او با بیان اینکه باید از خدمتگزاران تشکر کرد، یکی از بدترین صفات را قدردانی نکردن از کسانیکه خدمت می‌کنند، دانست و گفت: در مواردی ممکن است رسیدگی ناقص بماند یا مشکلی در رسیدگی باشد و همه باید تلاش کنند و دستگاه قضایی هم به صورت ویژه تا این مشکل حل شود.

نباید نسبت به خدمتگزاران نظام بی‌انصافی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: غدیر، صرفا یک واقعه تاریخی نیست، بلکه یادآور وظیفه امت اسلامی برای آماده کردن جهان است که زیر پرچم ولایت خدا اداره شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، امامت و ولایت را یکی از اصول اصلی حرکت انقلاب اسلامی ذکر و اضافه کرد: برای برگزاری شایسته دهه امامت و ولایت و روز عید بزرگ اسلام، باید سنگ تمام بگذاریم و اینگونه نباشد که غدیر بیاید و بگذرد و بگوییم سنگ بنا و شالوده تمدن اسلامی بر پایه غدیر است اما آنچه که شایسته چنین جایگاهی باشد را انجام نداده باشیم.

او ادامه داد: اگر امروز رقابتی بین تمدن‌ها در دنیا وجود دارد و اگر پرچمی بلند است که آینده روشن برای جهان را نوید می‌دهد، از غدیر شروع می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: روز غدیر صرفا یک واقعه تاریخی نیست و بلکه یادآور وظیفه امت اسلامی برای آماده کردن جهان است که زیر پرچم ولایت خدا و رسول و اهل بیت اداره شود.

به گفته آیت‌الله دژکام، کاری که در دهه امامت و روز عید غدیر داریم، کار بزرگ و وظیفه انقلابی ویژه‌ای است که باید هر کس دلش در گرو اعتقاد به اسلام و ایمان به قرآن کریم و آنچه که قرآن برای بشریت آورده، باشد.

او  خواستار برنامه‌ریزی شایسته برای عید غدیر و الگوی حکومت الهی بر پایه ولایت معصوم شد و گفت: نظام اسلامی ما که بر پایه ولایت فقیه بنیانگذاری شده است، یک شاخه و شعبه از این ولایتی است که در غدیر درخشش گرفت و لذا شایسته است در این دهه به ولایت فقیه و الگوی حکومت در زمان غیبت به صورت ویژه پرداخته شود.

امام جمعه شیراز گفت: باید اصول و مبانی حرکت انقلابی خود را هم یادآور شویم و هم متناسب با اقتضائات زمان و مکان رشد دهیم که در این باره شاید مقداری کوتاهی کرده باشیم و امیدواریم که به این نیازها درست توجه کنیم.

آیت‌الله دژکام ضمن تاکید بر لزوم ارائه پاسخ‌های مناسب به سئوالات نسل جوان، با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، از مسئولان و دستگاه قضایی کشور قدردانی و اضافه کرد: اگر تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری را بدانیم متوجه کارهای بزرگ می‌شویم.

او با اشاره به اطلاعات اعلامی رئیس دادگستری فارس، تعداد ورودی پرونده به دستگاه قضا در این استان را سالانه ۶۰۰ هزار فقره اعلام و اضافه کرد: این تعداد به علاوه پرونده‌هایی که نیاز به بررسی مجدد دارد، به یک میلیون فقره می‌رسد. یک سال یک میلیون پرونده را بررسی و داوری کنی انصافا کار بزرگی است.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه نباید نسبت به خدمتگزاران در نظام بی‌انصافی کرد، گفت: آنهایی که کارشان انجام شده که نمی‌آیند بگویند برای ما زحمت کشیدند، معمولا کسانیکه کارشان گیر افتاده در فضای مجازی در رسانه‌ها و پیش متنفذین می‌گویند کارمان گیر است.

او با بیان اینکه باید از خدمتگزاران تشکر کرد، یکی از بدترین صفات را قدردانی نکردن از کسانیکه خدمت می‌کنند، دانست و گفت: در مواردی ممکن است رسیدگی ناقص بماند یا مشکلی در رسیدگی باشد و همه باید تلاش کنند و دستگاه قضایی هم به صورت ویژه تا این مشکل حل شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انتقاد و مطالبه باید انجام شود، تاکید کرد که انتقاد صحیح خوب است اما نباید یک خدمت بزرگ را نادیده گرفت و تنها گوشه‌ای که ایراد دارد را مورد نقد و مطالبه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با یاداوری اینکه پایان هفته روز عرفه است، لزوم قدردانستن این روز و همچنین عید قربان را مورد تاکید قرار داد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید