کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرد : بیمارستان‌ها در شرایط اضطراری هستند، امسال هنوز تا حدی کار می‌کنند اما سال آینده شرایط آن ها بسیار دشوار خواهد بود. به گفته وی 20 تا 25 درصد از بیمارستان‌ها در معرض خطر حاد ورشکستگی هستند، از جمله بیمارستان‌هایی که برای مراقبت ضروری هستند.

کیفیت پایین درمان در آلمان باعث مرگ هزاران بیمار می‌شود

نتایج یک بررسی ارائه شده توسط یک کمیسیون دولتی در آلمان نشان می‌دهد که سالانه هزاران بیمار در بیمارستان‌های آلمان به این دلیل که درمان آن‌ها با بالاترین استانداردهای کیفیت مطابقت ندارد جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: سالانه هزاران بیمار در بیمارستان های آلمان جان خود را از دست می‌دهند، زیرا درمان آنها با بالاترین استانداردهای کیفیت مطابقت ندارد.

تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط کمیسیون دولتی در برلین در روز پنجشنبه، تعداد مرگ و میرهای قابل پیشگیری تنها از سکته مغزی را در حدود 5000 نفر در سال نشان می‌دهد. کارل لاوترباخ ، وزیر بهداشت فدرال آلمان این یافته‌ها را تاییدی بر برنامه خود برای تمرکز بیشتر بر تخصص در حوزه بالینی می‌داند.

لاوترباخ در سخنانی در برلین گفت اصلاحات بیمارستانی جان ده‌ها هزار نفر را در سال نجات خواهد داد. به گفته وی کیفیت، جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. او گفت که در آینده، عمل‌های پیچیده باید فقط در کلینیک‌های تخصصی و توسط پزشکان بسیار واجد شرایط انجام شود. به گفته وی هر خانه‌ای مجبور نیست هر نوع درمان پزشکی را ارائه دهد.

این تجزیه و تحلیل همچنین به یک یافته اصلی هشداردهنده می‌رسد و آن این است که هزاران نفر اگر در بیمارستانی مجهزتر تحت درمان قرار می‌گرفتند، می‌توانستند هنوز زنده باشند. تام بشور، رئیس این کمیسیون دولتی، گفت که این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که در سیستم فعلی، بیماران سرطانی و سکته مغزی زودتر از زمان لازم می‌میرند زیرا بیمارستان‌های زیادی این درمان‌ها را انجام می‌دهند. به گفته وی هر کلینیکی قادر به ارائه درمان در بالاترین سطح نیست.

این پروفسور پزشکی "تمرکز درمان‌ها را در کلینیک‌های مجرب به منظور ارائه مراقبت‌های عالی جامع و نزدیک" توصیه کرد. به گفته وی این یکی از محورهای طرح‌های اصلاحی لاوترباخ برای سیستم بیمارستانی است که ماه‌هاست با ایالت‌های فدرال درباره آن مذاکره کرده است.

وزارت بهداشت آلمان نتایج این مطالعه را اینگونه خلاصه کرد: «اگر درمان‌های پزشکی پیچیده منحصراً در کلینیک‌های تخصصی انجام شود، کیفیت مراقبت بهبود می‌یابد و اغلب احتمال نجات جان‌های بیشتری نیز برای مثال در مورد سکته مغزی و سرطان افزایش می‌یابد.

مبنای این تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به بیمه درمانی قانونی، گزارش‌های کیفی از بیمارستان‌ها و داده‌های ثبت‌نام پزشکی و انجمن‌های تخصصی بود. انجمن ملی صندوق‌های بیمه سلامت قانونی، انجمن فدرال AOK و مؤسسه علمی AOK نیز در این بررسی مشارکت داشتند.

سیستم بهداشت و درمان آلمان این روزها با مشکلات و مسائل پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

روز سه شنبه به دلیل مشکلاتی مانند کمبود پرسنل و هزینه‌های میلیاردی اضافی در سراسر کشور آلمان کارکنان بیمارستان‌ها نسبت به عواقب مالی یک سیاست بهداشتی ناموفق اعتراض کردند. اتحادیه‌ها هشدار دادند که بسیاری از کلینیک‌ها از نظر اقتصادی شرایط وخیمی دارند و 20 تا 25 درصد آنها با ورشکستگی روبرو هستند.

انجمن بیمارستان آلمان (DKG) هشدار داد که وضعیت در هشدار قرمز است. این انجمن از "تغییر ساختاری یخی و کند" صحبت کردند. از جمله، DKG اعلام کرد که به غرامت تورمی اضافی برای جذب بودجه‌های اضافی برای بیمارستان ها نیاز دارد.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرد : بیمارستان‌ها در شرایط اضطراری هستند، امسال هنوز تا حدی کار می‌کنند اما سال آینده شرایط آن ها بسیار دشوار خواهد بود. به گفته وی 20 تا 25 درصد از بیمارستان‌ها در معرض خطر حاد ورشکستگی هستند، از جمله بیمارستان‌هایی که برای مراقبت ضروری هستند.

انجمن بیمارستان‌های آلمان چندی پیش هم ضمن انتقاد به طرح دولت برای مقابله با اثرات تورم روزافزون و افزایش قیمت انرژی بر بیمارستان‌ها، مراکز درمانی را در آستانه موجی از ورشکستگی‌ها ارزیابی کرد.

بیمارستان‌های آلمان بیم آن دارند که کمک‌های میلیاردی دولت فدرال آلمان برای جبران افزایش هزینه‌های انرژی محقق نشود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید