شمیرانات از مناطق زیبا و درخور توجه تهران محسوب می‌شود، همراه باشید و درباره بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران بدانید.

بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگرچه شهر تهران یکی از شهرهای شلوغ و پر هیاهوی ایران به‌شمار می‌آید، اما با زندگی در این شهر نباید از دیدنی‌های طبیعی و گردشگری آن غافل شوید به همین دلیل در ادامه به تعدادی از جاذبه های طبیعی و گردشگری شمیرانات تهران می‌پردازیم.

جاذبه‌های طبیعی شمیرانات را یادتان نرود

دارآباد

دارآباد یکی از خوش آب و هواترین محله‌های تهران در منطقه یک شهرداری به حساب می‌آید که جاذبه‌های مختلفی از دره و رودخانه تا طبیعت ناب و موزه را در خود جای داده است.

کوهنوردی یکی از تفریحات جذاب در اینجا است که از دره دارآباد در شمالی‌ترین نقطه محله دارآباد در ارتفاع ۱,۷۵۰ متری آغاز می‌شود و امکان صعود تا ارتفاع حدود ۲,۶۰۰ متری وجود دارد. جذابیت کوهنوردی وقتی دوچندان می‌شود که در طول مسیر چشمه‌های پرآب، آبشارهای کوچک و بزرگ، دره‌های فرعی و... پیش روی شما خودنمایی می‌کنند.

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه است که با حیوانات تاکسیدرمی سروکار دارد و نمونه‌های زیستی متنوع ایران را در معرض دید گذاشته است. هیومن پارک و پارک خطای دید رویا پارک از دیگر بخش‌های پرطرفدار این مجموعه هستند.

بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران

در ادامه به پارک ساحلی دارآباد بروید که محیط دنج و آرامی برای گشت‌وگذار دارد. علاوه بر این، وجود آلاچیق، مسیرهای سنگ‌فرش، وسایل بازی کودکان، طبیعت بکر و… این پارک را به انتخاب مناسبی برای پیک‌نیک تبدیل کرده‌اند.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد

گلابدره

گلابدره از محله‌های قدیمی تهران در شهرستان شمیرانات است که علت نامگذاری آن به تعداد زیاد درختان خودرو سیب گلاب در این دره مربوط می‌شود.

مسیر کوهستانی گلابدره هر هفته میزبان کوهنوردانی است که به دور از شلوغی و ازدحام مردم می‌توانند به قله کلکچال بروند. وجود درز و شکاف در دیوارهای سنگی دو سوی رودخانه نیز این امکان را به کوهنوردان می‌دهد تا شاهد پرندگانی همچون سهره، بلبل خرما و کمرکولی باشند. آبشار گلابدره در ارتفاعات این منطقه قرار دارد و پس از آنکه از ورودی کوه شروع به حرکت کردید، مسیر فرعی سمت چپ را در پیش بگیرید تا پس از ۴۵ دقیقه به آبشار برسید.

بوستان گلابدره با مساحتی حدود ۲۲ هکتار در دامنه کوه‌های دربند قرار دارد و به‌واسطه مسیر تندرستی کوهستانی، پیست دوچرخه‌سواری و وسایل ورزشی، محیط خوبی برای ورزش دارد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران

امکانات رفاهی و تفریحی دیگری نظیر رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، آلاچیق، آبشار، فضای سبز، برکه و آب‌نما، زمین بازی و غیره نیز برای مردم در نظر گرفته شده است.

گلابدره در همه فصول سال ارزش بازدید دارد و علاوه بر بهار و تابستان که می‌توانید از آب و هوای مطلوب، صدای خوش پرندگان و طبیعت سرسبز لذت ببرید؛ در طول پاییز با درختان رنگارنگ مواجه خواهید شد و در روزهای زمستان، برف‌بازی را تجربه خواهید کرد.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

بهترین جاذبه‌های گردشگری شمیرانات

بازار تجریش

بازار تجریش در شمال شهر تهران و در نزدیکی میدانی به همین نام قرار دارد. بازار تجریش که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران بوده از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. این بازار از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند. این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.

بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران

بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار است. بازار تجریش مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده و نکته جالب اینکه نام مغازه‌ها با کاشی‌کاری بر سر در آنها حک شده است. این کاشی‌کاری و مشبک‌کاری‌ها زیبایی خاصی را به بازار داده است.

دربند تهران

در شب دربند که یکی از مناطق خنک گردشگری است از دهکده های قدیمی شمیران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در این مکان شما می توانید از هوای آلوده ی پایتخت برای چند ساعت دور بمانید. دربند دارای تعداد زیادی رستوران است و شما می توانید برای صرف شام در هوایی خوب و مکانی زیبا به این رستوران ها بروید.

پارک جمشیدیه

یکی دیگر از بهترین مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری تهران سپرد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه شمیرانات تهران

گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند. همچنین باید بدانید که این پارک دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده می‌باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید