به عنوان تنگه فورموسا) زیر نظر دارند."

سرلشکر این جزیره متعلق به چین در این خصوص بیان کرد: "اگر نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین به نادیده گرفتن هشدارهای ما ادامه دهند و حریم هوایی و آب های سرزمینی ما را نقض کنند، ما برای محافظت از امنیت ملی به سرعت پاسخ خواهیم داد."

نیروهای مسلح چین تایپه بارها اعلام کرده اند که اولین کسانی نیستند که در صورت بروز حوادث از سلاح استفاده می کنند تا مبادا «بهانه ای برای تهاجم» به سرزمین اصلی چین ارائه دهند.

با این حال، در ماه مارس ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲)، "چیو کو-چنگ" وزیر دفاع این جزیره تصریح کرد که این بیانیه به این معنا نیست که نیروهای مسلح تایوان از مناطقی که تایپه آن‌ها را حریم هوایی تایوان می‌داند، دفاع نخواهند کرد.

در ۲۴ ژوئن (۳ تیر)، وزارت دفاع جزیره متعلق به چین بنام تایوان ۵ کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین و ۱۹ هواپیما را در حال نزدیک شدن به تایوان رصد کرد، از جمله جت های جنگنده J-۱۰ و J-۱۶. حداقل ۸ هواپیما از خط مرکزی تنگه تایوان عبور کرده و بر فراز منطقه دریایی تا ۴۴.۵ کیلومتری ساحل جزیره نزدیک شدند.
نزدیک شدن هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق چین در چنین فاصله نزدیک بسیار کم اتفاق می‌افتد: آخرین حادثه تقریباً ماه پیش، در شب اول ژانویه ۲۰۲۳ ثبت شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید