تهران دیدنی‌های پر شماری دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران بیشتر بدانید.

پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: در تهران نقاطی وجود دارد که برای دیدارهای دوستانه و جمع‌های خانوادگی مناسب است و از طرفی آب‌وهوای مناسب‌تر و تنوع فضایی بیشتر دارد، در همین راستا در ادامه به پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران می‌پردازیم.

درکه تهران؛ پاتوقی دلنشین و قدیمی

تهران شاید در نگاه اول شهری آلوده و پر از ساختمان های بلند و سیمانی به نظر برسد؛ اما در نقاط مختلف این شهر مکان های تفریحی وجود دارد که برای لحظاتی نشاط و طراوت را به زندگی باز می گردانند. یکی از این مکان های محبوب برای گردش، پیاده روی و کوه نوردی، درکه است. این تفرجگاه قدیمی در غربی ترین کوهپایه شمال تهران واقع شده است و یکی از ییلاقات قدیمی و زیبای شمیرانات محسوب می شود.

این مکان دیدنی به خاطر طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر، کوچه باغ های باصفا، آلوهای ترش و شیرین، آب انار و رستوران های سنتی خود مشهور شده است. اهالی این منطقه خوش آب و هوا و فرح بخش خانه های خود را به صورت خطی، در مسیری شمالی-جنوبی و در امتداد رودخانه درکه ساخته اند.

پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران

در ادامه محله درکه، دره اوین قرار دارد؛ جایی که فضایی پلکانی و استخری طبیعی در کناره رود درکه ایجاد شده است. در گذر زمان رستوران ها و قهوه خانه هایی سنتی و مدرن در مسیر رود ساخته شدند که امروزه بین گردشگران و اهالی به نام هفت حوض معروف است.

گفته می شود نام درکه از درگِ که نوعی کفش برای راهپیمایی روی برف است برداشته شده؛ البته برخی نیز معتقدند که نام درکه به دلیل وجود دره ای که در بالای این منطقه وجود دارد به آن داده شده است.

مسیر کوه نوردی درکه

درکه یکی از دیدنی ترین مسیرهای کوه نوردی پایتخت را در خود جای داده است. مسیر اصلی کوه پیمایی این نقطه از تهران، راه درکه به سمت پلنگ چال یا ایستگاه شماره پنج توچال است و بسیاری در روزهای تعطیل خود از این راه برای کوهنوردی استفاده می کنند. این مسیر شش کیلومتری از داخل دره زیبای درکه و پلنگ چال و از کنار رودخانه درکه عبور می کند.

پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران

البته برای کوه پیمایی در فصل زمستان بهتر است مسیر را تنها تا منطقه ای به نام اَذغالچال ادامه دهید چرا که در ادامه راه ممکن است خطراتی مانند ریزش بهمن در کمین شما باشد.

دربند؛ جاذبه‌ای تفریحی و گردشگری در تهران

منطقه‌ای که امروزه به عنوان دربند بین تهرانی‌ها و گردشگران شهرت دارد، در واقع یکی از محله‌های قدیمی پایتخت در شمال این شهر محسوب می‌شود و بخشی از ناحیه شمیرانات تهران به حساب می‌آید. محله‌ای که جایگاه خاصی بین اهالی تهران برای تفریح و خوشگذرانی دارد و در نظرسنجی‌های مختلف، اولین گزینه پیشنهادی مردم برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی، در پایتخت محسوب می شود.

این پاتوق قدیمی تهرانی‌ها، در ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اصلی‌ترین مسیر برای صعود به کوه‌های البرز مرکزی به ویژه قله توچال است. البته دربند تهران و تفرجگاه آن در کنار مسیر کوه‌نوردی معروف خود، به دلیل طبیعت زیبا، تله سیژ مشهور دربند و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که در گوشه و کنار این منطقه به چشم می‌خورد شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده و به همین دلیل به یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در این شهر تبدیل شده است.

پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران

در ضمن یکی از مشهورترین مجسمه‌های تهران، مجسمه کوهنورد در میدان اصلی دربند (میدان سربند) قرار دارد و سال‌ هاست که به عنوان نمادی از کوه‌نوردی در این منطقه شناخته می‌شود.

تله سیژ دربند

از جمله مهم‌ترین امکانات و تفریحاتی که در دربند تهران به آن دسترسی دارید، تله سیژ دربند است. تفریحی که در میان مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و امکان یک سفر کوتاه هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد.

شکم‌گردی در دربند تهران

برای خیلی‌ها، اصلی‌ترین تفریحی که آنها را به دربند می‌کشاند، شکم‌گردی و تنوع خوراکی‌هایی‌ ست که در این مکان ارائه می‌شود. لذت خوردن غذاهای محبوب و خوش‌طعم در هوایی تمیز و فرح‌بخش، در کنار منظره‌ای چشم‌نواز همراه با دوستان و خانواده فرصتی ‌ست که نمی‌توان مانند آن را به راحتی در جایی دیگر از تهران به دست آورد.

فرحزاد؛ از پاتوق‌های جذاب تهران

تو بگو "ف" من می رم "فرحزاد" این مَثلِ ایرانی را شاید بارها شنیده باشید. فرحزاد نام محله ای در شمال غرب تهران است که از بزرگراه یادگار امام، جاده فرحزاد و بلوار فرحزادی شهرک غرب می توان به آن دسترسی پیدا کرد و در آن خوش گذراند.

پاتوق‌های قدیمی‌تر و جذاب تهران

بیشتر شهرت این محله به خاطر وجود رستوران ها، کافه ها و سفره خانه هاست که هر یک حال و هوای خاصی را برای مشتریان شان فراهم می کنند و با داشتن فضاهای خانوادگی و دوستانه خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. به بهانه همین رستوران ها و سفره خانه ها مردم زیادی به ویژه شب ها برای گذراندن ساعاتی خوش به فرحزاد می روند. لواشک ها و آلوچه های فرحزاد هم شهرت خاصی دارند و بسیاری را به این محله می کشانند. وجود آستان مقدس امامزاده صالح نیز یکی دیگر از دلایل رفتن به این محله به شمار می رود.

این محله از مکان های خوش آب و هوای پایتخت به حساب می آید و به دلیل همین هوای فرح انگیز است که نام فرحزاد را برای آن برگزیده اند.

به این نکات توجه کنید:

ساعت دسترسی بر اساس ساعت کار رستوران ها و کافه ها تعریف شده است.

در ایام تعطیلات امکان افزایش ساعت کار رستوران ها و کافه ها وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید