۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 55419565

تهران جاذبه‌های درخورتوجهی برای تجربه کردن دارد، با ما همراه باشید و درباره گشت‌وگرد در زمستان تهران بیشتر بدانید.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران زمستان‌های جذاب و هیجان‌انگیزی دارد به همین جهت شمار زیادی از مسافران و گردشگران تمایل دارند در این فصل به این دیار سفر کنند، گفتنی است که در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری تهران در زمستان می‌پردازیم.

تفریح در پیست‌های اسکی تهران

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران محسوب می‌شود که نامی آشنا برای عاشقان تفریحات و ورزش‌های زمستانی است و به‌لطف امکانات مناسب، این پیست مقصد خوبی برای خلق آخر هفته‌ای متفاوت در کنار خانواده و دوستان به حساب می‌آید. پیست دیزین در زمستان به محل رقابت‌های استانی، ملی، آسیایی و جهانی تبدیل می‌شود و در تابستان برای مسابقات اسکی روی چمن به کار می‌رود. در واقع، بهترین زمان بازدید از دیزین اواخر پاییز تا اواسط فصل بهار است؛ با این حال، در فصل تابستان نیز امکان استفاده از پیست وجود دارد.

امکانات این مجموعه شامل چهار تله کابین، دو تله‌سیژ، هفت تله‌اسکی بشقابی و یک تله‌اسکی چکشی می‌شود. دیزین از ۲۳ پیست مختلف تشکیل شده و از آنجا که پیست حرفه‌ای‌ها به‌علت شیب زیاد از پیست مبتدی‌ها جدا است، علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

در کنار اسکی، از اسنوبرد، اسنومبیل، تیوپ‌سواری، کایت‌سواری، پاراگلایدر، تیراندازی و غیره غافل نشوید. بخش‌های دیگری مانند چندین رستوران، پارکینگ، فروشگاه‌های فروش و اجاره لوازم اسکی، مسجد، هتل، مدرسه اسکی نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

آدرس: استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین

پیست اسکی شمشک

پیست بین‌المللی اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرق پایتخت در رودبار قصران قرار دارد. این پیست که بعد از دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران محسوب می‌شود، در سال ۱۳۳۷ به بهره‌برداری رسید و در شهریور ۱۳۷۵ توانست عنوان بین‌المللی را از فدارسیون جهانی دریافت کند.

پیست اسکی شمشک مجهز به تله‌سیژ، تله‌اسکی بشقابی و تله‌اسکی چکشی است. ضمن اینکه یک مدرسه اسکی در این پیست فعالیت می‌کند که برای علاقه‌مندان به یادگیری این رشته ورزشی مناسب است. در ادامه می‌توانید از بخش مبتدی در پیست اسکی شمشک استفاده کنید که ۴۰۰ متر طول دارد و برای آموزش به مبتدی‌ها به کار می‌رود.

پیست آفتاب بخش دیگری از این مجموعه است که طول آن به میزان بارش برف بستگی دارد؛ با این حال، طولش درمجموع به ۱,۸۵۰ متر می‌رسد.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

این پیست مجهز به تله‌سیژی به طول ۱,۲۰۰ متر است. پیست مهتاب یکی دیگر از پیست‌های این مجموعه و به‌عنوان طولانی‌ترین پیست شمشک محسوب می‌شود که ۱,۹۵۰ متر طول دارد و اسکی‌بازهای حرفه‌ای از آن استقبال می‌کنند. با استفاده از تله‌سیژ مهتاب نیز می‌توانید به بالاترین بخش کوه بروید یا از تله‌اسکی آن لذت ببرید.

پیست شب زیباترین پیست اسکی شمشک است که در فاصله ساعات ۱۸ تا ۲۲ و با تاریکی هوا به‌وسیله نورافکن‌های زرد روشن شده و امکان اسکی در شب برای علاقه‌مندان فراهم می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور است که به‌لطف وجود دستگاه برف‌ساز می‌توان زمستان‌های پربرفی را در آن تجربه کرد. این پیست که در ارتفاع ۲,۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، در سال ۱۳۶۱ به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۸۷ از طرف فدراسیون جهانی اسکی، عنوان بین‌المللی را دریافت کرد و تا به امروز بارها میزبان رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی بوده است.

برخلاف باور بسیاری از افراد که مجموعه تفریحی دربندسر را فقط مناسب اسکی‌بازان می‌دانند، امکانات متنوعی در پیست وجود دارد که این محل را به گزینه تفریحی مناسبی برای اهالی استان تهران تبدیل کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به تله‌کابین، تله‌سیژ و تله‌اسکی اشاره کرد.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

‌همچنین می‌توانید با شرکت در مدرسه اسکی که زیر نظر هیئت اسکی استان تهران فعالیت می‌کند، این رشته ورزشی را یاد بگیرید و از آن لذت ببرید؛ به‌خصوص در طول شب که چراغ‌های پیست روشن می‌شود و اسکی در این حال‌وهوا جذابیتی دوچندان پیدا می‌کند. پس از اسکی، برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید از رستوران و کافی شاپ این مجموعه استفاده کنید.

آدرس: تهران، اتوبان بابایی، به‌سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر

زمستان و جاذبه‌های مهیج تهران

درکه

درکه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مناطق دیدنی تهران به شمار می رود که در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در شمال تهران و در کوهپایه های رشته کوه های البرز قرار گرفته است. نام درکه از کفش مخصوص کوهستان که نام اصلی آن درگ می باشد الهام گرفته شده است. این منطقه بال بر ۸۰۰ سال قدمت داشته و خانه های آن در اطراف و امتداد رودخانه درکه ساخته شده اند. اگر به دنبال منطقه گردشگری در تهران هستید، راحت از کنار درکه نگذرید و یک دل سیر در آن گشت و گذار داشته باشید و از آب و هوای ییلاقی و تمیز آن لذت ببرید.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

مرتفع ترین قسمت این منطقه قله شاه نشین نام دارد که ۳ هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب و هوای درکه به دلیل کوهستانی و ییلاقی بودن آن، در اغلب زمان های سال خنک می باشد.

یکی از معروف ترین مناطق درکه میدان درکه نام دارد که در انتهای خیابان درکه که خیابان شهید داوودیان نام دارد واقع شده است. رودخانه درکه یکی از جاذبه های دیدنی تهران محسوب شده و در شرق درکه قرار داشته و سرچشمه آن از قله شاه نشین و توچال می باشد. علاوه بر جاذبه های دیدنی و گردشگری که در درکه تهران قرار دارند، رستوران های بسیار خوبی نیز در این منطقه وجود دارند که در میان گشت و گذار در این منطقه خوش آب و هوا می توان وعده غذایی بسیار دلچسبی را در آن ها تجربه کرد. پیاده روی و قدم زدن در کوچه پس کوچه های درکه که آب های تمیز از میان آن ها جریان دارد، یکی از بهترین لذت های گردشگری در این منطقه می باشد.

دربند

اگر جزء افرادی هستید که به کوهنوردی علاقمند هستید، می توانید از ارتفاعات دربند تهران استفاده کنید.

گشت‌وگرد در زمستان تهران

همچنین جذابیت های این منطقه به کوهنوردی و آب و هوای مطبوع آن محدود نمی شود و جاذبه های تفریحی دیگری همچون کافه و رستوران های متنوع و تله سیژ نیز وجود دارند. تمام این امکانات گردهم آمده اند تا گردشگران بتوانند یک روز تفریحی و مهیج را در آن بگذرانند. از میدان دربند مسیری با مسافت ۲۵۰ متر وجود دارد که مغازه های بسیار متنوعی در طول مسیر قرار گرفته اند و خوراکی های بسیار خوشمزه ای را به گردشگران می فروشند. از معروف ترین خوراکی های خوشمزه دربند می توان به آلوچه، لواشک، لبو اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید