معاون آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: معلمان ورودی جدید مشمول طرح رتبه بندی می شوند.

معلمان جدید هم معوقات رتبه‌بندی دریافت می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، معاون آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت:هر اقدام بزرگی در بدو شروع، برخی آسیب‌ها را به دنبال دارد. اکنون نیز نمی‌توان گفت که رتبه‌بندی از صفر تا صد با تمام دقت انجام شده است. حدود ۷۶‌هزار نفر در استان مشمول رتبه‌بندی شده‌اند و برای حدود ۳ هزار نفر رتبه‌ها صادر نشده است؛ بنابراین اعتراضاتی در این زمینه وجود دارد و برخی همکاران معتقدند رتبه‌ای که برای آن‌ها درنظرگرفته‌شده، رتبه‌ای که باید باشد نیست.

او با اشاره به اینکه معوقات رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۱ به‌صورت کامل پرداخت و معوقات سال‌۱۴۰۰ جمع‌‎آوری شده و در حال پرداخت است، اظهار کرد: هر زمانی که رتبه اصلاح شود، معوقات از زمان اصلاح حکم دوباره به حساب معلم واریز خواهد شد. همه معلمان در استان به‌غیراز نیروهای خریدخدمات شامل رتبه‌بندی هستند و ازاین پس نیز معلمان جدیدی که وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند، در شاخص رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ابتدایی، پرورشی، تربیت‌بدنی و... کارگروه‌های مجزا در حال بررسی اعتراضات هستند، خاطرنشان کرد: از ۲۰‌فروردین‌ماه امکان ثبت اعتراض معلمان از طریق سامانه my.medu.ir فراهم شده است و تا ۹‌اردیبهشت‌ماه نیز این امکان وجود دارد. آمار اعتراضات را به‌صورت سیستمی نداریم، زیرا سامانه در حال بارگذاری است.

معاون آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: برداشت اشتباهی که از رتبه‌بندی صورت گرفته، این است که تصور می‌کنند هرکسی که سنوات بیشتری داشت، رتبه بالاتری خواهد داشت، درصورتی‌که این‌طور نیست و رتبه براساس شاخص‌هایی مانند شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تجربی مشخص می‌شود. از ۱۹‌فروردین میزهای رسیدگی به اعتراضات در استان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه معلمان پس از ورود به سایت و دریافت پیامک، ۱۰ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند و حتی امکان ویرایش مدارک نیز وجود دارد، گفت: پس از آن این فرایند توسط کارگروه‌های تخصصی رسیدگی می‌شود و پس از تکمیل پرونده، رتبه‌های یک و دو که شامل آموزش‌یار معلم و مربی‌معلم است به هیئت ممیزه استان و رتبه‌های سه، چهار و پنج که استادیار معلم، دانشیارمعلم و استادمعلم را تشکیل می‌دهد، به هیئت ممیزه وزارتخانه ارسال می‌شود.

به گفته روابط عمومی خراسان رضوی حسینی یکی از مزایای طرح رتبه‌بندی را تشخیص بهتر معلم نمونه با شاخص‌های موردنظر دانست و گفت: رتبه‌بندی مانند امتیازبندی است که از سال‌های بعد معلمان می‌توانند رتبه خود را ارتقا دهند یا خود را در همان رتبه موردنظر نگه دارند. این موضوع علاوه بر اینکه عامل انگیزشی است، موجب می‌شود معلم در حوزه‌های مختلف به‌روز باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید