گروهی از خیرین تهرانی به نمایندگی نادر تمیزی دست در دست هم داده‌اند تا غذای شب‌های ساکنین این اتوبوس‌ها را در منطقه شوش فراهم کنند و با وعده‌های غذایی مثل ساندویچ کمکی هرچند کوچک به این گروه کنند.

توزیع یک وعده غذای شبانه بین بی‌خانمان‌های اتوبوس خواب به همت گروهی از خیرین تهرانی

سلام نو-سرویس اجتماعی: یکی از دغدغه‌هایی که در شب‌های سرد و گاه برفی شهری مثل تهران ذهن شهروندان را مشغول می‌کند وضعیت کسانی است که شب در خیابان می‌خوابند. وضعیت این افراد در عموم شب‌های سال نگران کننده است، اما فرارسیدن فصل سرما نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.

چند سال است که گرمخانه‌های شهرداری امکاناتی حداقلی را در اختیار این افراد قرار داده است، اما کمبود فضای گرمخانه‌ها و عدم تمایل برخی از این افراد سبب شده تا گروهی نتوانند به گرمخانه بروند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران تاکید کرده بود که با ساماندهی بی‌خانمان‌ها بخشی از ظرفیت گرمخانه‌ها آزاد شده و در کنار آن ۴۰ خودرو و ۷ اتوبوس کار جمع آوری ۲ هزار و ۵۰۰ بی خانمان را انجام می‌دهند، اما باز هم برخی از رفتن به گرمخانه سر باز می‌زنند.

حالا با سر رسیدن فصل سرما چندین و چند اتوبوس در نقاط حساس تهران قرار دارند تا بی‌خانمان‌ها، به ویژه معتادان متجاهر شب را بدون سقف طی نکنند.

از جمله این اتوبوس‌ها در میادین تجریش، شوش، امام حسین و راه آهن، خاوران، فرحزاد، یافت آباد، پل مدیریت، دروازه غار، یادگار امام و نیایش که غالبا محل تجمع و تردد معتادان متجاهر هستند مستقر شده‌اند تا پناهی برای برای شب‌های ایشان باشند.

حالا گروهی از خیرین تهرانی دست در دست هم داده‌اند تا غذای شب‌های ساکنین این اتوبوس‌ها در منطقه شوش را فراهم کنند و با وعده‌های غذایی مثل ساندویچ کمکی هرچند کوچک به این گروه کنند. این گروه از خیرین قصد دارد مسیر خود را در این زمستان ادامه دهد و آذوقه مورد نیاز این گروه از شهروندان تهرانی را فراهم آورند.

شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در این کار خیر و نیک هستند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۵۷۷۴۰۲۹۸ متعلق به آقای نادر تمیزی واریز کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید