پارک‌های تهران بسیار تجربه کردنی هستند به همین جهت به سراغ بوستان قیطیریه رفتیم که از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه بیشتر بدانیم.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک قیطریه یکی از بهترین پارک‌ها و جاهای دیدنی تهران است که در شمال این شهر قرار دارد. این بوستان در پایین تپه قیطریه، یکی از تپه‌های باستانی تهران قرار دارد. پارک قیطریه نقش مهمی در تلطیف آب‌وهوای پایتخت دارد و زیستگاه مناسبی برای پرندگان به شمار می‌رود.

جاذبه‌های خاص در پارک قیطریه

دستگاه تغذیه حیوانات شهری

یکی از جالب توجه ترین بخش های پارک قیطریه مربوط به دستگاه تغذیه حیوانات شهری می باشد که برای تغذیه حیواناتی همچون گربه ها در نظر گرفته شده است. کارکرد با این دستگاه تغذیه به گونه ای است که شهروندان می توانند بطری خالی را داخل محوطه ای که روی دستگاه مشخص شده قرار دهند و با استفاده از سنسور دستگاه، مقدار مشخصی غذا در بطری تخلیه می شود که حیوانات شهری می توانند از آن ها تغذیه کنند.

گربه بازی در بوستان قیطریه

در تمام محوطه بوستان قیطریه گربه هایی زندگی می کنند که تعداد آن ها نیز بالاست. بسیاری از افراد علاقمند به بازی با این گربه ها هستند و به آن ها غذا می دهند.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

جالب است بدانید که برخی از این گربه ها خانگی، بوده اند و به دلایلی در آن پارک رها شده اند.

زمین بازی کودکان

زمین بازی کوچک و زیبایی در میان پارک قیطریه جا خوش کرده است که کودکان می توانند ساعت ها در آن با وسایل بازی که تعبیه شده اند بازی کنند و ساعاتی را در شادی سپری کنند. چندین وسایل بازی مفرح و ایمن برای کودکان در نظر گرفته شده و والدین می توانند کودکان خود را با خیال راحت برای بازی داخل زمین بفرستند و خودشان از دور نظاره گر بازی و شادی فرزندان خود باشند. همچنین این زمین بازی کوچک با کفپوش پوشیده شده که مانع از آسیب جدی رسیدن به کودکان هنگام زمین خوردن می شود.

برپایی بساط پیک نیک در میان بوستان قیطریه

بوستان قیطریه دارای فضای سبز و آلاچیق هایی است که در میان فضای سبز آن قرار گرفته اند و بهترین محل برای برپایی بساط پیک نیک می باشند.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

حتی اگر در روزهای گرم سال به بوستان قیطریه بروید، از آنجایی که آلاچیق ها در میان درختان بلند قامت واقع شده اند دارای آب و هوایی خنک تر می باشند و شما می توانید داخل آلاچیق ها بنشینید و از هوای مطبوع در کنار خانواده و یا دوستان لذت ببرید.

اسکیت در زمین پارک قیطریه

زمین اسکیتی که در این بوستان قرار دارد، یکی از زمین های استاندارد اسکیت تهران در منطقه شمالی شهر به شمار می رود. اگر علاقه مند به ورزش اسکیت هستید می توانید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت نمایید و وارد زمین شوید و بازی کنید. حتی اگر کفش اسکیت نداشته باشید می توانید از کفش های اسکیت موجود در این مجموعه کرایه کنید و از اسکیت بازی لذت ببرید.

تفریحات جذاب و دیدنی پارک قیطریه

نمایش های خیابانی

اگر از طرفداران هنر به ویژه نمایش و موسیقی باشید در گشت و گذار در بوستان حتما از شنیدن صدای چند تن از هنرمندان جوان که در حال اجرای نمایشی خیابانی هستند یا با ساز و آواز، هنرشان را ابراز می کنند خوشحال می شوید.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

این روزها هنر خیابانی در پارک قیطریه و دیگر نقاط شهر تهران در حال گسترش است و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. جوان هایی که هنر خود را نه در سالن های شیک و پرزرق و برق که در کوچه ها و خیابان های شهر به نمایش می گذارند و همشهری های‌ خود را در اجراهای خود شریک می کنند. با تماشا و تشویق این هنرمندان جوان، شریک شکوفایی استعداد و هنر آن ها باشید.

سینمای شش و هفت بعدی بوستان قیطریه

پارک قیطریه سعی کرده سلیقه تمام افراد را پوشش دهد و با آوردن سینمای شش و هفت بُعدی هیجان را میهمان گروه های چند نفره خانوادگی یا دوستانه کند. همه نگرانی ها و دل مشغولی های روزمره را کنار بگذارید و همراه با بچه ها و نوجوانان دقایقی از بازی و سرگرمی در این سینماها لذت ببرید.

خوب است بدانید در سینمای شش بعدی تنها می توانید با استفاده از عینک های مخصوص به تماشای فیلم های هیجان انگیز بنشینید؛ اما در سینمای هفت بعدی با تفنگ های لیزری درگیر بازی های دیجیتالی و آنلاین می شوید و آدرنالین را تا انتها تجربه می کنید.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

خرید در بازارچه فرهنگسرای ملل

نمی توان از پارک قیطریه دیدن کرد؛ اما به بازارچه فرهنگسرای ملل آن سر نزد. بازارچه ای که در آن از انواع و اقسام خوردنی ها و شیرینی ها و ترشی های محلی جاهای مختلف ایران تا صنایع دستی و آثار هنری می توان پیدا کرد. همچنین کالاهایی مانند دستبند، زیورآلات، کیف و مانتوهایی که به وسیله هنرمندان به صورت دستی بافته یا تهیه می شود نیز در این بازارچه عرضه می شود.

پیاده روی و عکاسی

مختصر غذایی تهیه کنید، کمی تنقلات، زیر انداز، وسایل بازی و ورزش یا کتابی برداشته و همراه با خانواده و عزیزان‌تان راهی بوستان قیطریه شوید. آلاچیق های فراوانی در سرتاسر پارک وجود دارد که می توانید بساط پیک نیک خود را در آن جا پهن کنید و از بودن در میان زیبایی های طبیعت و جمع خانوادگی و دوستانه لذت ببرید.

اما تمام وقت خود را به خوردن و استراحت نگذرانید. تونل های درختی و جاده های سنگفرش شده بوستان به قدری زیبا و وسوسه انگیز است که باید وقتی را هم به پیاده روی و استفاده از هوای آزاد اختصاص داد.

از گربه‌های مشهور تا تفریحات پارک قیطریه

در کنار تمام این ها اگر دستی هم در هنر عکاسی دارید یا از گرفتن تصاویر دیدنی از طبیعت و حضور مردم در کنار یکدیگر لذت می برید، عکاسی در پارک قیطریه را از دست ندهید. هر فصل این بوستان برای خود دیدنی بسیار دارد که می تواند در قاب تصویر شما برای همیشه ثبت شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید