رئیس جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه باید در دادگاهی در میامی ایالت فلوریدا حضور یابد.

احضار دونالد ترامپ به دادگاه فدرال
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که یک دادگاه فدرال در فلوریدا او را متهم کرده است.

برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان می‌گویند ترامپ از سوی دادگاه فدرال به هفت مورد متهم است و این اتهامات به خاطر نگهداری اسناد محرمانه بدون مجوز است. جزئیاتی از این اتهامات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌گوید وزارت دادگستری ایالات متحده از او خواسته که روز سه‌شنبه در دادگاهی در میامی ایالت فلوریدا که آقای ترامپ در آن زندگی می‌کند، حضور یابد.

آقای ترامپ در واکنش به این احضاریه در صفحه خود در شبکه اجتماعی «تروث» نوشت: «دولت فاسد بایدن به وکلایم اطلاع داده که در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه متهم و برای محاکمه به دادگاهی در میامی احضار شده‌ام در حالی که جو بایدن ۱۸۵۰ جعبه اسناد محرمانه را در نقاط مختلف آمریکا، از جمله در پارکینگ خانه خود در ایالت دلاور، بدون هیچ امنیتی نگهداری می‌کند.»

یک هیات‌ منصفه عالی رای به احضار آقای ترامپ داده است.

این دومین پرونده منتهی به اعلام اتهام علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا است. او در آن پرونده به ۳۴ اتهام از جمله جعل اسناد درباره پرداخت حق السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن متهم شده بود که در این رابطه خود را بی‌گناه می‌داند.

پرونده جدید آقای ترامپ به کشف اسناد محرمانه در اقامتگاه ساحلی او در فلوریدا بعد از دوران ریاست جمهوری بر می‌گردد. در تابستان سال گذشته ماموران اف‌بی‌آی با حضور در اقامتگاه وی چند هزار سند و بیش از یکصد سند محرمانه و فوق سری کشف کردند.

در ماه‌های اخیر در اقامتگاه شخصی جو بایدن رئیس جمهوری فعلی و همچنین مایک پنس معاون آقای ترامپ نیز برخی اسناد محرمانه شناسایی شد اما هنوز اتهامی متوجه آنها نشده است.

رسانه‌های آمریکایی هفته پیش گزارش دادند که آقای ترامپ در یک فایل صوتی اذعان کرده که بعد از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه‌ای را در اقامتگاه خود دارد.

براساس قوانین ایالات متحده، مقامات دولت فدرال از جمله رئیس جمهوری باید اسناد محرمانه را در اختیار آرشیو ملی قرار دهند و اجازه نگهداری این اسناد را ندارند.

با افزایش گزارش‌ها درباره اسناد محرمانه در خانه مقامات، مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا از چند ماه پیش جک اسمیت را به عنوان دادستان ویژه تحقیقات در این مورد منصوب کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید