مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک گفت: در بُعد سیاسی شهید سلیمانی انقلابی ترین و ولایت مدارترین فرمانده بود و با جان و مال و زبان خود ثابت کرد که در راه انقلاب و ولایت تا پای جان در مقابل دشمنان می ایستد.

شهید سلیمانی مرد میدان عمل بود/انقلابی ترین و ولایت مدارترین فرمانده

حجت‌الاسلام محمود براتی‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم به انقلاب یقین داشت و از بهترین شاگردهای مکتب انقلاب اسلامی بود.

وی به بیان برخی از ابعاد شخصیتی سرار سلیمانی پرداخت و افزود: در بُعد نظامی حاج قاسم به واسطه حضور در جبهه های نبردِ حق علیه باطل چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چه در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور و در جبهه اسلام و مقابله با دشمنان، از نظر تاکتیک و تکنیک نظامی حرف اول را در نیروهای مسلح می زد.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده ادامه داد: سردار سلیمانی تمام لحظات عمر گران بهای خویش را در راه اعتلای اسلام و حق و دفاع از مظلوم سپری کرد؛ ایشان رزمنده ای شجاع و فرماندهی با تدبیر بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک با یادآوری اینکه سردار سلیمانی شخصاً در خط مقدم حضور پیدا می کرد، گفت: سردار شهید سلیمانی در تمام سال های زندگی، هرگز دغدغه ای جز دفاع از دین و مظلوم، اهتزار پرچم حق، آزادی ملت های مظلوم از دست ستمکاران، یاری محرومان و مبارزه با مستکبران نداشت و بیش از آنکه مرد سخن باشد، مرد میدان عمل بود.

وی توفیقات جبهه مقاومت در منطقه را گواه بر مجاهدت های شهید سیلمانی دانست و افزود: دشمنان باید بدانند که با شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت، نبرد با ظالمان و مستکبران نه تنها کم فروغ یا متوقف نشده است، بلکه امت حزب الله انگیزه مضاعفی نیز برای مقابله با دولت تروریست آمریکا، صهیونیسم جهانی و گروه های تکفیری پیدا کرده اند.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده به بُعد معنوی شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در بُعد معنوی خصوصیت‌ اصلی شهید سلیمانی عبد و بنده بودن است و این ویژگی او را به یک مسلمان کامل تبدیل کرد؛ ارتباط با خداوند و مناجات شبانه ایشان حتی در هواپیما قبل شهادت ترک نمی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اراک بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری شهید سلیمانی مجاهدت خالصانه داشت و به قول خودشان همیشه دو ابزار توکل و اخلاص را همراه داشت.

وی ادامه داد: در بُعد اجتماعی، مردمی بودن ایشان زبانزد عام و خاص است؛ در حوادثی مثل زلزله و سیل در کنار مردم و محرومان جامعه حضور پیدا می کند و نسبت به مردم متواضع و دارای حسن خلق بود.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده به بیان دیگر شاخصه های شهید سلیمانی در بُعد سیاسی اشاره و تصریح کرد: انقلابی ترین و ولایت مدارترین فرمانده بود و با جان و مال و زبان خود ثابت کرد که در راه انقلاب و ولایت تا پای جان در مقابل دشمنان می ایستد؛ ایشان از مهم ترین شئون عاقبت به خیری را ارتباط قلبی با رهبر فرزانه می دانست.

وی این شهید والامقام را مصداق بارز آیه شریفه 29 سوره فتح دانست و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ بود، در مقابل دشمنان اسلام مقتدرانه و سخت برخورد می کرد و دافعه ای بی نظیر در برابر دشمنان داشت و در مقابل امت اسلام و مظلومین با عطوفت رفتار می کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید