۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 55446006

اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کویر مرکزی ایران و همچنین همجواری با کوهستان، از جمله شهرهای چهارفصل ایران محسوب می شود.

بهترین زمان سفر به اصفهان

یکی از شهرهای معروف و دیدنی ایران که به مانند موزه ای بزرگ، آثار تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده، شهر زیبای اصفهان است. این شهر که در دنیا به عنوان نصف جهان نیز شناخته شده در فصل های مختلف سال جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. از ابنیه های باستانی و عمارت ها گرفته تا موزه ها و پل های تاریخی؛ اصفهان جاذبه های بسیاری برای تماشا دارد؛ اما بهترین زمان سفر به نصف جهان چه موقع است؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

در چه فصلی به شهر اصفهان سفر کنیم؟

به ‌طور کلی یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید، شرایط آب و هوایی شهر مقصد است. از آنجایی که اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، یکی از شهرهای چهارفصل ایران به شمار می رود؛ اطلاع از وضعیت آب و هوای آن در هر فصل سال به شما برای تصمیم گیری بهتر در بستن چمدان سفر کمک خواهد کرد. در ادامه شرایط مسافرت به اصفهان را در هر فصل سال بررسی می کنیم.

فصل بهار در اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان از اوایل فروردین تا اواسط خرداد است؛ در فصل بهار این مکان به اوج زیبایی خود می رسد؛ بر همین اساس در بهار، هوای اصفهان دل انگیز شده و پارک های آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ خواهد شد. همچنین می توانید از پیاده روی در کنار رودخانه فصلی زیبای زاینده رود یا روی پل های تاریخی آن مانند سی و سه پل و خواجو لذت ببرید.

در فصل بهار، از کویرهای نزدیک شهر مانند کویر ورزنه نیز دیدن کنید؛ البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر در تعطیلات نوروز به اصفهان زیبا سفر کردید با شلوغی شهر رو به رو خواهید شد. از این رو بهتر است قبل از خرید بلیط اصفهان، برنامه سفر خود را برای بعد از ایام عید تنظیم کنید. در نهایت اگر بخواهیم بهترین و خوش آب و هوا ترین ماه سال را برای مسافرت به نصف جهان انتخاب کنیم، قطعا اردیبهشت ماه خواهد بود.

فصل تابستان در اصفهان

به طور کلی با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، یکی از فصل های شلوغ سال برای مسافرت، تابستان است. از آنجایی که فصل تابستان در شهر اصفهان گرم و خشک است؛ گردشگرانی که از گرمای هوا گریزانند، این فصل را برای سفر خود انتخاب نمی کنند.

البته این موضوع به محل سکونت شما هم مرتبط خواهد شد؛ در نظر داشته باشید اگر در شهرهای گرمسیر جنوبی مانند بندرعباس، اهواز یا آبادان زندگی می کنید، قطعا هوای اصفهان در تابستان برای شما بسیار مطبوع خواهد بود. از طرفی در این فصل می توانید از حداکثر زمان روشنایی روز استفاده کرده و به بازدید از جاذبه های گردشگری نصف جهان بروید.

بهترین زمان سفر به اصفهان

فصل پاییز در اصفهان

قابل ذکر است که هوای اصفهان از اواخر شهریور تا اوایل آبان ماه معتدل است. برگ های زرد ریخته شده خیابان چهارباغ و فضای رنگارنگ و گرم پارک ها در حاشیه زاینده رود، بر جذابیت این شهر در فصل پاییز می افزاید تا سفر اصفهان شما را خاطره انگیزتر کند. همچنین می توانید در آبان ماه که هوا در شهر معتدل است به کویرهای نزدیک اصفهان بروید. علاوه بر زیبایی فصل برگ ریزان پاییز برای ثبت خاطرات در نصف جهان، در این زمان شهر چندان شلوغ نیست.

به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین زمان های سفر به شهر زیبای اصفهان، پاییز است؛ چرا که با پایان یافتن تعطیلات و سفرهای تابستانی و خنکی هوا؛ خلوت ترین و رویایی ترین لحظات را می توانید در این شهر سپری کنید. از طرفی عاشقان عکاسی و هنرمندان، نباید روزهای تماشایی پاییز اصفهان را در کنار جاذبه های تاریخی از دست بدهند.

فصل زمستان در اصفهان

از ارزان ترین فصل های سفر به اصفهان، زمستان است. در این فصل به دلیل کم شدن تعداد مسافر، با هزینه کمتری برای سفر خود برنامه ریزی کنید. اصفهان در زمستان برای دوستداران اسکی بهشت ​​است؛ از این رو می توانید از دی تا اسفند از اسکی در کوه های اطراف اصفهان لذت ببرید.

همانطور که اشاره کردیم؛ محل زندگی هر فرد در انتخاب زمان سفرش تأثیرگذار است. به عنوان مثال اگر در شهرهای سردسیر کشور مانند تبریز، ارومیه یا اردبیل زندگی می کنید، سرمای زمستان اصفهان، برای شما همانند هوای بهاری است. پس با خیال راحت در این فصل بار سفر بسته و به دیدن جاهای دیدنی اصفهان همچون میدان نقش جهان و پل خواجو بیایید.

از طرفی اگر از ساکنان شهرهای گرمسیر جنوبی هستید، فصل زمستان نصف جهان، برای شما سرد بوده و شاید خوشایند سفر نباشد. به همین دلیل، پیشنهاد می شود، چند ماهی صبر کرده و در فصل بهار که هوا معتدل تر است به این شهر سفر کنید.

بهترین زمان سفر به اصفهان

و در آخر

اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کویر مرکزی ایران و همچنین همجواری با کوهستان، از جمله شهرهای چهارفصل ایران محسوب می شود. از این رو در هر فصل سال که قدم در این خطه بگذارید، قطعا با جاذبه های آن شگفت زده خواهید شد؛ به همین دلیل است که هر ساله از سراسر دنیا گردشگران بسیاری برای گشت و گذار و لذت بردن از جاهای دیدنی اصفهان به این شهر می آیند. اگر شما هم می خواهید از این فرصت استفاده کنید؛ همین حالا برای خرید بلیط اصفهان و رزرو هتل به سایت فلای تودی مراجعه کنید. به نظر شما چه موقع به اصفهان برویم؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید