خرید ملک در استانبول یکی از روش‌های ساده جهت دریافت اقامت دائم ترکیه و همچنین دریافت پاسپورت ترکیه است. برای این منظور می‌توانید با یک آژانس املاک و مستغلات در استانبول ترکیه مشاوره کنید. چرا که قبل از سرمایه‌گذاری باید به برخی قوانین و شرایط خرید ملک در استانبول واقف باشید. در این حالت سرمایه‌گذاری پرسود و بزرگی خواهید داشت و به هیچ عنوان نه تنها متضرر نمی‌شوید بلکه در طولانی مدت سود دریافت خواهید کرد.

خرید خانه در استانبول اخذ شهروندی ترکیه

همانطور که احتمالا بارها شنیده باشید، خرید ملک در استانبول یکی از روش‌های اقامت در کشور ترکیه است. شما با خرید خانه در استانبول می‌توانید اقامت ملکی دریافت کنید. به این نوع اقامت تاشینماز مال می‌گویند که این اقامت را دولت ترکیه به دلیل داشتن اموال غیرمنقول به شما اعطا می‌کند.

اگر افراد به دنبال اخذ شهروندی در ترکیه باشند، می‌توانند با دارا بودن اموال غیرمنقول و گذشت پنج سال درخواست شهروندی دهند. به طور کلی روش‌های اخذ اقامت در ترکیه متفاوت و متنوع است. به عنوان مثال شما از طریق اقامت توریستی می‌توانید برای مدتی در این کشور زندگی کنید.

چیزی که اقامت توریستی را از اقامت ملکی جدا می‌کند، حق درخواست شهروندی است. فرد با خرید ملک در کشور ترکیه می‌تواند پس از مدتی شهروندی خود را دریافت کند. اما این مورد درباره اقامت توریستی صدق نمی‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با خرید خانه در استانبول و اخذ شهروندی ترکیه بیشتر آشنا کنیم.

خرید ملک در استانبول و نحوه اخذ پاسپورت ترکیه

همانطور که مطالعه کردید، ترکیه یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که شما در آن با خرید ملک می‌توانید درخواست شهروندی بدهید و پاسپورت دریافت کنید. اما شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که نحوه اخذ پاسپورت ترکیه چگونه است؟ با چقدر سرمایه‌گذاری و خرید ملک می‌توان پاسپورت ترکیه را دریافت نمود؟

در کشور ترکیه قوانین مختلفی جهت اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک برای اتباع خارجی وضع شده که آنها براساس الویت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در این کشور اقامت و پاسپورت دریافت کنند. در سال ۲۰۲۲ مجلس ترکیه قانونی را مصوب نمود که براساس آن مبلغ شهروندی ترکیه با خرید ملک به ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

براساس این قانون مصوب شده، اتباع خارجی می‌توانند با خرید خانه‌ های لوکس در استانبول در بهترین مناطق، علاوه بر اقامت، شهروندی و پاسپورت اخذ کنند.

به طور کلی براساس قانون به تصویب رسیده، اتباع خارجی که متقاضی دریافت تابعیت ترکیه هستند، باید حداقل به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ملی داشته باشند.

متقاضیان و اتباع خارجی به‌ شرط درج عدم فروش و انتقال خانه به‌ مدت ۳ سال، می‌توانند یک خانه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار یا بیشتر را در کشور ترکیه خریداری کنند. در قانون به تصویب رسیده دولت ترکیه، در حال حاضر چیزی به طور صریح درباره نوع ملک سرمایه‌گذاری شده (مسکونی، تجاری یا زمین) بیان نشده است. تنها نکته مهم و حائز اهمیت در این قانون ارزش ملک بوده که باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار باشد. 

خرید خانه در استانبول اخذ شهروندی ترکیه

چرا خرید ملک در استانبول بهترین و مطمئن‌ترین روش اخذ شهروندی است؟

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز مطالعه کردید، روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای اخذ شهروندی کشور ترکیه وجود دارد. اما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش اخذ شهروندی و تابعیت کشور ترکیه خانه های لوکس استانبول است. اما شاید بپرسید چرا؟ زیرا سرمایه‌گذاری ملکی نه تنها مسیر اخذ تابعیت شما را تسهیل و تسریع می‌کند بلکه چندین مزیت دیگر نیز دارد. برخی از مزایای خرید ملک در استانبول عبارت است از:

  • با خرید یک خانه در کشور ترکیه می‌توانید به راحتی پس از مدت زمان ۶ ماه شهروندی خود را دریافت کنید.
  • با سرمایه‌گذاری و خرید ملک هیچ جای نگرانی در خصوص تغییر قوانین کشور ترکیه برای اتباع خارجی و مهاجرین وجود نخواهد داشت. چرا که شما با دریافت پاسپورت ترکی، رسما و قانونا یک شهروند ترک خواهید بود.
  • شما با خرید خانه های لوکس در استانبول و همچنین مناطق عالی آن می‌توانید یک سرمایه‌گذاری زود بازده و پرسود داشته باشید. دقیقا چیزی که در کشورهای اروپایی تقریبا بی‌معناست.
  • با سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور، اعضای خانواده (فرزندان و همسر) شما نیز در مدت زمان کوتاهی می‌توانند پاسپورت ترکی‌شان را دریافت کنند.
  • اگر قصد زندگی در استانبول را نداشتید، پس از مدتی می‌توانید ملک خود را در این کشور اجاره دهید و درآمد دلاری با خرید خانه در استانبول داشته باشید.
  • در حال حاضر براساس آخرین قانون مصوب، هیچ محدودیتی در نوع ملک (تجاری، اداری و زمین) برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. شما تنها با حداقل ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید ملک مور نظر خود را خریداری و سرمایه‌گذاری کنید. البته شاید کمی عجیب به نظر برسد اما شما می‌توانید در این کشور حتی قسطی هم صاحب خانه شوید.

خرید خانه در استانبول اخذ شهروندی ترکیه

شرایط و قوانین اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک در استانبول

پیش از اقدام و خرید ملک و خانه های لوکس در استانبول بهتر است درباره قوانین و شرایط آن بیشتر بررسی و تحقیق کنید. بهترین راهکار جهت جلوگیری از اقدامات غیرقانونی دریافت مشاوره رایگان از وکلای کاربلد و موسسات حرفه‌ای نظیر آی استانبول است. با رعایت و اطلاعات کامل از قوانین و شرایط خرید خانه در ترکیه می‌توانید کارهای اخذ شهروندی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون مشکل حل کنید.

برخی از شرایط و قوانین اخذ شهروندی ترکیه با سرمایه‌گذاری و خرید ملک به شرح زیر است:

  • خرید ملک در استانبول و ارزش و میزان حداقلی ارزش سرمایه‌گذاری ملکی

همانطور که در چندین سطر قبل مطالعه کردید، براساس آخرین قانون مصوب شده در سال ۲۰۲۲، با خرید ملک به ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید جهت اخذ شهروندی کشور ترکیه اقدام کنید. البته براساس همین قانون نوع ملک شما مهم نیست. در واقع شما تنها با خرید یک ملک تجاری، اداری، زمین و... در بهترین جای استانبول یا ترکیه می‌توانید برای تابعیت کشور ترکیه اقدامات لازم را انجام دهید. اما بهترین منطقه استانبول کجاست؟ شما می‌توانید بهترین مناطق استانبول را اینجا ببینید.

براساس آخرین قانون مصوب شده، نوساز یا دست دوم بودن ملک نیز حائز اهمیت نیست. تنها چیزی که مهم است، مبلغ مندرج شده روی سند ملک، برگه کارشناسی، گواهی خرید ارز و وطن داشی خواهد بود. این میزان باید یکسان و در حداقلی‌ترین حالت برابر با ۴۰۰ هزار دلار باشد.

  • ممنوعیت خرید ملک اشتراکی

براساس آخرین قانون مصوب از سوی اداره مهاجرت در کشور ترکیه، اتباع خارجی نمی‌توانند با خرید یک ملک اشتراکی برای شهروندی و تابعیت کشور ترکیه درخواست دهند. چرا که در این حالت درخواست‌شان از سوی دولت کاملا رد خواهد بود.

به عبارتی بر مبنای این قانون تنها با یک سند، یک خانواده می‌توانند شهروندی و تابعیت کشور ترکیه را اخذ کنند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگر مبلغ سرمایه‌گذاری ملک بیش از ۴۰۰ هزار دلار باشد، بازهم امکانپذیر نیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ هر خانواده جهت دریافت اقامت، اخذ شهروندی و تابعیت کشور ترکیه باید به صورت جدا سرمایه‌گذاری کند و تنها با یک سند، یک خانواده صاحب پاسپورت، اقامت، شهروندی و تابعیت این کشور می‌شوند. بنابراین هر پیشنهادی مبنی بر اشتراکی خریدن ملک در استانبول را بی‌چون و چرا رد کنید. چرا که هیچ منفعیتی از لحاظ شهروندی و تابعیت برای شما و خانواده‌تان ندارد.

  • ممنوعیت خرید ملک از خارجی‌ها

در کشور ترکیه گاها ممکن است برخی شرکت‌های سازنده ملک، به دلیل کمبود بودجه یا نبود نیروی انسانی ماهر و کاربلد، با چندین شرکت خارجی نظیر قطر، امارات، عربستان و... شریک شوند. اگر هدف شما از خرید ملک در ترکیه، سرمایه‌گذاری ملی و اخذ پاسپورت ترکیه و تابعیت این کشور است، باید ملک را فروشندگان ترکی خریداری کنید. در حقیقت فروشنده ملک هرگز نباید یک فرد خارجی باشد. در این حالت ممکن است با مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی مواجه باشید. بنابراین توجه به این نکته مهم الزامی و ضروری است.

  • محدودیت‌های مربوط به سند ملک خریداری ‌شده

قانون مهم بعدی این است که روی سند یک ملک، فقط یک‌بار می‌توان برای دریافت پاسپورت اقدام کرد. در واقع اگر روی سند ملک مورد نظر شما قبلاً یک فرد خارجی (چه ایرانی، چه هر تبعه خارجی دیگری) پاسپورت دریافت کرده باشد، شما نمی‌توانید با سند آن ملک برای اخذ شهروندی اقدام کنید. با توجه حساسیت این موضوع، اکیداً توصیه می‌کنیم که از کارشناسان مجرب و حرفه‌ای برای انتخاب ملک و سرمایه گذاری مشاوره بگیرید. کارشناسان ما در هوم ترکی نیز ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

  • اخذ پاسپورت با قرارداد فروش ملک

اگر شما تنها با خرید ملک در استانبول به ارزش ۴۰۰ هزار دلار و بیشتر قصد دریافت پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه را دارید، می‌توانید با ارائه قرارداد فروش این کار را به راحتی انجام دهید و اقدامات لازمه را شروع کنید. اما اگر چندین ملک خریداری کرده‌اید که قصد دارید با کل قیمت سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰۰ هزار دلار برای اخذ پاسپورت و شهروندی اقدام نمایید باید حتما سند ملک‌ها در تاپو به نام شما ثبت شود. در حقیقت در حالت دوم تنها با ارائه سند ملک جهت اخذ پاسپورت می‌توانید اقدام نمایید و با قرارداد هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

انواع سرمایه‌گذاری ملکی برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک در استانبول

همانطور که در بالاتر مطالعه کردید، شما برای سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه و خرید ملک در استانبول، هیچ محدودیتی نوعی نخواهید داشت. در حقیقت شما با خرید هر نوع ملکی می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و پاسپورت خودتان را این کشور دریافت نمایید. به طور کلی از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک‌های زیر می‌توانید اقدامات لازمه را جهت اخذ شهروندی ترکیه شروع کنید. برخی از انواع سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک عبارت است از:

  • املاک و آپارتمان‌های نوساز

امروز با توجه به پیشرفت کشور ترکیه و مهاجرپذیر شدن آن، روز به روز تعداد آپارتمان‌ها و ویلای نوساز در این کشور بیشتر و بیشتر شده است. این املاک معمولا اولین پیشنهادی هستند که مشاورین املاک ترکیه جهت اخذ شهروندی ترکیه و خرید ملک در استانبول به شما پیشنهاد می‌دهند. چرا که این ملک‌ها معمولا با بهترین کیفیت متریال و معماری روز و مدرن ساخته شده‌اند و انواع امکانات رفاهی و تفریحی را به شما ارائه می‌دهند.

به طور کلی اگر هدف شما از خرید ملک، اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه و اقامت دائم ترکیه و زندگی در این کشور است، قطعا این آپارتمان‌های نوساز و تازه ساخت بهترین انتخاب هستند. چرا که در این حالت می‌توانید یک عمر را در خانه نوساز و زیبا زندگی کنید.

  • املاک و آپارتمان‌های اقساطی (یا پیش فروش)

اگر شما قصد دارید تنها با سرمایه‌گذاری ملکی، پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید و اصلا قصد زندگی در این کشور را ندارید یا اگر بودجه فعلی شما کمتر از ۴۰۰ هزار دلار است، بهترین انتخاب برای شما خرید املاک اقساطی است. سرمایه‌گذاری و خرید املاک اقساطی نه تنها بازدهی بالایی دارد، بلکه شرایط بازپرداخت عالی را برای شما فرآهم می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده خانه های اقساطی استانبول می‌توانید روی لینک کلیک کنید. در واقع می‌توانید با این روش پیش خرید خانه جهت سرمایه گذاری در استانبول را انجام دهید و سپس در طی مدت زمان مشخص اقساط را پرداخت کنید.

برای دریافت شرایط اقساطی و همچنین خرید اقساطی ملک می‌توانید از طریق برخی شرکت‌ها و همچنین آژانس رسمی املاک در استانبول اقدامات لازم را انجام دهید.  

  • املاک دست دوم

خرید املاک دست دوم به نسبت دو روش اول کمی سخت و دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. به همین منظور شما برای خرید این نوع املاک باید حتما از یک مشاور مجرب و حرفه‌ای مشاوره و کمک دریافت کنید. چرا که هنگامی که شما یک خانه نوساز را می‌خرید، سند دست اول را از سازنده یا شرکت معتبر دریافت می‌کنید و قیمت روی همه مدارک کاملا درج شده است. اما در خصوص املاک دست دوم همه چیز متفاوت خواهد بود.

  • املاک تجاری

همانطور که در بخش‌های قبل مطالعه کردید، شما جهت سرمایه‌گذاری ملکی اصلا نیازی به خرید ملک مسکونی ندارید. در حقیقت می‌توانید به جای یک ملک مسکونی یک ملک تجاری خریداری و سرمایه‌گذاری کنید. در این حالت نه تنها پاسپورت و شهروندی خود را اخذ می‌کنید، بلکه می‌توانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

تنها نکته مهمی که در خرید املاک تجاری باید توجه کنید، موقعیت ملک است. شما باید ملک را در موقعیت مناسبی خریداری تا بتوانید پس از خرید آن را به راحیتی اجاره دهید و از آن کسب درآمد داشته باشید.

  • زمین با مجوز ساخت

شاید برایتان کمی جالب به نظر برسد اما شما با خرید یک زمین با مجوز ساخت هم می‌توانید علاوه بر سرمایه گذاری پرسود در ترکیه، تابعیت کشور ترکیه را نیز اخذ نمایید. نکته مهمی که در خرید زمین با مجوز ساخت باید توجه کنید این است که تنها دو سال فرصت ساخت دارید. البته باید بدانید که پس از ساخت قطعا نزدیک به سه برابر پول زمین سود نصیبتان خواهد شد. بنابراین خرید با مجوز ساخت می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد.

جمع‌بندی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید شما می‌توانید با خرید ملک در استانبول برای اخذ تابعیت و همچنین دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید. البته خرید و سرمایه‌گذاری ملکی شامل قوانین و شرایط ویژه و خاصی است که به برخی از آنها را در این مقاله اشاره کردیم. اما به طور کلی برای خرید و اخذ پاسپورت قبل از آنکه اقدامات لازم را انجام دهید، بهتر است با یک آژانس املاک و مستغلات در استانبول ترکیه مشورت و مشاوره کنید. سوالات خود را در انتهای این مطلب می‌توانید بپرسید و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید