اولین­ باری که بسیاری از بازدیدکنندگان برن را می­بینند، از زیبایی محیط آن شگفت­زده می­شوند

شهر قدیمی برن

اولینباری که بسیاری از بازدیدکنندگان برن را میبینند، از زیبایی محیط آن شگفتزده میشوند. پایتخت سوئیس بر روی یک خطالراس ماسه سنگی ساخته شده است. پلهای سطح بالا، شهر را با ارتفاعات در ساحل راست و با بخشهای جدیدتر شهر پیوند میدهند.

خانه‌ها و مغازه‌ها، با طاق‌هایی در سطح خیابان و سقف‌های برجسته، نشان‌دهنده رفاه شهروندان برن در قرن‌های 17 و 18 است. شخصیت جذاب شهر قدیمی به خوبی حفظ شده و در زندگی روزمره شهر ادغام شده و باعث شده است که توسط یونسکو بهعنوان یک میراث جهانی شناخته شود.

برن دارای فرهنگ غنی با رویدادهای سراسر سال مانند جشنواره تابستانی و زمستانی جاز است. جشنواره گورتن نیز در اواسط ژوئیه برگزار میشود. موزه‌ها و تئاترهای متعدد علایق مختلفی را پوشش می‌دهند و بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر کنار خیابان و برج ساعت قرون وسطایی با عروسک‌های متحرک لذت ببرند.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که باید در برن انجام دهید، بازدید خود را در این شهر برنامهریزی کنید.

  1. شهر قدیمی

4 جاذبه توریستی برتر در برن + عکس

شهر قدیمی برن به درستی شایسته جایگاه خود بهعنوان میراث جهانی یونسکو است. این شهر قدیمی که بر روی صخره‌ای قرار گرفته و از سه طرف توسط آب‌های خیره‌کننده رودخانه احاطه شده است، بسیاری از ویژگی‌های قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. خیابان‌ها سنگ‌فرش شده و با پیاده‌روهای سرپوشیده محصور شده‌اند. در سطوح پایینی ساختمانها، مغازهها، کافهها، کتابفروشیها و رستورانها قرار دارند، در حالیکه طبقات بالایی آپارتمانها هستند.

این منطقه قدیمی جایی است که بسیاری از بهترین مکان‌ها برای بازدید و کارهایی که باید انجام دهید، از جمله پل‌ها، فواره‌های عمومی، مجسمه‌های قدیمی و برج ساعت معروف در آن قرار دارد. چند روز را میتوان با قدم زدن در اطراف شهر قدیمی به شادی سپری کرد.

  1. موزه انیشتین و موزه تاریخی برن

4 جاذبه توریستی برتر در برن + عکس

موزه تاریخی برن که در ساختمانی 130 ساله با طراحی آندره لامبرت بر اساس قلعههای قرن پانزدهمی قرار دارد، با موزه انیشتین ترکیب شده و دومین موزه بزرگ سوئیس را تشکیل میدهد. نمایش‌ها بیش از نیممیلیون شی را در بر می‌گیرند که از عصر حجر تا سلت‌ها، رومی‌ها، قرون وسطی، دوران ناپلئون و تا قرن‌های 19 و 20 باز می‌گردد.

موزه انیشتین بر زندگی این دانشمند بزرگ متمرکز است و نحوه زندگی او را از طریق دهها فیلم قدیمی، اشیاء اصلی و نامهها نشان میدهد. حتی گواهی جایزه نوبل سال 1921 او نیز به نمایش گذاشته شده است. فیلمهای انیمیشن به افراد عادی که علم فیزیک نیاموختهاند کمک میکنند تا نظریههای پیشگام انیشتین را درک کنند.

  1. برنر مونستر

4 جاذبه توریستی برتر در برن + عکس

شاید معروفترین ساختمان برن، برنر مونستر است که به نام کلیسای جامع برن یا کلیسای جامع سنت وینسنت نیز شناخته میشود. این کلیسای جامع بزرگترین کلیسای سوئیس متعلق به اواخر قرون وسطی است و نقشی حیاتی در توسعه کلی معماری شهر داشته است.

درگاه غربی برن مینستر با مجسمه های زیادی تزئین شده است.

شبستان و گروه کر سنت وینسنت برن دارای طاق مشبک با نشانهای زیبای قرن شانزدهمی است. غرفههای گروه کر (1523) اولین اثر هنری رنسانس در برن بود.

  1. برج ساعت

4 جاذبه توریستی برتر در برن + عکس

برج ساعت 800 ساله یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی برن است و ارزش بازدید را دارد. درست بالای برج دروازه غربی در بخش قدیمی شهر، این برج 23 متری با یک ساعت نجومی عظیم تزئین شده است.

فقط سه دقیقه قبل از هر ساعت، سیرکی از موجودات مکانیکی (احمق، شوالیه، خروس، پیپر و غیره) بیرون می آیند تا نمایشی کوچک به نمایش بگذارند. در داخل آن میتوانید محبوبیت این سازه باستانی را از 130 پله سنگی فرسوده مشاهده کنید. بازدیدکنندگان میتوانند به سکوی مشاهده بروند که دارای مناظر چشمگیر است. تورهای با راهنما عالی و آموزنده نیز وجود دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید