حمید خادم فرماندار پلدختر، از تخلیه ۵ روستا در این شهرستان در پی اعلام وقوع سیل خبر داد و گفت: سامانه بارشی قوی تا عصر پنجشنبه فعال خواهد بود.

تخلیه ۵ روستا در پلدختر؛ ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرماندار پلدختر گفت: پنج روستای پاعلم، چم گز، جلوگیر، چم مهر بالا و پایین که در حاشیه رودخانه‌های سیمره و کشکان قرار دارند، تخلیه شدند.

حمید خادم اظهار کرد: با تامین ماشین آلات کار لایروبی کانال‌های روستاهای بابازدید و خرسدر و وره زرد جهت جلوگیری از ورود رواناب به داخل روستاها انجام شده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان، افزود: این روستاها دارای۸۴۴ خانوار هستند.

یک سامانه بارشی قوی از صبح روز چهارشنبه تا روز جمعه در آسمان استان لرستان فعال خواهد شد، هسته اصلی این سامانه از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه فعال خواهد بود.

رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید، رگبار تگرگ، تندباد لحظه‌ای، خطر اصابت صاعقه، کاهش دما و رگبار برف در برخی ارتفاعات استان از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

سامانه مذکور تمام آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد داد، طی مدت فعالیت سامانه مذکور، اختلال در تردد، لغزنده شدن سطح معابر، ایجاد رواناب‌ها و سیلابی شدن مسیرها، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها بویژه رودخانه‌های فصلی و موقتی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری، سقوط اشیاء و خسارت به برخی سازه های روستایی و شهری، شکستن درختان، خسارت به صنعت و برخی محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد شدید و تگرگ دور از انتظار نیست.

با توجه به اعلام وضعیت قرمز سازمان هواشناسی در برخی مناطق استان، احتمال رخداد سیل دور از انتظار نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید