رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: صنایع‌دستی باید از حالت تفننی در بیاید زیرا با رونق این حوزه می‌توانیم گام بلندی در اقتصاد مقاومتی برداریم.

پیشنهاد جالب حدادعادل برای رشد اقتصاد مقاومتی /  صنایع‌دستی را رونق بدهیم!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی، غلامعلی حداد عادل در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت:: فکر نمی‌کردم تا این اندازه از این نمایشگاه استقبال شده باشد که حرکت در راهروها سخت باشد؛ از سویی هم مردم خیلی با علاقه از این نمایشگاه بازدید و هم خرید می‌کنند، آنهم در یک فصل برفی و هوای سرد و این استقبال امیدوار کننده است.

ایران جزو چند تمدن کهن استمرار یافته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران عزیز ما کشور چند هزار ساله است یعنی ما چند کشور در دنیا بیشتر نداریم که هویت خودشان را از چند هزار سال پیش حفظ کرده باشند و استمرار بخشیده باشند. چین، هند، مصر و ایران وارثان تمدن های باستان هستند که اتصال زنجیره‌شان قطع نشده است. خیلی تمدن‌ها بوده که منقرض شده و استمرار ندارد، اما ایران جزو چند تمدن کهن استمرار یافته است.

حداد عادل بیان داشت: در طول این چند هزار سال اقوام متنوع، بناهای گوناگون، شهرهای متنوع، دستاوردهای تمدنی و فرهنگی بسیاری در اینجا شکل گرفته است. اگر چه در طول تاریخ صدمه‌هایی هم دیده اما مثل یک سرو تنومند ریشه‌اش استوار مانده است و اگر هم شکستگی دارد، شکستگی‌هایش تماشایی است. در چنین کشوری با مردمی با لیاقت و با همت خیلی کارها و دیدن خیلی آثار دیدنی است.

به صنایع‌دستی عشق می‌ورزم

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: معتقدم توجه به گردشگری و صنایع دستی می‌تواند از حالت حاشیه‌ای به متن منتقل شود. الان وقتی همه به اقتصاد فکر می‌کنند اول به نفت،کشاورزی و صنعت فکر می‌کننند، اما گردشگری و صنایع دستی را در حاشیه می بینند. به نظرم با تهدیدهای جهانی و تحریم‌ها و انواع فشارهایی که داریم گردشگری و صنایع دستی ارز بر نیست بلکه ارز آور است و اگر دولت‌ها به این حوزه‌ها توجه کنند و صنایع دستی را از حالت تفننی در بیاورند و در چرخه اقتصاد این زنجیره صنایع دستی را کامل کنند، می توانیم گام بلندی در اقتصاد مقاومتی برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره حوزه مورد علاقه خود بین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر سه اینها حوزه های مورد علاقه ام هستند. وقتی یک جا ساکن هستم به صنایع‌دستی عشق می‌ورزم، زمانی که به سفر می‌روم به سمت میراث فرهنگی می‌روم. در حوزه گردشگری هم سراغ جاهای سیاحتی می‌روم، اما در کل وقتی به سمت صنایع‌دستی می روم به یاد میراث فرهنگی می افتم و برعکس.

حداد عادل گفت: توصیه می‌کنم مسئولان چنین نمایشگاه‌هایی را بیشتر برپا کنند و در اقتصادی کردن و ایجاد بازار برای صنایع دستی فکرهای تازه کنند. صنایع‌دستی باید به مردم شناسانده شود و بازارهای صنایع دستی ایجاد شده و در هر محله ای در تهران و شهرهای بزرگ چنین بازارهایی برپا شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید