در غرب میدان اصلی، کلیسای فرانسیسکن گوتیک قرار دارد که به‌خاطر برج غربی آن متعلق به سال ۱۶۴۳ و شبستان گوتیک با سقف طاق‌دار آجدار، قابل­توجه است. کلیسای کوچک سنت آنتونی که با یک توری باروک متعلق به سال ۱۶۵۰ از ساختمان اصلی جدا شده است نیز ارزش بازدید دارد.

شهر قدیمی گراتس

سلام نو-سرویس گردشگری: گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، بر روی رودخانه مور واقع شده است و مدتهاست که یک توقفگاه محبوب برای گردشگران بوده است. نکات برجسته بازدید از این شهر شامل کاوش در ساختمان های تاریخی آن، بهویژه در شهر قدیمی با نماهای باروک متعدد آن است. یکیدیگر از جذابیت‌های مهم تپه بزرگی است که از پشت شهر زیبا برمی‌خیزد.

در حالیکه حفاریها نشان میدهند که این منطقه از سال ۸۰۰ پس از میلاد سکنه داشته است، اما اولینبار در سال ۱۱۲۸ از این شهر نام برده شد و پس از آن زمان به دست هابسبورگها رسید. اندکی پس از آن، اهمیت آن بهعنوان یک مکان تجارت و بازرگانی افزایش یافت. بسیاری از ساختمانهای باقیمانده تحت تأثیر سبک های معماری ایتالیایی بودند.

در نتیجه با وجود این فراوانی بناهای تاریخی مهم، گراتس امروزه یک مرکز فرهنگی مهم است که در سال ۱۹۹۹ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. گراتس همچنین زادگاه ستاره هالیوود آرنولد شوارتزنگر است و موزه کوچکی در این شهر به او اختصاص داده شده است.

برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین استفاده را از برنامه سفر خود به اتریش ببرید، حتما بهترین مکانهای دیدنی گراتس را در این لیست از برترین جاذبههای گردشگری شهر مرور کنید.

  1. شهر قدیمی گراتس

۳ جاذبه گردشگری برتر در گراتس + عکس

مرکز شهر قدیمی گراتس که توسط یونسکو تعیین شده است مملو از معماری تاریخی است و گشت و گذار با پای پیاده در آن لذتبخش است. از نقاط برجسته شهر میتوان به میدان اصلی در ساحل چپ رودخانه مور اشاره کرد. در اینجا مجسمهای زیبا از آرشیدوک یوهان را میبینید که برای آوردن صنعت به منطقه و بهبود ارتباطات و تجارت بسیار تلاش کرد. همچنین تالار شهر ساخته شده در سال ۱۸۹۳، با نمای طاقدار و تزئین شده با گچبری جذاب، قابل توجه است.

در غرب میدان اصلی، کلیسای فرانسیسکن گوتیک قرار دارد که به‌خاطر برج غربی آن متعلق به سال ۱۶۴۳ و شبستان گوتیک با سقف طاق‌دار آجدار، قابلتوجه است. کلیسای کوچک سنت آنتونی که با یک توری باروک متعلق به سال ۱۶۵۰ از ساختمان اصلی جدا شده است نیز ارزش بازدید دارد.

دیگر جاذبه های شهر قدیمی عبارتند از موزه رسمی تاریخ شهر و موزه رابرت استولز، به افتخار آهنگساز مشهور اتریشی که در سال ۱۸۸۰ در اینجا متولد شد.

  1. شلوسبرگ و برج ساعت

۳ جاذبه گردشگری برتر در گراتس + عکس

بر فراز شهر قدیمی گراتس، شلوسبرگ قرار دارد. این تپه ۴۷۳ متری را میتوان با قطار بالا رفت که تنها سه دقیقه طول میکشد تا به بالای آن برسید. از طرف دیگر، میتوان با یک پیادهروی دلپذیر طی ۲۰ دقیقه به آن رسید.

برج ساعت ۲۸ متری که شناختهشدهترین مکان دیدنی شهر است، از ویژگیهای برجسته آن است. این استحکامات که در سال ۱۵۶۱ ساخته شده است، تنها چیزی است که از استحکامات عظیمی که زمانی در اینجا وجود داشت و پس از معاهده وین در سال ۱۸۰۹ برچیده شد، باقی مانده است.

چندین جاذبه دیگر نیز در اینجا هستند. اینها شامل چاه ترکی با عمق ۹۴ متر و ناقوس ۳۵ متری متعلق به سال ۱۵۸۸ است که به نام لیزل شناخته میشود.

یک کافه در محل وجود دارد که مناظر فوق‌العاده‌ای از گراتس ارائه می‌کند و یک تئاتر در فضای باز نیز وجود دارد.

  1. اسلحه خانه استایران

۳ جاذبه گردشگری برتر در گراتس + عکس

این مکان تاریخی مهم در واقع از سال ۱۶۴۴ میزبان زرادخانه استانی بوده است. مجموعه‌های دائمی آن که بهعنوان بزرگ‌ترین اسلحه‌خانه تاریخی جهان شناخته می‌شود، شامل ۱۳۴۰۰ سلاح کوچک و لوازم جانبی است که از این تعداد ۴۲۵۹ تپانچه است. مجموعه توپخانه شامل تفنگهای رگبار، خمپاره، توپ و لوازم جانبی آنهاست.

نمایشگاه زره در آن نشان میدهد چگونه سربازان در همه ردهها از خود در برابر سلاحهای زمان خود محافظت میکنند. اینها از سپرها، آستین‌های زره‌دار و پست‌های زنجیری تا لباس‌های کامل زرهی را شامل می‌شود. در میان ۳۸۴۴ مورد، یک زره اسب ساخته شده در حدود سال ۱۵۱۰ در اینسبروک است.

این مجموعهها بهطرز چشمگیری به سبک اسلحهخانه سنتی، بدون علائم یا پلاکاردهایی که ظاهر تاریخی محیط را خراب کنند، نمایش داده میشوند. یک راهنمای بازدیدکننده رایگان به زبان انگلیسی در ورودی بگیرید یا راهنمای صوتی ارزان قیمت را برای توضیحات و پیشینه نمایشگاه اجاره کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید