منابع خبری از طرح شکایت علیه مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات سابق عراق به اتهام دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی خبر دادند.

شکایت از نخست‌وزیر سابق عراق به اتهام دست‌داشتن در ترور سردار سلیمانی

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه العهد عراق، «حسین مؤنس» نماینده جنبش «حقوق» شاخه سیاسی گردان‌های حزب الله عراق در پارلمان شکایتی را علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی مطرح کرد.

این نماینده عراقی در متن شکواییه خود از دادستانی کل عراق درخواست کرده است تا اقدامات حقوقی و قانونی لازم علیه مصطفی الکاظمی به عنوان رئیس وقت دستگاه اطلاعات این کشور به دلیل کوتاهی و دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی اتخاذ کند.
شکایت از نخست‌وزیر سابق عراق به اتهام دست‌داشتن در ترور سردار سلیمانی

پس از طرح شکایت «حسین مونس» نماینده مجلس عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق به دلیل مشارکت در ترور شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، شورای عالی قضایی عراق، مصطفی الکاظمی را به عنوان رئیس وقت سازمان اطلاعات، برای تحقیق و رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان پیروزی و نقض حاکمیت فرودگاه بغداد، به دادگاه معرفی کرد.

شکایت از نخست‌وزیر سابق عراق به اتهام دست‌داشتن در ترور سردار سلیمانی

بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس وقت سازمان الحشد الشعبی به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به شهادت رسیدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید