بوستان قیطریه فضاهای جذاب و دیدنی بسیاری دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه بیشتر بدانید.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک قیطریه یکی از تفرجگاه های شهر تهران می باشد که در منطقه یک تهران و محله قیطریه واقع شده است. پارک قیطریه یکی از یادگارهای دوران قاجار است که تا به امروز در منطقه شمالی تهران باقی مانده و امروزه گردشگران و به خصوص پایتخت نشینان به سراغ آن می روند. پارک قیطریه به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، از آب و هوای بسیار دلنشین و مطلوبی بهره می برد و به عنوان یکی از مهمترین پاتوق های اهالی منطقه اطراف به شمار می رود.

بوستان قیطریه تهران؛ تجربه‌ای سبز و دلنشین

منطقه قیطریه یکی از مناطق قدیمی شمال شهر تهران بود که باغ های فراوانی در آن وجود داشت و با پیشرفت صنعت شهرنشینی، به یکی از مناطق مدرن شهر تهران تبدیل گردید. شاید مهمترین جاذبه طبیعی که در این منطقه وجود داشته باشد، همین بوستان قیطریه است که یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی به حساب می آید.

پارک قیطریه که در منطقه قیطریه قرار گرفته است به عنوان یکی از پارک های زیبا و خوش آب و هوای شهر تهران به شمار می رود و گردشگران زیادی برای گردش و پیاده روی به آن مراجعه می کنند.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

از آنجایی که بوستان قیطریه در نزدیکی های کوه و در بخش پایین تپه های قیطریه واقع شده، دارای آب و هوای بسیار دلنشین و مطبوعی بوده و به عنوان یکی از مکان های مهم که نقش اساسی در تلطیف و پاک سازی هوای شهر تهران دارند شناخته می شود.

این پارک دارای مساحتی حدود ۱۲۲ هزار و ۲۰۶ متر مربع می باشد و دارای نقشه ای است که به هندسه شباهت دارد. بوستان قیطریه از شمال به منطقه فرمانیه، از شرق به چیذر، از غرب به میدان قیطریه و خیابان شریعتی و از جنوب نیز بخ بزرگراه صدر و میدان پیروز منتهی می گردد.

این پارک که از یادگارهای دوران قاجار در منطقه قیطریه می باشد، در دهه ۵۰ به شهرداری تهران وقف گردید و از آن پس به یکی از پارک های مهم شهر تهران تبدیل شد. به واسطه قرارگیری آن در پایین تپه های قیطریه، دارای بافت جنگلی می باشد و درختانی بلند قامت و انبوه را در دل خود جای داده است.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

در لا به لای شاخ و برگ درختان پرندگان زیادی لانه کرده اند و یکی از بهترین مکان ها برای زندگی پرندگان به شمار می رود. مسیرهای عریضی در این بوستان برای پیاده روی در نظر گرفته شده اند و هر زمانی که به این بوستان بروید، افراد زیادی را خواهید دید که برای پیاده روی به این پارک آمده اند.

سطح زمین پارک قیطریه سنگ فرش شده و همین باعث شده ظاهری بسیار تمیز و مرتب به خود بگیرد. حتی اگر در روزهای گرم تابستان به بوستان قیطریه بروید، می توانید از آب و هوای خوشی که به شما هدیه می کند لذت ببرید.

درختان بلند قامت و انبوه داخل پارک سایه های وسیعی در محوطه پارک می اندازند که می توان در سایه سار آن ها نشست و از فضای زیبای اطراف لذت برد. اگر با اهالی منطقه اطراف بوستان صحبت کنید، زمانی که این باغ قدیمی به پارک قیطریه تبدیل شده است را به یاد دارند. این بوستان زیبا می تواند با تمام سلیقه ها در سنین مختلف مطابقت داشته باشد.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

جاذبه‌های جالب فرهنگی پارک قیطریه

فرهنگسرای ملل یکی از فرهنگسراهای معروف تهران است که سال افتتاح آن به سال ۱۳۷۳ باز می گردد و در قلب بوستان قیطریه قرار دارد. این فرهنگسرا تحت نظارت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران فعالیت دارد و کلاس های آموزشی و کارهای هنری مختلفی در آن برگزار می شود. نگارخانه، گالری، کانون فرهنگ و زندگی و کتابخانه بخش های مختلف این فرهنگسرا را تشکیل می دهند.

بخش های مختلف فرهنگسرای ملل

۱- سالن فرهنگ: این سالن ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد و سِنِ آن با ۲۴ متر مربع مساحت برای برگزاری مراسم، نمایش ها و برنامه های مناسبتی، اکران فیلم، اجرای موسیقی و برگزاری جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این سالن ۸۵ صندلی ثابت تعبیه شده که تا ۳۰ صندلی دیگر می توان به این سالن اضافه کرد.

امکانات سالن:‌ میکسر، باند، سیستم صوتی، پرده نمایش سیار، سیستم گرمایش و سرمایش

۲- نگارخانه و گالری: نگارخانه ای در ورودی فرهنگسرا قرار داد و هر هفته میزبان هنرمندان و بازدیدکنندگان است. بازدید از گالری رایگان است اما اگر قصد دارید از نگارخانه و گالری استفاده کنید باید لوح فشرده آثار خود را به مسوول آن تحویل دهید.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

۳- واحد آموزش: این واحد مسوول برگزاری کلاس های مختلف، هنری، علمی و فرهنگی در رده های سنی متفاوت است. این واحد بیش از ۵۰ عنوان کلاس دارد و در فصل های گوناگون سال از به شهروندان خدمات ارایه می دهد.

۴- واحد کانون ها: واحد کانون های فرهنگسرای ملل با همکاری شهرداری به کار ساماندهی سازمان ها و کانون های مردم نهاد را بر عهده دارد. از جمله کانون های مهمی که در این فرهنگسرا به فعالیت می پردازد می توان به کانون فرهنگ و زندگی اشاره کرد.

در این فرهنگسرا برنامه های مختلف و متنوعی از جمله برنامه هایی مرتبط با جشن ها و اعیاد ملی مذهبی مانند شب یلدا و عید نوروز، هفته های فرهنگی کشورها و شهرهای مختلف، شعر خوانی، نقاشی و تئاتر کودک، آشنایی با شیوه صحیح تربیت فرزندان،‌ نمایشگاه سه بعدی کودک، نقد و بررسی فیلم و کتاب و ... برگزار می شود.

در کنار برنامه های فرهنگی، کلاس های آموزشی مانند آموزش انیمیشن، نویسندگی،‌ قصه گویی، زبان انگلیسی، بازیگری، کارگردانی به کیفیت فعالیت های ارایه شده توسط این فرهنگسرا اضافه کرده است.

جالب‎‌ترین فضاهای فرهنگی پارک قیطریه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید