یکی از گزینه های فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید مهدی تارتار است. مربی ای که در حال حاضر به همراه تیم ذوب آهن با ۳۱ امتیاز از ۲۷ بازی در رده نهم جدول قرار دارد.

نیمکت امید به تارتار می‌رسد یا مجتبی حسینی؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، تیم امید به زودی عازم بازی های آسیایی می شود و بعد از آن باید مهیا شود که در رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و مقدماتی المپیک پاریس شرکت کند.

فدراسیون فوتبال ماه هاست درگیر انتخاب سرمربی تیم امید است و تاخیر در این انتخاب موجب هشدار کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال شده است و در صورت عدم شرکت تیم امید در بازی های آسیایی تیم ملی فوتبال بانوان جایگزین خواهد شد. البته مهدی تاج به تازگی در این باره با خسروی وفا نشست داشته و اعلام کرده به جمع بندی نهایی رسیده و تا شنبه آینده سرمربی تیم امید معرفی می شود. پیش از این هم مهدی تاج گفته بود، تیم امید در حال حاضر به دلیل در پیش بودن مسابقات باشگاهی نمی تواند تمرین کند.

علاوه بر مهدی تارتار، مجتبی حسینی دیگر گزینه فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید بشمار می رود. دو مربی ای که جزو مربیان جوان لیگ برتر به حساب می آیند و در سال های اخیر با مربیگری در لیگ برتر تجربیات خوبی به دست آورده اند و لیگ برتر و بازیکنانش را به خوبی می شناسند. تنها نکته نگران کننده در مورد انتخاب مهدی تارتار یا مجتبی حسینی به عنوان سرمربی تیم امید سبک آنها در مربیگری است. هر دو مربی نگاه تدافعی در بازی های لیگ برتر داشته اند. اکنون معدل گل زده تیم پیکان با مربیگری مجتبی حسینی در لیگ برتر به نیم گل در هر بازی نمی رسد و معدل گل زده تیم ذوب آهن هم در لیگ برتر کمتر از یک گل در هر بازی است.

نه فقط تیم ملی بلکه تیم های ملی پایه از جمله امید برای موفقیت نیاز به یادگیری سبک بازی ترکیبی و رو به جلو دارند، در غیر اینصورت ضریب موفقیت با بازی دفاعی خیلی کم است و دیدید که در سال های اخیر کارلوس کی روش و تیم ملی با این سبک از بازی نه در جام جهانی موفق شد به دور دوم صعود کند و نه در جام ملت ها روی سکو قرار بگیرد.

تیم ملی امید مربی ای می خواهد (چه ایرانی و چه خارجی) که روحیه تهاجمی داشته باشد و بازی ترکیبی و رو به جلو را به تیمش القاء کند. تفکری که از مهدی تارتار و مجتبی حسینی در بازی های لیگ برتر دیده نشد و تعداد گل های زده تیمشان در لیگ برتر این را اثبات می کند. ذوب آهن و پیکان شاید در فاز دفاعی تیم های خوبی باشند اما از سویی باید گفت در فاز تهاجمی جزء تیم های خوب لیگ برتر به حساب نمی آیند.

تصمیم گیری قطعا به عهده فدراسیون فوتبال است. اما فدراسیون پیش از انتخاب باید از خود پرسش کند آیا تارتار یا حسینی برای تیم امید گزینه های خوبی هستند؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید