لایه زیرین چمن مصنوعی گلف و مینی گلف از جنس لاتکس است و مقاومت چمن را در برابر رفت و آمد افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با خرید چمن مصنوعی پات، یک بستر سرسبز، یکدست و عالی برای بازی گلف طراحی کنید.

بهره‌مندی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری از زمین گلف مینیاتوری

گلف مینیاتوری چیست ؟ در چه مکان‌هایی می‌توان یک زمین گلف مینیاتوری طراحی کرد؟ زمین گلف و زمین گلف مینیاتوری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مینی گلف یک ورزش خانوادگی است که ویژگی‌های آن مشابه با گلف است و در زمینی کوچکتر از زمین استاندارد گلف اجراء می‌شود. برای انجام ورزش مینی‌گلف نیاز به آمادگی جسمانی بالا نیست و تمامی افراد در هر رده سنی می‌توانند به صورت فردی یا گروهی به انجام این ورزش بپردازند. اگر شما هم تمایل دارید تا در حداقل فضا، یک زمین گلف زیبا با کفپوشی یکدست و سرسبز طراحی کنید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

زمین گلف مینیاتوری

امروزه، ورزش گلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این ورزش را به عنوان یک تفریح خانوادگی انتخاب می‌کنند. ابعاد زمین گلف ۳۰ الی ۴۰ هزار مترمربع است و مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی می‌شود. در طول بازی، ورزشکاران با ضربه‌های متعدد به توپ و هدایت توپ از نقطه نخست بازی به سمت یک حرفه و سوراخ تعبیه شده در زمین، تلاش می‌کنند تا برنده این بازی باشند. متاسفانه زمین بازی گلف به دلیل متراژ زیاد، قابل اجرا در مکان‌ها و فضاهای کوچک نیست. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از مردم به گلف مینیاتوری روی آورده‌اند.

زمین گلف مینیاتوری برعکس زمین گلف، با حداقل فضا و با استفاده از چمن مصنوعی گلف قابل اجراء است و می‌توان از این طریق یک فضای دلنشین با کفپوشی ایمن برای بازی‌ و تفریح‌های خانوادگی در محیط‌های مختلف طراحی کرد. انواع زمین مینی‌گلف به شرح زیر است :

  1. زمین مینی گلف مینیاتور

ابعاد زمین مینی گلف مینیاتوری کمتر از زمین مینی گلف ادونچر است و در طراحی‌های متفاوت اجراء می‎شود. در این زمین، چندین مانع نیز قرار می‌گیرد که باعث افزایش هیجان بازی خواهد شد.

  1. زمین مینی گلف ادونچر

ابعاد زمین مینی گلف اندونچر بیشتر از زمین مینی گلف مینیاتوری است و در طراحی‌های پیچیده و حرفه‌ای قابل اجرا می‌باشد. سطح زمین مینی گلف اندونچر دارای پستی و بلندی‌های نامتوازن است و حفره‌ها در پایین‌ترین سطح زمین قرار دارند.

اجرای زمین گلف مینیاتوری در هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری

گلف یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و گردشگری بین المللی است که می‌تواند نظر بسیاری از مسافرین داخلی یا بین المللی را به خود جذب نماید و می‌تواند جریان گردشگری را به صورت جدی فراهم سازد. در این راستا، اکثر هتل‌ها، مجموعه‌های گردشگری و مهمانسراها می‌توانند با اجراء زمین گلف مینیاتوری، یک مکان منحصر به فرد برای تفریح مهمانان عزیز و جذب مسافر ایجاد کنند. همانطور که در مطالب فوق نیز عنوان شده است، زمین مینی گلف مینیاتوری را می‌توان در فضاهای کوچک و طرح‌های هندسی متنوع اجراء کرد.

اجرای زمین مینی گلف مینیاتوری در مکان‌های زیر امکان پذیر است :

  • روف گاردن و پشت بام هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری
  • محوطه بیرونی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری
  • تراس یا بالکن اتاق هتل‌ها

بهره‌مندی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری از زمین گلف مینیاتوری

مزایای زمین چمن مصنوعی گلف مینیاتوری

مزایای طراحی زمین گلف مینیاتوری با استفاده از چمن مصنوعی در هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری به شرح زیر است:

  1. طراحی یک زمین گلف سرسبز و قابل استفاده در تمامی فصول سال
  2. طراحی یک فضای سرگرمی برای مسافران و مهمانان
  3. طراحی یک سطح یکدست و سرسبز بدون نیاز به مراقبت‌های وقت‌گیر و هزینه‌بر
  4. طراحی یک زمین بازی لوکس و افزایش اعتبار هتل و مجموعه‌های گردشگری

بهره‌مندی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری از زمین گلف مینیاتوری

ویژگی‌های چمن مصنوعی گلف مینیاتوری

نوع پوشش زمین گلف مینیاتوری تاثیر زیادی در کیفیت بازی دارد؛ زیرا لغزش ورزشکاران یا ایجاد اختلال در مسیر حرکت توپ باعث می‌شود تا نتیجه بازی تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین خاطر، چمن مصنوعی گلف مورد استفاده در زمین‌های مینی گلف باید دارای ویژگی‌های منحصر به فرد باشد. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر است :

  1. الیاف متراکم، مجعد و گره‌خورده
  2. الیاف مقاوم در برابر کوبش، تردد و اشعه نور خورشید
  3. قابلیت شستشو و تمیز کردن
  4. مقاوم در برابر گرما و سرما
  5. ظاهری سرسبز و مشابه به چمن طبیعی

چمن مصنوعی مناسب برای گلف

یکی از مناسب‌ترین چمن‌های مصنوعی برای طراحی زمین گلف مینیاتوری، چمن پات است که با ارتفاع الیاف متفاوت طراحی و به بازار عرضه می‌شود. تراکم بالای الیاف چمن مصنوعی گلف، مقاومت بالایی در برابر تردد بازیکنان با کفش‌های میخدار و کوبیدگی دارد. همچنین، گرما و سرما را جذب نمی‌کند و در نهایت، به مرور زمان دچار تغییر رنگ یا پوسیدگی نخواهند شد.

لایه زیرین چمن مصنوعی گلف و مینی گلف از جنس لاتکس است و مقاومت چمن را در برابر رفت و آمد افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با خرید چمن مصنوعی پات، یک بستر سرسبز، یکدست و عالی برای بازی گلف طراحی کنید.

الیاف چمن مصنوعی پات شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد و می‌توان از آن در مکان‌های مختلف مانند مجتمع‌های ورزشی، پارک‌ها، باشگاه‌ها و زمین‌های بازی استفاده کرد. از سوی دیگر، چمن مصنوعی پات در دو رنگ قرمز و سبز طراحی می‌شود و شما می‌توانید با خرید چمن مصنوعی پات قرمزی، یک زمین دومیدانی در اطراف زمین گلف طراحی کنید و یا از آن برای حاشیه سازی زمین گلف مینیاتوری، زمین فوتبال یا تنیس استفاده نمایید.

بهره‌مندی هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری از زمین گلف مینیاتوری

نگهداری و مراقبت از چمن مصنوعی مینیاتوری

نگهداری و مراقبت از چمن مصنوعی زمین گلف مینیاتوری بسیار آسان است و نیاز به ابزار آلات ویژه یا گران قیمت ندارد. شما می‌توانید با رعایت نکات و موارد زیر، محیطی سرسبز و یکدست با ظاهری تمیز داشته باشید:

  1. تمیز کردن سطح چمن مصنوعی با استفاده از جارو و چنگک
  2. پاک کردن گرد و غبار با استفاده از یک برس PVC
  3. شستشوی الیاف چمن مصنوعی و از بین بردن لکه‌ها با استفاده از دستگاه واترجت
  4. استفاده از شوینده‌های غیر شیمیایی با هدف تمیز کردن آلودگی‌ها و لکه‌ها
  5. فرچه کشی الیاف چمن مصنوعی در یک بازه زمانی منظم
  6. تزریق فیلر به الیاف چمن مصنوعی در یک بازه زمانی منظم
  7. توقف بازی یا تردد بر روی الیاف چمن مصنوعی در روزهای برفی یا بارانی

خرید بهترین چمن مصنوعی زمین گلف مینیاتوری

اگر صاحب یک هتل یا مجموعه گردشگری هستید و قصد دارید تا با طراحی زمین گلف مینیاتوری، امکانات تفریحی خود را گسترش دهید، می‌توانید انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی را از مجموعه چمنزار خریداری نمایید. چمنزار با طراحی و تولید انواع چمن مصنوعی از جمله چمن مصنوعی حیاط، چمن مصنوعی گلف، چمن مصنوعی روف گاردن و چمن مصنوعی چند منظوره در تمامی مراحل طراحی و اجرای فضای سبز و زمین گلف مینیاتوری همراه شما خواهد بود.

مجموعه چمنزار با حذف واسطه‌ها و طراحی محصولات تخصصی در تلاش است تا انواع چمن مصنوعی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با حداقل قیمت به هم‌وطنان عزیز عرضه نماید. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت چمن مصنوع به عوامل و فاکتورهای مختلفی مانند ارتفاع الیاف، تراکم الیاف، برند سازنده، کیفیت ساخت، جنس لایه بکینگ و جنس نخ چمن مصنوعی بستگی دارد؛ لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت روز چمن مصنوعی از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین مجموعه چمنزار در تماس باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید