پارک ژوراسیک از جاذبه‌های مهیج پایتخت به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید و از چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران بدانید.

چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ژوراسیک تهران، یکی از نحستین پارک‌های موضوعی پایتخت است که در سال ۱۳۹۳ با مساحت ۳ هکتار در منطقه سعادت‌آباد تهران به بهره‌برداری رسید؛ مجموعه‌ای که نه تنها برای کودکان بلکه برای والدین آن‌ها هم جذاب و هیجان‌انگیز است. در اینجا می‌توانید به صدها سال پیش بروید و موجودات عظیم‌الجثه‌ای که امروزه اثری از آن‌ها وجود ندارد را ببیند، لمس کنید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. در فضای این پارک کودکان شما می‌توانند با گونه‌های مختلف دایناسورها، زیستگاه، تغذیه و رفتار آن‌ها آشنا شوند.

درباره پارک ژوراسیک و بخش‌های جذاب‌تر آن

در پارک ژوراسیک تهران علاوه بر دایناسور خرس‌قطبی، گوریل، سوسمار بالدار، تیرانوسوروس، برکیوسور گیاهخوار و موجودات دیگری هم در این پارک وجود دارند که در کنار آن‌ها اطلاعاتی از قبیل نام علمی، نوع تغذیه، ابعاد و محل زیست برای اطلاع بیشتر بازدیدکنندگان درج شده است. از بخش‌های جالب این پارک وجود دایناسوری است که سر از تخم بیرون می‌آورد و دوباره به تخمش باز می‌گردد.

چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران

جذابیت‌های ژوراسیک پارک به اینجا ختم نمی‌شود، در سال ۱۳۹۸ مجموعه‌ای دیگر تحت عنوان اسپایدر پارک به این بوستان اضافه شد که در آن به معرفی انواع حشرات پرداختند. اسپایدر پارک را به نام پارک حشرات غول‌پیکر نیز می‌شناسند که در آن حداقل ۲۰ گونه از انواع حشرات مانند عنکبوت، مگس، مورچه، زنبور، کک و سایر حشرات در سایز بسیار بزرگ قرار گرفته است. در قسمت جلویی هر کدام از این حشرات کلیدی قرار دارد که با فشردن آن کودکان می‌توانند درباره این حشرات اطلاعات کافی به دست بیاورند. باگزلند و جانگل لند نیز از بخش‌های دیگر این پارک است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ژوراسیک پارک

بازدید از ۳۰ نماد متحرک و ۳۰ نوع از انواع دایناسورها که حدود ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شده‌اند. این نمادها علاوه بر متحرک بودن صداهای منحصربه‌فردی هم تولید می‌کنند تا بیشتر شبیه به نمونه واقعیشان به نظر بیایند.

سینما ژوراسیک

  • امکان تهیه عکس یادگاری (استودیو ژوراسیک)
  • ژورا شاپ (کافی‌شاپ مخصوص ژوراسیک پارک)

اسپایدر پارک

در این مجموعه گونه‌های مختلف با اندازه‌های بزرگ‌تر از نمونه واقعی قرار دارند تا آن‌ها را با تمام جزئیات ببینید.

چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران

  • وجود ماکت‌های غول‌پیکر و متحرکی از حشرات و بندپایان همچون (زنبور، پروانه، مانتیس، کفشدوزک، حلزون وغیره.)
  • تماشای مجموعه‌ای از خزندگان غول پیکر (مار پیتون، تمساح، لاک‌پشت و ایگوآنا.)
  • حشرات و خزندگان غول‌پیکر با تم‌های زیبا و مرتبط با هر یک از آیتم‌ها
  • امکان مشاهده اطلاعات علمی حشرات که توسط یکی از بهترین حشره‌شناسان کشور دکتر علیرضا زمانی تهیه شده است
  • مشاهده تراریوم‌های بسیار زیبا و متنوعی از زیست بوم حشرات به همراه حشرات واقعی تاکسیدرمی شده
  • غرفه آشنایی با زنبور عسل و خرید عسل
  • گیفت شاپ
  • کارگاه سفال
  • بخش VR حشرات با موضوع جهان از دید حشرات
  • بخش میکروسکوپی حشرات

جانگل لند (کارگاه آشنایی با حیوانات)

در جانگل لند حیواناتی مانند لاک‌پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه، خرچنگ و حتی مار آبی در فضایی شبیه به جنگل واقعی نگهداری می‌شوند. در این مکان بازدیدکنندگان می‌توانند این حیوانات را از نزدیک ببینند و آن‌ها را لمس کنند. علاوه بر این یک کارگاه آموزشی ویژه حیوانات برای افزایش اطلاعات کودکان در این محل اجرا می‌شود.

باگزلند (سفر به درون زمین)

باگز لند سفر به درون زمین است که در آن کودکان می‌توانند گونه‌های خشک شده حشرات و گونه‌های مختلف گیاهی را مشاهده کنند .

چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران

همچنین با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی می‌توانند حشرات را در مقیاس بزرگ‌تری ببینند.

امکانات و دسترسی به پارک دیدنی ژوراسیک تهران

در این پارک زیبا علاوه بر مجسمه‌های غول پیکر می‌توانید به سینما ۴ بعدی ژوراسیک نیز دسترسی داشته باشید و با هیجان بیشتر فیلم تماشا کنید، همچنین در قسمت آتلیه عکس‌های یادگاری با دایناسورها بگیرید. مغازه ای نیز برای خرید اسباب بازی و یادگاری در این مجموعه وجود دارد. در ادامه می‌توانید به رستوران یا بوفه بروید و برای چند دقیقه هم که شده به دور از هیجان غذایی نوش جان کنید.

امکانات دیگری مثل پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی همچنین فضای مناسب برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برای آشنایی با دنیای حیوانات ماقبل تاریخ است. مورد قابل توجه درباره دایناسورهای این مجموعه اینست که هر کدام از مجسمه‌ها صدای مخصوص به خود را تولید می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا بسیار شبیه به واقعیت باشند.

در کنار مجسمه‌ها توضیحاتی نوشته شده است که می‌توانید در حین بازدید آن نوشته‌ها را نیز مطالعه کنید. یکی از تفاوت‌های اساسی این پارک با پارک‌هایی در همین مضمون در جاهای مختلف دنیا اینست که در پارک ژوراسیک تهران کودکان می‌توانند به دایناسورها دست بزنند و اینکه در کنار آنها ایستاده و عکس بگیرند.

چند بخش جذاب و دیدنی در پارک ژوراسیک تهران

همچنین در فروشگاه‌های داخل مجموعه می‌توانید اسباب بازی دایناسور را بخرند، مورد جالب توجه فروش تخم دایناسور است که وقتی داخل آب قرار بدهید بزرگتر شده و تبدیل به دایناسور می‌شود.

این پارک در سعادت آباد تهران واقع شده است.‌ برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که در هر منطقه از شهر باید سوار اتوبوس‌هایی شوید که از میدان صنعت می‌گذرند. تاکسی‌های خطی نیز در سراسر شهر به مقصد سعادت آباد فعالیت دارند. برای استفاده از مترو نیز باید سوار خط ۷ شوید و به میدان صنعت برسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید