میلگرد، یکی از مصالح ساختمانی است که کیفیت آن مستقیما در مقاومت سازه تاثیر دارد. به همین دلیل پیمانکاران باید انواع میلگرد مورد نیاز خود را با در نظر گرفتن نوع سازه خریداری کنند.

انواع میلگرد و کاربرد هر کدام در پیمانکاری ساختمان

در حال حاضر انواع میلگرد به صورت انبوه توسط تولیدکنندگان ایرانی مطرح آهن‌آلات تولید می‌شوند و می‌توانید نوع مورد نیاز خود را به سادگی تهیه کنید؛ اما نکته حائز اهمیتی که باید به آن دقت داشته باشید، استاندارد میلگردهای تولید شده است.

خرید انواع میلگرد استاندارد و با کیفیت از مجموعه‌های شناخته شده ایرانی ممکن است. به طوری که می‌توانید بدون نیاز به معامله با دلال و واسطه، میلگردهای مورد نیاز خودتان را از درب کارخانه مورد نظرتان تحویل بگیرید. با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید انواع میلگرد، می‌توان گفت مجموعه صنعت تجارت پردیس آذربایجان بهترین انتخاب برای خرید میلگرد در ایران است. در ادامه مطلب، انواع میلگرد و کاربردهای آن را به شما معرفی می‌کنیم تا در پروسه خرید میلگرد به مشکلی برخورد نکنید.

انواع میلگرد از نظر ظاهری

میلگردهای استاندارد، به دو دسته آجدار و بدون آج تقسیم می‌شوند که تفاوت‌های ظاهری قابل توجهی با یکدیگر دارند. به حدی که افراد پس از تشخیص تفاوت‌های ظاهری این دو نوع، می‌توانند به سادگی میلگردهای آجدار را از میلگردهای ساده یا بدون آج تشخیص دهند. البته تفاوت‌های این دو تا میلگرد تنها در ویژگی‌های ظاهری خلاصه نشده و هر نوع برای استفاده در نواحی خاص سازه کاربرد دارند؛ بنابراین می‌توان گفت پیمانکاران در مرحله اول تفاوت‌های اساسی این دو نوع را از یکدیگر تشخیص داده‌اند.

انواع میلگرد از نظر مقاومت و استحکام

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین میلگرد، استحکام و مقاومت کششی میلگرد است. چنانچه مقاومت کششی میلگرد بالا بوده و میلگرد به سادگی نشکند، سازه مقاومت بیشتری در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله خواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مقاومت کششی انواع میلگرد را بسنجید و به دنبال مستحکم‌ترین میلگرد باشید. در بازار آهن‌آلات، میلگردها از نظر مقاومت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. پیمانکاران می‌توانند بسته به موقعیت جغرافیایی پروژه خود و احتمال وقوع زلزله‌های سهمگین در آن موقعیت، یکی از انواع میلگرد را انتخاب کنند.

انواع میلگرد پردیس استیل سلفچگان از نظر مقاومت کششی، به انواع A۱، A۲، A۳ و A۴ تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های ظاهری و باطنی منحصر به فرد هستند. کم‌ترین مقاومت کششی در انواع میلگرد، نوع A۱ بوده و از این رو میلگرد A۴ بیشترین مقاومت کششی را بین بقیه میلگردها داراست. البته باید توجه داشت که هر کدام از این انواع میلگرد باید در ناحیه مناسب مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربرد داشته باشد؛ در غیر این صورت، احتمال شکستگی میلگرد و قرار گرفتن هر کدام در ناحیه نامناسب وجود دارد.

انواع میلگرد از نظر سایز و قطر

طبیعی است که میلگردها بر اساس سایز و قطر نیز به دسته‌های متنوعی تقسیم شده‌اند و افراد می‌توانند سایز و قطر میلگرد مورد نیاز خود را به کارخانه طرف حساب اعلام کنند. انواع میلگرد بر اساس قطر، از ۵ الی ۵۰ میلی متر وجود دارد که به میلگردهایی با قطر کمتر از ۸ میلی متر سیم مفتول گفته می‌شود؛ از این رو، به دلیل وزن زیاد میلگردهای قطور، میلگردهایی با قطر بیشتر از ۳۵ میلی متر در ساختمان‌های معمولی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت میلگردهای ۸ الی ۳۵ میلی متری در ساختمان‌ها کاربرد دارند.

انواع میلگرد از نظر روش تولید

آخرین مورد از مهم‌ترین معیارها در خرید انواع میلگرد، روش تولید آن‌ها است. در حال حاضر میلگردها با روش‌های نورد گرم، نورد سرد، آلیاژسازی و ترمکس تولید می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های به‌خصوص هر کدام از انواع میلگرد مجموعه صنعت تجارت پردیس آذربایجان، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات جامع در مورد هر کدام از این روش‌های تولید میلگرد به دست بیاورید. رایج‌ترین روش‌های تولید میلگرد در ایران، ترمکس و آلیاژسازی هستند که با استانداردهای جهانی تولید انواع میلگرد تطابق دارند.

خرید انواع میلگرد از پردیس استیل

حال که با انواع میلگردها آشنا شدید، می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه صنعت تجارت پردیس آذربایجان ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را ثبت کنید. این مجموعه امکان خرید میلگرد از درب کارخانه را برای پیمانکاران فراهم کرده تا دست دلال و واسطه از این معاملات کوتاه شود؛ بنابراین برای ثبت سفارش انواع میلگرد، باید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

منبع: صنعت تجارت پردیس آذربایجان | pardissteel.com

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید