طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها یک عضو شورای شهر مسجدسلیمان بازداشت شد.

دستگیری عضو شورای شهر مسجد سلیمان + علت چه بود؟
به گزارش سلام نو به نقل از فارس؛ یک منبع آگاه امشب در گفت‌وگو با خبرنگار ما در اهواز اظهار کرد:یک عضو شورای شهر مسجدسلیمان امروز بازداشت شد.

وی ادامه داد:اتهام این فرد جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول است.

دو روز پیش هم دادستان عمومی و انقلاب هویزه از بازداشت سه نفر از اعضای شورای شهر این شهرستان خبر داد.

۴ روز پیش هم دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر از بازداشت رئیس شورای این شهر خبر داده بود.

شهردار آبیک برکنار شد

شهردار آبیک پس از گذشت بیش از ۲۱ ماه فعالیت، استیضاح و با رای اعضای شورای شهر برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سوم آبان سال ۱۴٠٠ بود که در مراسمی عباس دادخواه عسکرانی به عنوان سی و ششمین شهردار آبیک در ششمین دوره شورای این شهر، معرفی و منصوب شد.

بعد از گذشت بیش از ۱۰ ماه از حضور شهردار آبیک یعنی در شهریور ماه سال ۱۴۰۱، دادخواه استعفا داد. در آن برهه نازنین زهرا اجلی رئیس شورای شهر آبیک به خبرنگار فارس گفت: شهردار آبیک درخواست استعفا داد اما شورای شهر با آن موافقت نکرد اما با توجه به اصرار شهردار برای استعفا و نداشتن رغبتی برای خدمت در شهر آبیک، پارلمان محلی با استعفای ایشان موافقت کرد. پس از این ماجرا، در هفتم مهر ماه سال گذشته با پیگیری خبرنگار فارس عنوان شد استعفای عباس دادخواه شهردار آبیک روال قانونی را طی نکرده و این فرایند دچار مشکل قانونی شده است و استعفای شهردار از سوی کمیته انطباق پذیرفته نشد و دادخواه به شهرداری بازگشت.

به گزارش سلام نو، پس از آن زمان، دادخواه شهردار آبیک پس از تذکرات چند ماه پیش اعضای شورای شهر، نتوانست رضایت پارلمان محلی را جلب کند و تذکرات در قالب سوال به شهردار ارائه شد.

امروز شورای شهر آبیک بعد از عدم وصول پاسخ های شهردار، استیضاح را کلید زد و با رای اکثریت شورای شهر، دادخواه برکنار شد.

در این خصوص رضا محمدزاده سخنگوی شورای شهر آبیک به خبرنگار فارس گفت: از چند ماه گذشته تذکرات لازم به شهردار آبیک ارائه شد و تمام مراحل قانونی اعم از تذکر، طرح سوال و استیضاح شهردار آبیک به صورت قانونی انجام شده است.

وی افزود: با طرح سوال از شهردار، در زمان تعیین شده پاسخی وصول نشد و بر این اساس نسبت به برکناری دادخواه عسکرانی اقدام قانونی و لازم صورت گرفت.

این عضو شورای شهر آبیک سوالات شهردار را در تمام حوزه های شهری و نارضایتی مردم از عملکرد شهردار ذکر و تشریح جزئیات آن را به زمان دیگری موکول کرد.

گفتنی است، سرپرست شهرداری آبیک پس از تایید توسط مراجع ذیصلاح، معرفی و منصوب می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید