آمریکا همزمان با افزایش تنش با پکن در پی بالون چینی اطلاعاتی، ارتش چین را متهم کرد که در حال جاسوسی هوایی بزرگی با استفاده از بالون در پنج قاره جهان و بیش از ۴۰ کشور است.

آمریکا ارتش چین را متهم به جاسوسی هوایی در ۵ قاره کرد

به گزارش سلام نو؛ یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد: ارتش چین احتمالاً پشت یک برنامه جاسوسی هوایی بزرگ است که با استفاده از بالون، بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره را هدف قرار داده است.

رسانه آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشت که یک مقام آمریکایی ادعا کرد که چین در گذشته بالون های نظارتی مشابه را بر فراز بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره به پرواز درآورده است.

آکسیوس نوشت که آمریکا می گوید ناوگان بالون های چین به طور خاص برای جاسوسی استفاده می شوند و مجهز به تجهیزات پیشرفته هستند و می توانند سیگنال های ارتباطی و سایر اطلاعات حساس از اهداف در سراسر جهان را جمع آوری کنند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: بالون مشکوک چینی که هفته گذشته قبل از سرنگون شدن بر فراز آمریکا پرواز کرد، قادر به جمع آوری ارتباطات رادیویی بود.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این بالون با "آنتن های متعدد" و سایر تجهیزات مجهز شده بود که "به وضوح برای نظارت اطلاعاتی" بود.

وی ادامه داد: آنتن های موجود در یک ردیف احتمالاً قادر به جمع آوری و مکان یابی ارتباطات هستند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این بالون همچنین دارای پنل های خورشیدی مناسب بود. این پنل ها برق کافی برای "عملکرد چندین حسگر جمع آوری اطلاعات "را تولید می کردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید