گرگان زیبا فضاهای جذابی برای گشت و گرد دارد به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان بیشتر بدانید.

مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان

سلام نو_سرویس گردشگری: گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. جاهای دیدنی گرگان بسیارزیاد است که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. در ادامه به چند منطقه گردشگری هیجان‌انگیز در گرگان می‌پردازیم.

منطقه گردشگری توسکستان، طبیعت کم‌نظیر گرگان

یکی از زیباترین جاهایی که می توانید ببینید و با رفتن به آنجا اصطلاحا با یک تیر چند هدف را بزنید، منطقه گردشگری توسکستان است! این منطقه گردشگری مطرح و محبوب که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان همیشه سبز گرگان است، منطقه وسیعی را در بر می گیرد. منطقه گردشگری توسکستان که یکی از جاهای گردشگری گرگان محسوب می شود از ابتدای روستای توسکستان تا دشت سرعلی آباد ادامه دارد! این منطقه با طولی در حدود ۳۵ کیلومتر در امتداد جاده شاهرود- گرگان قرار دارد.

مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان

جاذبه های طبیعی این منطقه گردشگری که احتمالا برای عاشقان طبیعت بی نظیر باشد، شامل موارد زیر است:

جنگل توسکستان: جنگلی در دامنه ی البرز که نام خود را از روستایی با همین نام گرفته است.

روستای توسکستان: یکی از روستاهای معروف شهرستان گرگان که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد! جمعیت این روستا در حدود ۲۲۰ نفر است.

آبشار توسکتان: یکی از آبشارهای این منطقه که در تابستان و فصل های گرم آب و هوای بی نظیری دارد، آبشار توسکتان است که می توانید به آن سر بزنید و لذت ببرید.

دشت سرعلی آباد: یکی از منطقه های این مجموعه مناطق دیدنی با پوشش گیاهی استپی که در فصول سرما بسیار آب و هوای سردی دارد.

چشمه باغ سرهنگ: یکی از چشمه های روستای توسکستان که حدود ۴ کیلومتر با آن فاصله دارد و می توانید به آن سر بزنید.

روستای چهارباغ: در کنار جاذبه های طبیعی منطقه توسکستان، جاذبه های تاریخی آن هم بسیار جذاب و دیدنی هستند.

مهم ترین جاذبه های تاریخی این منطقه که می توانید به آن ها سر بزنید، عبارت اند از:

کاروانسرای قزلق: یکی از کاروانسراهای قدیمی و تاریخی است که بعد از ورود اسلام به ایران ساخته شده است.

گورستان قدیکی خاک عمر: مکانی که در کنار تاریخی بودن به همه ی ما انسان ها یادآوری می کند که یک روز باید از این جهان برویم.

از موارد بالا که بگذریم، شاهد مجتمع های گردشگری موجود در این منطقه هستیم که می توانید از آن ها استفاده کنید تا اواقات خوشی را بگذارنید.

مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان

منظقه شکار ممنوع چلچلی، منطقه‌ای بکر و کم‌نظیر

منظقه شکار ممنوع چلچلی که احتمالا اسم آن هم برای شما کمی عجیب و غریب است، در یک جاده ی صعب العبور قرار گرفته است! سختی رفت و آمد در این منطقه باعث شده است که امکان توسعه راه های رفت و آمد در آن وجود نداشته باشد و همین مسئله باعث ایجاد یک طبیعت بکر و دست نخورده در این منطقه کند. اگر به حیات وحش علاقه دارید، بهتر است که سری به این منطقه بزنید چرا که در آن انواع حیوانات از جمله موارد زیر را پیدا می کنید:

شوکا

پلنگ

خرس

خوک وحشی

کبک دری

قوچ

میش

کل

بز

انواع پرندگان

بهتر است که مدنظر داشته باشید، کمک گرفتن از راهنماهای محلی و رعایت نکات امنیتی باعث می شود که سفر شما به این منطقه و بازدید از آن کمی ایمن تر باشد. اگر بعد از مراجعه به این منطقه فرصت را مناسب دیدید، می توانید در آن کمی تنی به آب هم بزنید چرا که منطقه شکار ممنوع چلچی گرگان، مملو از چشمه سار است.

مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان

طبیعت سردانسر، یک منطقه اعجاب‌آور

مسیر سردانسر زیارت

سردانسر از کوه های اطراف روستای زیارت و در جنوب غرب این روستا و یکی از طبیعت های بکر استان گلستان می باشد که باید از وسط روستای زیارت به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن حرکت کنیم تا به دشت زیبا و سبز برسیم.

دشت سردانسر

شهرگرگان، جنگل‌ها و دشت‌های بکر کم ندارد و یکی از آنها سردانسر است. سردانسر سرزمین دشت‌های فراخ و اسب‌هاست و جایی است که می‌توان قدری از هیاهوی شهر به دور بود. این اوج زیبایی و شکوه خلقت است که در میان جنگل‌های انبوه متعدد دشتی سبز و هموار همچون سردانسر سر از زمین برمی‌آورد و به شکوه و دل‌نوازی گرگان، این شهر سبز زمردین می‌افزاید.

ارتفاعات سردانسرهمچنین مکانی ایده آل برای کوهنوردی است. اگر به کوهنوردی علاقه دارید می توانید از روستای زیارت راهی ارتفاعات سردانسر شوید. توجه داشته باشید که تجهیزات و لوازم ضروری همراهتان باشد. چه در فصول سرد و چه گرم لباس مناسب داشته باشید چون آب هوای ارتفاعات در فصول گرم نیز خنک است.

آدرس دشت سردانسر: استان گلستان، گرگان، جنوب غربی روستای زیارت

مناطق گردشگری کم‌نظیر گرگان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید