اگر بخواهید به جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان مراجعه کنیم، قطعا با لیست بلند بالایی از مکان‌های مختلف و جذاب، مواجه خواهیم شد.

جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان را می‌شناسید؟! یکی از القاب بسیار برازنده و مناسب این شهر، نصف جهان است. این شهر به اندازه‌ای از جاهای دیدنی رویایی برخوردار است که اگر بخواهیم به تک تک آنها با ذکر جزئیات بپردازیم، ساعت‌ها زمان باید صرف کنیم. این شهر از مکان‌های مختلف :

  • باستانی
  • تاریخی
  • مذهبی
  • گردشگری
  • تفریحی

و ... برخوردار است. اگر برای بازدید از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان به این شهر مراجعه کرده‌اید، باید مطلع باشید که با گزینه‌های زیادی مواجه خواهید شد. بنابراین استفاده از یک برنامه ریزی درست و دقیق، می‌تواند یک سفر خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

شناخت جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان:

اگر به جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان مراجعه کنید و از یک برنامه دلچسب سفر استفاده کنید، قطعا همیشه دلتنگ آن می‌شوید. این شهر در بر دارنده‌ی بسیاری از مکان‌های تفریحی و گردشگری است که تمام ساعات و روزهای شما را غرق شادی و مسرت می‌نماید. اولین چیزی که با ورود به این شهر می‌تواند ذهن شما را به سمت خود جلب نماید این است که: به کجا بروم و گردشگری خود را از کجا آغاز کنم؟

اگر شما نیز اهل سفر باشید به این امر مهم پی برده‌اید که برای بازدید از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان، باید برنامه ریزی داشته باشید. با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی، می‌توانید بهترین سفر و خاطره انگیزترین سفر را برای خود رقم بزنید. با ما همراه شوید تا به ذکر بسیاری از این مکان‌های گردشگری بپردازیم:

مکان‌های تاریخی و گردشگری اصفهان:

مکان‌های تاریخی و باستانی این شهر، یکی از مهمترین جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان به شمار می‌روند. در این شهر می‌توان شاهد خودنمایی بسیاری از بناهای تاریخی بود که از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند. از جمله جاهای دیدنی و تاریخی در این شهر، عبارتند از:

  • میدان نقش جهان: (از مهمترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به میدان نقش جهان اشاره کرد. این میدان در گذشته به میدان شاه، شهرت داشته است. این میدان، دومین میدان بزرگ (با ابعاد مستطیلی به طول ۵۶۰ و عرض ۱۶۰ متر) جهان شناخته شده است.)
  • پل خواجو: (سبک معماری خارق العاده، کاشی کاری‌ها و ... این پل را به یکی از پل‌های بسیار معروف در شهر اصفهان مبدل نموده است. این پل نیز بر روی زاینده رود و در نزدیکی سی و سه پل واقع شده است.)
  • سی و سه پل: (اگر به دنبال بازدید از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی اصفهان هستید، قطعا سی و سه پل نیز در لیست شما قرار خواهد داشت. این پل از معماری شگفت انگیز و باورنکردنی برخوردار است که حتی پس از سالها نیز مورد توجه معماران مختلف در اقصی نقاط جهان، قرار گرفته است.)
  • کاخ عالی قاپو: (یکی از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان که قدمت آن به دوران صفوی بازمی‌گردد، کاخ عالی قاپو است. این کاخ از معماری شگفت انگیز و تکرار نشدنی برخوردار است. از منحصر بفردترین سازه‌های این بنا، می‌توان به تالار موسیقی آن اشاره نمود.)
  • کاخ چهلستون: (یکی از دلایل بسیار مهم برای نامگذاری این کاخ، ستون‌های تعبیه شده در آن است. این کاخ با برخورداری از طراحی منحصر بفرد، یکی از بهترین مکان‌ها برای سکونت شاهان به شمار می‌رفت. با بازدید از این مکان، حتما حیرت زده‌ی معماری، نقاشی، طراحی و ... آن، خواهید شد.)

جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان

کاخ عالی قاپو

مکان‌های مذهبی از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان:

اگر به تاریخ و جذابیت آن علاقمند هستید، می‌توانید به برخی از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان مراجعه نمایید. از جمله مکان‌های مذهبی که دارای معماری خارق العاده و جذابیت تکرار نشدنی هستند، عبارتند از:

  • مسجد جامع اصفهان: (یکی از شگفت انگیزترین مسجدهای ساخته شده در دوران صفوی، این مسجد است. در این مسجد می‌توان شاهد برخی از آثار برجسته بود که به دوران آل بویه متعلق هستند. در این بنا می‌توان شاهد شاهکارهایی مانند: کتیبه‌ها، کاشی‌کاری‌ها و ... بود.)
  • مسجد شیخ لطف الله: (ساخت این بنای خارق العاده به مدت ۱۸ سال به طول انجامید. این بنا توسط معماری یکی از بهترین معماران اصفهان، محمدرضا اصفهانی ساخته شده است.)
  • کلیسای وانک: (اگر طرفدار بازدید از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان هستید، هرگز بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید. در این کلیسا به قدری حیرت زده می‌شوید که در ذهن نمی‌گنجد. این کلیسا در یکی از معروف‌ترین محله‌های اصفهان واقع شده است.)

جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان

کلیسای وانک از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان

خیابان‌ها و محله‌های خاص اصفهان:

اما بازدید از جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان فقط مختص به این مکان‌ها نخواهد بود. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از محله‌ها و خیابان‌های منحصر بفرد بود که هر کدام دارای تاریخی تکرار نشدنی و انرژی بی بدیل در درون خود هستند. از این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. محله جلفا: (یکی از بهترین خیابان‌ها و محله‌های اصفهان که به سبب برخورداری از معماری خارق العاده و ظریف و همچنین حال و هوای بی‌نظیر، یکی از بهترین محله‌ها شناخته شده است. در این محله می‌توان ساعات فراموش نشدنی را سپری کرد.)
  2. خیابان چهارباغ: (چهارباغ عباسی نیز یکی از محله‌های بسیار معروف است که زیبایی خیره کننده و تکرار نشدنی را در بر دارد. منظره‌ی خیره کننده در این باغ، در تمامی فصول سال، وصف نشدنی خواهد بود.)
  3. بازار قیصریه: (از دیگر جاهای دیدنی و قشنگ اصفهان، می‌توان به بازار قیصریه اشاره نمود. این بازار سرشار از حس نشاط، شادابی و آرامش است. در این بازار می‌توانید شاهد یک معماری شاهکار و حیرت انگیز باشید.)
کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید