تهران زیبایی‌های کم‌نظیری دارد، در همین راستا با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران بیشتر بدانید.

چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران که به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است، یکی از کلانشهرها نیز می باشد که جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی نظیر جاذبه های فرهنگی، تفریحی، تاریخی، طبیعی و …. در آن وجود دارند. همه ما شهر تهران را به شهری شلوغ، پر سر و صدا، آلوده و پر ترافیک می شناسیم. اما خوب است بدانیم که در همین شهر شلوغ و آلوده، جاهای دیدنی فراوانی در گوشه کنار آن وجود دارند که می توان به بازدید آن ها اقدام کرد.

جاذبه‌های محبوب‌تر تهران

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه یکی از پارک‌های معروف تهران و از برترین اماکن دیدنی تهران است. پارک جمشیدیه تهران به پارک سنگی جمشیدیه معروف است و در منطقه ۱ تهران قرار دارد. پیشینه تاریخی این پارک به دوران قاجار و " جمشید دولو قاجار" باز می‌گردد.

این پارک تا کنون ۲ بار بازسازی شده است. این پارک ۱۶ هکتار وسعت دارد و از بخش‌های مختلفی مانند: درختان، رود وحوضچه و نماهای سنگی تشکیل شده است. این پارک در پاییز و زمستان بهترین مناظر را به نمایش می‌گذارد و از مکان های دیدنی تهران در پاییز و زمستان به شمار می‌رود.

چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران

اگر شما هم دوست دارید پاییز دل انگیز را با خش خش برگ و صدای شر شر اب در تهران تجربه کنید، سری به پارک جمشیدیه تهران بزنید.

آدرس پارک جمشیدیه: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران از جاهای قشنگ تهران و نماد پایتخت ایران است و پیشینه آن به سال ۱۳۴۸ باز می‌گردد. در بازه سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ توسط حسین امانت به دلیل برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ایران طراحی و ساخته شده است. معماری برج آزادی تلفیقی از سبک معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است.

قوس بیضی شکل این برج نمادی از طاق کسری و کاشی کاری های فیروزه‌ای آن نمادی از دور صفوی و شیارهای بالای برج الهام گرفته از بادگیرهای یزد است. برج آزادی تهران دارای ۶۳ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع بوده و در ساخت آن از ۲۵ هزار قطعه سنگ مرمر جوشقان اصفان و ۹۰۰ تن آهن بهره گرفته شده است. درهای اصلی برج آزادی از سنگ گرانیت و سنگ‌های طبقه همفک از معدن مروارید کردستان استخراج شده است.

چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران

بنای برج تهران متشکل از یک مریع مستطیل با ۱۶ ضلع است که به سقف گنبدی منتهی می‌شود. فواره‌های میدان آزادی نمادی از باغ های ایرانی هستند. حسین امانت اظهار داشته است به دلیل نزدیکی برج تهران به فرودگاه مهرآباد، امکان افزایش ارتفاع آن بیش از ۴۵ متر وجود نداشته است. یکی از تدابیر جالبی که حسین امانت برای طراحی برج تهران در نظر گرفته، ایجاد احساس بالا رفتن هنگام حرکت به سوی برج آزادی تهران است. به این منظور یک سراشیبی در انتهای برج ایجاد کرده اند تا افرادی که از فرودگاه مهرآباد وارد میدان آزادی می‌شوند، در یک مسیر شیب دار قرار بگیرند.

جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع و زیبا هستند و برای همه سلیقه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاید اخیرا توجه کمتری به برج آزادی تهران شود، اما واقعا باید از نزدیک این برج زیبا را ببینید و یادی از تاریخ کهن ایران زمین کنید.

جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار تهران

دربند

از دیگر جاهای دیدنی تهران در شمال شهر و محله شمیرانات، منطقه زیبای دربند را می توان نام برد. این منطقه دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیری است و چشم اندازهای باصفایی دارد.

چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران

گردشگران می‌توانند در این منطقه در مسیری سنگی پیاده روی کنند و از زیبایی‌های محیط و همچنین رستوران‌های متعدد بهره ببرند. علاوه بر شکم گردی و پیاده روی در محیطی دلنشین و استراحت در کنار رودخانه و زیر سایه درختان، از دیگر تفریحات دربند می‌توان به کوهنوردی، تماشای آبشار، تله سیژ و مجموعه سورتمه اشاره نمود.

سورتمه دربند تهران در پارک گلابدره، یکی از جذاب ترین تفریحات این منطقه به شمار می‌رود. این سورتمه در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشد. گردشگران می‌توانند با سوار شدن در واگن‌های زرد رنگ مسافتی ۸۵۰ متری را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت طی کنند و هیجانی بی نظیر را تجربه نمایند.

باغ پرندگان

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. این باغ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند.

چند جاذبه محبوب و دیدنی در تهران

نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند. باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید