۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 55419326

پارک‌ها در تهران از فضاهای مهم و جذاب در آن محسوب می‌شوند در همین راستا با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌ترین پارک‌های تهران بیشتر بدانید.

دیدنی‌ترین پارک‌های تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران، مرکز اقتصاد ایران و اولین منطقه صنعتی ایران به شمار می رود. تهران یکی از بهترین و مهمترین شهرهای تفریحی و توریستی ایران محسوب می شود. تهران به ۲۲ منطقه و ۱۲۲ ناحیه شهری تقسیم بندی شده و شهر تجریش در شمال و شهر ری در جنوب نیز در این تقسیم بندی جای گرفته اند در همین راستا در ادامه به تعدادی از پارک‌های جذاب و دیدنی تهران می‌پردازیم.

چند پارک جذاب و دیدنی تهران

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه که در منطقه یک قرار دارد، روزگاری متعلق به جمشید دولو قاجار بود که ملک ۶۹ هزار مترمربعی خود را به فرح پهلوی بخشید. این پارک از سال ۱۳۵۶ به‌شکل پارک عمومی درآمد و به یاد صاحب اولیه آن، جمشیدیه نامگذاری شد. امروزه این پارک به لطف کفپوش سنگی جذاب و درختان سرسبز و گیاهانی همچون اقاقیا، نارون، چنار، زبان گنجشک، افرای سیاه و... یکی از پرطرفدارترین پارک‌های تهران برای پیاده‌روی است.

وجود دریاچه‌ای زیبا به‌همراه آب‌نماهای متعدد، آلاچیق، آبشار، کافه‌، سرویس‌های بهداشتی، رستوران و تندیس‌هایی با طرح‌های مفهومی و انتزاعی در نقاط مختلف پارک، این پارک را به محلی عالی برای گردش‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرده‌اند.

دیدنی‌ترین پارک‌های تهران

در صورتی که به ارتفاعات پارک جمشیدیه بروید، شانس تماشای منظره شهر با انبوه ساختمان‌های گوناگون را خواهید داشت.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یکی از اولین پارک‌های موضوعی تهران در بخش شمالی پارک پرواز است که محیط آموزشی خوبی برای کودکان به حساب می‌آید و تاثیر مهمی در آشنایی با گونه‌های مختلف جانوری و لزوم حفظ محیط زیست دارد. همچنین این پارک به‌دلیل قرارگیری در ارتفاع، چشم‌انداز زیبایی از شهر را پیش روی شما می‌گذارد.

در پارک ژوراسیک، مجسمه‌های متحرکی از گونه‌های مختلف دایناسورها به چشم می‌خورد که نه‌تنها در اندازه طبیعی ساخته شده‌اند؛ بلکه حرکت طبیعی پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها، آن‌ها را زنده و واقعی نشان می‌دهند. حین گشت‌وگذار در پارک می‌توانید با دایناسورها و دیگر موجودات مجموعه نظیر فیل، تمساح و خرس قطبی عکس‌های یادگاری بگیرید. علاوه بر دایناسورها امکان بازدید از بخش‌های جانگل لند (کارگاه آموزشی آشنایی با گونه‌های مختلف دوزیستان ایران)، خانه مورچه‌ها (آشنایی با گونه‌های مختلف حشرات در معرض انقراض) و اسپایدر پارک (ماکت‌ حشرات و خزندگان غول‌پیکر) را خواهید داشت. در نهایت نیز به فروشگاه موجود در پارک ژوراسیک سر بزنید و کتاب‌ها و یادگاری‌های جالبی را خریداری کنید.

دیدنی‌ترین پارک‌های تهران

کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک، سینمای چهاربعدی، آتلیه عکاسی و کارگاه سفال سایر بخش‌های پارک را تشکیل می‌دهند.

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق

پارک‌های درخورتوجه در تهران

پارک ساعی

پارک ساعی یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران است که پایین‌تر از میدان ونک در خیابان ولیعصر قرار دارد. ورودی اصلی پارک از مسیری پلکانی تشکیل می‌شود که با عبور از آن از هیاهوی پایتخت فاصله می‌گیرید و با پیاده‌روی در میان درختان بلند یا استفاده از وسایل ورزشی، انرژی مضاعفی پیدا می‌کنید.

در هر گوشه از پارک با مجسمه‌هایی برخورد می‌کنید که در طول سال‌ها به نماد پارک ساعی تبدیل شده‌اند. در ادامه به محلی موسوم به باغ ژاپنی می‌رسید که پیش‌تر به نگهداری پرندگان و حیواناتی مانند خرگوش، قوچ، سنجاب، طاووس، قو، قرقاول، طوطی سانان و... اختصاص داشت و امروزه خبری از آن‌ها نیست؛ با این حال، می‌توانید از فضای دلنشین آن لذت ببرید که با الهام از باغ‌های ژاپنی ساخته شده است. آب‌نمای موزیکال، برکه مصنوعی، آلاچیق، ‌نمازخانه، بوفه، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی نیز در این پارک وجود دارد.

دیدنی‌ترین پارک‌های تهران

پارک آب و آتش

پل طبیعت که این روزها یکی از تفریح‌گاه‌های اصلی و معروف تهران است، دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند. پارک آب و آتش یک پارک مدرن و جدید در تهران است که در آن مجسمه‌های انتزاعی، تندیس‌های افسانه‌های ایرانی، رصدخانه گنبد مینا، کبوترخانه‌ها، فانوس دریایی، برج آتش و آب‌نماهای بزرگ و آلاچیق وجود دارد. بهترین کافه های تهران و رستوران‌های مختلف، پارک آب و آتش را به مرکزی برای شکم‌گردی در تهران تبدیل کرده‌ است.

پارک لاله

پارک لاله در خیابان کارگر شمالی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران است. زمین پارک قبلا زمین سوارکاری و رژه ارتش بوده است و در دوره پهلوی دوم به پارک تبدیل شد. درختان چنار و سرو و اقاقیا فضای سرسبز و سایه‌ سار فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. پارک لاله زمین بسکتبال و والیبال و میز شطرنج دارد و همچنین یک کتابخانه کودک که این پارک را برای کودکان هم مناسب کرده است.

پارک جنگلی لویزان

اگر می‌خواهید یکی از جاهای تفریحی تهران را تجربه کنید که در آن کاملا از شلوغی و سروصدای شهر دورید حتما پارک جنگلی لویزان را انتخاب کنید.

دیدنی‌ترین پارک‌های تهران

جالب اینجاست که منطقه لویزان اصلا جنگل نبوده و به‌صورت یک زمین بایر در شمال شرقی تهران قرار داشته تا اینکه در سال ۱۳۴۲ جنگل شیان به‌صورت مصنوعی در آن ایجاد شده.

یکی از بهترین بخش‌های پارک که دیدن آن را نباید از دست بدهید باغ پرندگان تهران است. این باغ ۲۳ هکتاری خانه ۶۵۰۰ پرنده است که در قفس یا زیر توی سرتاسری زندگی می‌کنند. دیدن این پرندگان می‌تواند هم برای شما لذت‌بخش باشد و هم برای کودکانتان تجربه جدیدی فراهم کند. خلاصه اینکه اگر جمعه است و نمی‌خواهید در خانه بمانید، رفتن به این پارک تنوع خیلی خوبی از روزمرگی زندگی شهری برایتان فراهم می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید