پارک قیطریه از جذاب‌ترین بوستان‌های تهران به شمار می‌آید، از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه بیشتر بدانید.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه

سلام نو _ سرویس گردشگری: قدم گذاشتن در بوستان قیطریه وارد شدن به دنیایی از زیبایی و حال و هوای خوش است. جایی که خاطره چند لحظه پیشِ شما از ترافیک و شلوغی و ساختمان های سنگی و سیمانی تهران را به ناگهان تغییر می دهد و شما را در زیبایی های منحصر به فرد یک پارک جنگلی شهری غرق می کند. گل کاری ها، درختان سر به فلک کشیده، حوضچه های آب، آبنماها و استخر میانی پارک و راه های تو در توی و پیچ در پیچ جاده های بوستان، آواز پرنده ها همه و همه بر لذت حضور در این پارک اضافه می کنند. در ادامه به جاذبه‌های دلنشین این پارک می‌پردازیم.

کلیاتی جذاب درباره پارک قیطریه

بوستان قیطریه، از پارک های قدیمی تهران است که میان تهرانی ها محبوبیت بسیاری دارد؛ چرا که فضای دلنشین پارک محیط خوبی را برای استراحت و گذران اوقات فراغت در اختیار تهرانی های پرمشغله قرار می دهد. بوستان قیطریه در محله ای به همین نام در شمال شهر تهران و در ناحیه ۷ منطقه یک شهری جا خوش کرده و مساحتی به وسعت ۱۲۲۶۰۶ مترمربع دارد.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه

بوستانی که با درختان در هم تنیده و فضای جنگلی خود، در خُنکای آب و هوای منطقه تاثیر بسیاری داشته و محل امنی برای زندگی پرنده ها شده است. پیاده راه های فراوان و تو در توی پارک قیطریه با پوششی از درختان سربلند محل مناسبی را برای ورزش های سبک و پیاده روی های تک یا چند نفره پدید آورده است. این بوستان طراحی آزاد با نظم طبیعی دارد و خطوط طراحی در آن غیر منظم و ارگانیک است.

پارک قیطریه از جنوب به بزرگراه صدر و انتهای خیابان قیطریه می رسد و در شمال آن محله فرمانیه قرار دارد. همین طور محله قدیمی چیذر با امامزاده معروف آن در شرق پارک قیطریه و خیابان و محله قیطریه در غرب آن جای خوش کرده اند.

تفریحات مهیج در پارک قیطریه

اسکیت

زمین اسکیتی که در این بوستان قرار دارد، یکی از زمین های استاندارد اسکیت تهران در منطقه شمالی شهر به شمار می رود. اگر علاقه مند به ورزش اسکیت هستید می توانید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت نمایید و وارد زمین شوید و بازی کنید.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه

حتی اگر کفش اسکیت نداشته باشید می توانید از کفش های اسکیت موجود در این مجموعه کرایه کنید و از اسکیت بازی لذت ببرید.

اجرای نمایش های خیابانی

یکی از جالب توجه ترین بخش های بوستان قیطریه مربوط به اجرای نمایش های خیابانی در بوستان می شود که برای علاقه مندان به هنر بسیار جذاب خواهند بود. برخی از هنرمندان جوان به این بوستان می آیند و به اجرای نمایش های خیابانی و موسیقی می پردازند. در سال های اخیر این اجراهای خیابانی بسیار مورد توجه مردم و اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته اند و از این اجراهای خیابانی استقابل می کنند و لذت می برند.

سینما شش بعدی و هفت بعدی

از هیجان انگیزترین بخش های بوستان قیطریه را سینما شش بعدی و هفت بعدی قیطریه تشکیل می دهند. گردشگران می توانند به صورت گروهی به صورت گروه های خانوادگی و یا گروه های دوستانه به این سینما بروند و فیلم های مهیج را تماشا کنند.

این سینماها دارای صندلی های مجهز به سیستم های حرکتی می باشند که هیجان تماشای فیلم را برای شما چندین برابر می کنند.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه

عینک های مخصوصی به تماشاچیان داده می شوند که می توان تصاویر را با افکت های مهیج تماشا کرد. مدت زمان هر سانس این سینما ۵ دقیقه تا ۷ دقیقه می باشد. توجه داشته باشید که گروه سنی مجاز به ورود به سینما ۷ سال به بالا می باشد.

پیاده روی

مسیرهای پیاده روی عریض و سنگ فرش شده یکی از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی این مکان به شمار می روند و هنگامی که به این پارک سری بزنید افراد زیادی را در هر سن و سالی مشاهده خواهید کرد که در حال پیاده روی و یا ورزش هستند. پیاده روی در میان درختان سرسبز و بلند قامت بوستان و گذر از لا به لای سرسبزی ها می تواند می تواند بسیار دلنشین باشد.

ورزش در بوستان قیطریه

همچنین در مسیرهای پیاده روی وسایل ورزشی همگانی مانند وسایل ورزشی، میزهای پینگ پینگ، میزهای شطرنج، زمین اسکیت، زمین بدمینتون و… وجود دارند. اگر در ساعات اولیه روز به این پارک مراجعه کنید، افراد زیادی را در حال انجام ورزش صبحگاهی خواهید دید.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پارک قیطریه

زمین بازی کودکان

زمین بازی کوچک و زیبایی در میان پارک قیطریه جا خوش کرده است که کودکان می توانند ساعت ها در آن با وسایل بازی که تعبیه شده اند بازی کنند و ساعاتی را در شادی سپری کنند. چندین وسایل بازی مفرح و ایمن برای کودکان در نظر گرفته شده و والدین می توانند کودکان خود را با خیال راحت برای بازی داخل زمین بفرستند و خودشان از دور نظاره گر بازی و شادی فرزندان خود باشند. همچنین این زمین بازی کوچک با کفپوش پوشیده شده که مانع از آسیب جدی رسیدن به کودکان هنگام زمین خوردن می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید