علی نظیف پور کارشناس مسائل آمریکا گفت: هر دو کشور چین و آمریکا سعی می‌کنند با کشورهای منطقه رابطه داشته باشند.

کارشناس مسائل بین الملل: عربستان به دنبال روابط اقتصادی بهتر با چین است + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از دانشجو، علی نظیف پور کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به تشدید تنش در روابط چین و آمریکا گفت: رابطه چین و امریکا در آینده نزدیک با رقابت شدیدی همراه است.

وی افزود: اولویت امریکا این است که مانع تبدیل شدن چین به یک هژمون در منطقه هند آرام شود بنابراین رابطه چین و امریکا رابطه‌ای پر رقابت است. چرا که چین بعد از شوروی سابق اولین کشوری است که موقعیت امریکا را به عنوان یک ابر قدرت تنهای دنیا، تهدید کرده است.

نظیف پور در ادامه گفت: رابطه‌ی چین و امریکا در آینده نزدیک با رقابت شدیدی همراه است؛ در عین حال طرفین می‌دانند باید رابطه آن را تا حدودی با هم حفظ کنند چرا که منافع اقتصادی دو طرف به یک دیگر وابسته است؛ بنابراین رقابت دو طرف رقابتی همراه با مدیریت تنش است.

کارشناس مسائل آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: کشورهایی مثل عربستان به دنبال روابط اقتصادی بهتر با چین هستند. خاورمیانه از مناطقی است که چین و امریکا در آن منافع مشترک دارند. اولا هیچ یک نمی‌خواهند ثبات منطقه به هم بریزد و دوم اینکه هر دو می‌خواهند تامین انرژی و نفت و گاز آن‌ها از خاور میانه قطع نشود.

علی نظیف پور افزود: هر دو کشور چین و آمریکا سعی می‌کنند با کشورهای منطقه رابطه داشته باشند. کشورهایی مثل عربستان اینطور تدبیر کرده اند که رابطه اقتصادی آنان با چین و رابطه سیاسی و امنیتی شان با امریکا بهتر است.

کارشناس مسائل آمریکا در انتها گفت: به دلیل اینکه آمریکا و چین می‌خواهند نظم ظریف منطقه بر هم نخورد رقابتشان در خاورمیانه را از چیزی که امروز شاهدیم شدت بیشتری نمی‌دهند.

<div id="video-display-embed-code_1995168" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1082608/1995168?width=400&height=300"></script></div>
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید