۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 55414342

این شهر که به­ خاطر بسیاری از کلیساها، موزه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی زیبای خود شهرت دارد، خانه برخی از مشهورترین خلاقان اتریش از جمله آدالبرت استیفتر، ولفگانگ موتزارت و آنتون بروکنر و دانشمند معروف یوهانس کپلر بود.

کلیسای سنت مارتین  شهر لینز

سلام نو-سرویس گردشگری: لینز، سومین شهر بزرگ اتریش پس از وین و گراتس، در مکانی جذاب در ساحل رودخانه دانوب قرار دارد. این رودخانه قدرتمند پس از بیرون آمدن از گذرگاه باریک خود از مناطق دورافتاده جنگل بوهمی به حوضه لینز گسترده مییابد.

این شهر که به خاطر بسیاری از کلیساها، موزه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی زیبای خود شهرت دارد، خانه برخی از مشهورترین خلاقان اتریش از جمله آدالبرت استیفتر، ولفگانگ موتزارت و آنتون بروکنر و دانشمند معروف یوهانس کپلر بود. این تاریخ غنی با انبوهی از گالری‌های هنری در لینز و رویدادهای فرهنگی بی‌شماری که هر ساله در اینجا برگزار می‌شوند، منعکس می‌شود.

موقعیت لینز در رود دانوب آن را به مکانی ایده‌آل برای گردش در رودخانه یا کاوش در حومه شهر و جاذبه‌های اطراف تبدیل می‌کند و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اتریش است. از دیگر کارهای سرگرم کننده برای انجام در لینز میتوان به کاوش در مناطق خرید تاریخی شهر با بوتیک‌ها و گالری‌های منحصربه‌فرد، یا نشستن در پاسیو کافه‌ای دنج و تماشای جهان پیرامون اشاره کرد.

برای دریافت ایده‌های عالی از ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده در این گوشه دوست‌داشتنی از اتریش، فهرست ما از بهترین کارهایی که در لینز انجام می‌شود را بخوانید.

  1. قلعه لینز

۳ جاذبه برتر گردشگری در لینز

قلعه باشکوه لینز که مشرف بر دانوب قرار دارد، قرن‌ها بر شهر تسلط داشته است. سوابق نشان میدهد که این مکان در واقع از اوایل قرن نهم محل استقرار قلعه بوده است که بقایای آن هنوز در اطراف دیوارهای قدیمی و دروازه فردریش دیده میشود. بنای کنونی عمدتا به قرن شانزدهم باز میگردد و پس از آتشسوزی در سال ۱۸۰۰ بازسازی شده است.

این قلعه تاریخی که اکنون موزه عالی قلعه را در خود جای داده است، مجموعه‌های هنری و تاریخی مهمی را به همراه نمایش‌هایی از مصنوعات دوران پیش از تاریخ، روم و قرونوسطی از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، سلاح‌ها و زره‌ها را در خود جای داده است. بخش جنوبی مدرنتر در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و شامل نمایشگاههای دائمی در مورد طبیعت و فناوری و همچنین نمایشگاههای موقت است.

نکات برجسته بازدید از این موزه شامل نمایشگاههای دقیق مربوط به تاریخ لینز است که از طریق آثار هنری، عکسها و همچنین مصنوعات باستانشناسی به تصویر کشیده شده است.

  1. موزه هنر لنتوس

۳ جاذبه برتر گردشگری در لینز

یکی دیگر از موزههای پیشرفته لینز که در سواحل دانوب واقع شده است، موزه هنر لنتوس است که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و از آن زمان به یکی از مهمترین گالریهای هنری در اتریش تبدیل شده است. ویژگیهای برجسته این موزه دیدنی که خود یک اثر هنری است که در شب روشن میشود، مجموعه غنی آن از بیش از ۱۵۰۰ اثر هنری است.

نکات برجسته این مجموعه چشمگیر شامل نمونههایی از قرن نوزدهم و همچنین شاهکارهای مدرنیستی کلاسیک توسط اتریشیهایی مانند گوستاو کلیمت و اگون شیله است. دیگر نکات برجسته شامل مجموعهای از آثار مهم جنبش اکسپرسیونیست آلمان و اتریش در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ و همچنین آثار بینالمللی دوران پس از جنگ است.

این موزه همچنین دارای مجموعه قابل توجهی از مجسمهها، طرحها و عکسها و همچنین یک فروشگاه و یک کتابخانه مرجع است. همچنین یک رستوران عالی با پاسیو بزرگ مشرف به دانوب وجود دارد که ارزش وقت گذاشتن در آن را دارد.

  1. کلیسای سنت مارتین

۳ جاذبه برتر گردشگری در لینز

همه بهترین مکان‌ها برای بازدید در لینز در ساختمان‌های فوق مدرن قرار ندارند و فقط روی هنر و سرگرمی تمرکز ندارند. قدیمی‌ترین کلیسای اتریش درست در زیر قلعه لینز، در کلیسای کوچک و زیبای سنت مارتین قرار دارد و به شکل اصلی خود حفظ شده است. این کلیسای قابلتوجه قرن هشتمی بر روی بقایای دیوارهای رومی که هنوز هم در نمای بیرونی ساختمان دیده میشود، ساخته شده است.

نکات برجسته بازدید از این کلیسای مهم کاتولیک شامل دیدن فضای داخلی غنی با نقاشیهای دیواری قرن پانزدهمی، همراه با طرح کلی درها و پنجرههای قدیمی در دیوارهای جانبی مربوط به دوره گوتیک است. بسیاری از سنگ‌های داخل کلیسا دارای کتیبه‌های رومی هستند، در حالیکه کاوش‌های اخیر تالار سلطنتی کاخ امپراتوری سابق را نشان داده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید