۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 55446202

شناخت انواع بلیط‌های سیستمی، چارتر، یکطرفه، دوطرفه، یک یا چند توقفه و غیره موجب می‌شود در هنگام رزرو بلیط، دست به انتخاب بهتری بزنید. شما می‌توانید در سامانه اسنپ تریپ به انواع بلیط‌ها از 900 ایرلاین و شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. برای خرید بلیط چارتر هواپیما اینجا را کلیک کنید.

انواع بلیط هواپیما

برای بسیاری از افراد، سفرهای هوایی بخش جدایی‌ناپذیر از شغل آن‌ها است. عده‌ای دیگر نیز برای سفرهای تفریحی از هواپیما استفاده می‌کنند. امروزه انتخاب گسترده‌ای در مورد نوع بلیط‌هایی که می‌توان برای سفرهای هواپیمایی خریداری کرد، وجود دارد. هرکدام از این بلیط‌ها دارای ویژگی‌هایی است که روی قیمت آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. هنگام خرید آنلاین بلیط پرواز داخلی از اسنپ تریپ می‌توان انواع بلیط‌ها مانند سیستمی، چارتر و ... را مشاهده کرد.

بلیط سیستمی

یکی از بلیط‌های معمول در ایرلاین‌ها، بلیط‌های سیستمی است. این بلیط‌ها از زمان‌بندی دقیقی برخوردار هستند و افراد می‌توانند از مدت‌ها قبل اقدام به رزرو آنها کنند.

بلیط‌های سیستمی مزایای منحصربه‌فردی دارند، به همین دلیل نسبت به دیگر انواع بلیط گران‌تر هستند. این بلیط‌ها تاریخ پرواز متنوعی دارند و به همین علت، مسافران دارای حق انتخاب در زمان‌بندی پرواز خود هستند. طبق قوانین آژانس‌های هواپیمایی، گاهی اوقات امکان کنسلی و تغییر تاریخ بلیط سیستمی وجود دارد.

از مزایای دیگر این بلیط‌ها، تخفیف‌هایی است که به خردسالان تعلق می‌گیرد. این مزیت باعث می‌شود خرید بلیط سیستمی برای کسانی که در سفرشان کودکان نیز حضور دارند، به‌صرفه باشد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت اسنپ تریپ https://www.snapptrip.com/ این نوع بلیط را برای مقاصد داخلی و خارجی تهیه کنید.

بلیط چارتر

از بلیط‌های دیگری که در ایرلاین ها موجود هستند، بلیط چارتری است. این بلیط‌ها را آژانس‌های هواپیمایی از ایرلاین‌ها خریداری کرده‌اند تا فروش آن‌ها را انجام دهند. مشخصه بلیط‌های چارتری این است که از قبل، زمان‌بندی مشخصی ندارند و آژانس‌های هواپیمایی، مسئول قیمت‌گذاری و فروش آن‌ها هستند. بنابراین بلیط‌های چارتری قیمت متغیری دارند.

بلیط‌های چارتر تخفیفی برای کودکان در نظر نمی‌گیرند و عمدتا نمی‌توان آن‌ها را کنسل کرد یا به زمان دیگری تغییر داد. این بلیط‌ها در صورت کمبود تقاضا، نسبت به بلیط‌های سیستمی، ارزان‌تر هستند.

بلیط‌های لحظه آخری نیز نوعی از بلیط چارتر محسوب می‌شوند. این بلیط‌ها با نزدیک دن به زمان پرواز (در صورت کاهش تقاضا) با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسند. برای خرید بلیط چارتر هواپیما کلیک کنید.

بلیط یکطرفه

بلیط‌ یکطرفه یا One Way به بلیطی گفته می‌شود که تنها در مسیر رفت و یکطرفه صادر می‌شود. این بلیط‌ها بیشتر در پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام سفرهای خارجی بلیط هواپیما را باید به‌صورت رفت‌وبرگشت تهیه کرد. تنها در صورتی که دارای ویزای اقامت، کار و دیگر ویزاها باشید، امکان تهیه بلیط یک طرفه خارجی وجود دارد.

از طریق لینک https://www.snapptrip.com/  می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط پرواز داخلی از اسنپ تریپ اقدام کنید. پروازهای تمامی شرکت‌های هواپیمایی مطرح داخلی، در این سامانه حضور دارند.

بلیط دوطرفه

بلیط دوطرفه یا Return بلیطی است که به‌صورت دو طرفه صادر می‌شود. زمانی که ویزای کشوری را دریافت می‌کنید، می‌توانید این بلیط را در تمامی مسیرهای پروازی رزرو کنید. در زمان تهیه بلیط دو طرفه، در نظر بگیرید که زمان برگشت باید با مدت اعتبار ویزا شما تطبیق داشته باشد.

بلیط یک توقفه

از دیگر نمونه‌های بلیط هواپیما، بلیط‌های Stop Over یا بلیط یک توقفه هستند. این بلیط‌ها اغلب در ۲ صورت صادر می‌شوند.

1-پروازهایی که بعد از عبور از کشورهای واسط صورت می‌گیرند. به عنوان مثال چنانچه برای سفر به وین بلیط ترکیش خریداری کرده باشید، هواپیما در استانبول توقف می‌کند و سپس مسیر خود به وین را ادامه می‌دهد.

2-پروازهایی که از مسیر طولانی برخوردار هستند؛ مانند پرواز به شهر تورنتو.

بلیط دو یا چند توقفه

گاهی اوقات در برخی از مسیرها، هواپیما در یک یا چند فرودگاه فرود می‌آید. این مسیرها را می‌توان با بلیط دو یا چند توقفه پرواز کرد. برای مثال، در پروازی مثل تهران به ونکوور با هواپیمایی ترکیش، هواپیما یک‌بار در استانبول توقف خواهد داشت و یکبار هم در تورنتو توقف می‌کند. قبل از رزرو این نوع بلیط، به مدت زمان پرواز و توقف‌ها توجه داشته باشید. اغلب هزینه این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌های پرواز بدون توقف، کم‌تر است.

بلیط با چند کلاس پروازی

بلیط با چند کلاس پروازی زیرمجموعه بلیط‌های چند توقفه است. در پروازهایی که دارای توقف هستند، مسافران می‌توانند در مرحله اول بلیط پرواز بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی، اکونومی و دیگر کلاس ها را رزرو و در مسیر دوم، صندلی با کلاس پروازی دیگری را انتخاب کنند. توجه داشته باشید در صورت تهیه بلیط‌های چارتری، امکان انتخاب کلاس پرواز وجود نخواهد داشت. برای خرید بلیط چارتر هواپیما اینجا را کلیک کنید.

انواع بلیط هواپیما

بلیط با توقف اجباری

در پروازهایی که از مسیرهای طولانی گذر می‌کنند، هواپیما ممکن است برای سوخت‌گیری یا دلایل دیگر توقف کند. تهیه این بلیط با عنوان توقف اجباری یا Lay Over است.

بلیط رفت و برگشت با مقصد متغیر

یکی دیگر از بلیط‌هایی که در ایرلاین‎های مختلف موجود است، بلیط رفت‌وبرگشت با مقصد متغیر است. این بلیط‌ها در صورتی صادر می‌شوند که پرواز رفت مسافران از یک فرودگاه باشد و پرواز برگشت از فرودگاهی دیگر انجام شود.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

یکی از بهترین روش‌ها برای رزرو بلیط برای هواپیما، استفاده از وب‌سایت اسنپ تریپ https://www.snapptrip.com است. در این سامانه می‌توانید پس از بررسی قیمت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، گزینه مناسب را انتخاب کنید. با خرید آنلاین بلیط هواپیما از اسنپ تریپ امکان کنسلی پرواز را نیز خواهید داشت. از دیگر مزایای اسنپ تریپ می‌توان به آگاهی از قیمت لحظه‌ای بلیط‌ها و همچنین وجود پشتیبانی 24 ساعته است. در صورت بروز هرگونه مشکل در حین رزرو بلیط، تنها کافی است با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

جمع‌بندی

شناخت انواع بلیط‌های سیستمی، چارتر، یکطرفه، دوطرفه، یک یا چند توقفه و غیره موجب می‌شود در هنگام رزرو بلیط، دست به انتخاب بهتری بزنید. شما می‌توانید در سامانه اسنپ تریپ به انواع بلیط‌ها از 900 ایرلاین و شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. برای خرید بلیط چارتر هواپیما اینجا را کلیک کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید