برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان‌ها و سایر مکان‌های دیدنی در پایتخت نروژ، حتما فهرست ما از برترین جاذبه‌ها و کارهایی که باید در اسلو انجام دهید را بخوانید.

موزه تاریخ فرهنگی(در اسلو)

سلام نو-سرویس گردشگری: اسلو، پایتخت زیبای نروژ، یکی از بزرگترین پایتختهای جهان از نظر مساحت است. اما جالب اینجاست که تنها ۲۰ درصد از این توده زمین توسعه یافته است. بقیه شامل پارکها، جنگلهای حفاظتشده، تپهها و صدها دریاچه است. پارکها و فضاهای باز بخشی جداییناپذیر از منظره شهری اسلو هستند و تقریبا از هر نقطه شهر بهراحتی قابل دسترسی هستند.

مرکز شهر به لطف مسیرهای متعددی که فضاهای عمومی آن را بههم متصل میکند، برای پیادهروی لذتبخش است. همچنین دارای بسیاری از مناطق مناسب برای عابر پیاده، از جمله خیابان اصلی شهر، دروازه کارل یوهانس است. این خیابان وسیع که از ایستگاه مرکزی اسلو در نزدیکی اسکله تا کاخ سلطنتی امتداد دارد، از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اسلو از جمله کاخ، تئاتر ملی، ساختمان‌های قدیمی دانشگاه و کلیسای جامع اسلو عبور می‌کند.

اسلو که بهطور مرتب بهعنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی در رتبهبندی قرار میگیرد، دارای صحنههای فرهنگی غنی و کارهای سرگرمکننده متعدد برای انجام دادن است و به خاطر تئاتر، موزهها و گالری هایش مشهور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان‌ها و سایر مکان‌های دیدنی در پایتخت نروژ، حتما فهرست ما از برترین جاذبه‌ها و کارهایی که باید در اسلو انجام دهید را بخوانید.

  1. پارک مجسمه ویگلند

۴ جاذبه توریستی برتر در اسلو

پارک مجسمه ویگلند که در اسلو قرار دارد، یکی از معروفترین جاذبههای گردشگری نروژ است. این پارک مجسمه منحصربه‌فرد که در تمام طول سال باز است، اثر زندگی گوستاو ویگلند است و حاوی ۶۵۰ مجسمه پویا از برنز، گرانیت و آهن فرفورژه است.

اکثر مجسمهها در پنج گروه موضوعی در امتداد محوری به طول ۸۵۳ متر قرار دارند. قدیمیترین گروه فواره است که چرخه زندگی انسان را به تصویر میکشد، که فراتر از آن میتوان تک سنگی به ارتفاع ۱۶ متر را دید که شامل ۱۲۱ انسان در هم تنیده شده است.

گردشگران می‌توانند وقت خود را صرف کاوش در بقیه پارک نیز کنند، جاییکه فضاهای سبز فراوان برای پیک‌نیک، امکانات تفریحی، باغ گل رز عظیم و بزرگترین زمین بازی کشور وجود دارد. در اینجا شما همچنین میتوانید از موزه شهر اسلو بازدید کنید.

  1. موزه مردمی نورسک (موزه مردمی نروژ)

۴ جاذبه توریستی برتر در اسلو

فولکوموزه نورسک که در منطقه بیگدوی اولسلو واقع شده است، یک موزه در فضای باز عالی است که مجموعهای از نمایشگاههای دائمی را ارائه میدهد که ۵۰۰ سال فرهنگ عامیانه نروژ را پوشش میدهد. ساختمان‌های موزه به چندین منطقه تقسیم می‌شوند که دوره‌های مختلف را برجسته می‌کنند. یکی از بزرگترین مناطق، منطقه روستایی ”کوانتریساید“ است که دارای خانههای مزرعهای معمولی از نقاط مختلف تاریخ، از جمله بازآفرینی گواهتی، یک ساختار سنتی سامی است.

این موزه همچنین دارای ”شهر قدیمی“ است که عمدتا از ساختمان‌های تاریخی تشکیل شده است که از کریستینیا، یک سکونتگاه اوایل قرن هفدهم، نقلمکان کرده‌اند. این موزه همچنین برنامه‌های روزانه‌ای را برای همه سنین ارائه می‌کند از جمله فعالیت‌های صنایع دستی عامیانه.

  1. موزه مونک

۴ جاذبه توریستی برتر در اسلو

موزه مونک که به زندگی و کار بزرگ‌ترین نقاش نروژ، ادوارد مونک (۱۹۴۴-۱۸۶۳) اختصاص دارد، شامل مجموعه‌ای وسیع از نقاشی‌ها، هنرهای گرافیکی، طراحی‌ها، آبرنگ‌ها و مجسمه‌های زندگی این هنرمند بزرگ است.

این موزه با داشتن تقریبا ۲۸۰۰۰ اثر هنری علاوه بر جلوه‌های شخصی و ابزار، حتی کتابخانه خصوصی او، نمایشگاه‌های ویژه‌ای را نیز از طریق نمایش فیلم، کنسرت، تورهای راهنما و سخنرانی‌ها به جنبه‌های خاصی از کار مونک اختصاص می‌دهد.

  1. موزه تاریخ فرهنگی

۴ جاذبه توریستی برتر در اسلو

موزه تاریخ فرهنگی جنبههای مختلف تاریخ بشر را بررسی میکند. این مکان بزرگترین مجموعه از مصنوعات مصری در نروژ، از جمله مومیاییها و اشیای تدفین شده را در خود جای داده است.

گالری قرون وسطی موزه نیز گسترده است و مجموعهای چشمگیر از اقلام روزانه و همچنین چندین نمونه از هنر کلیسا و مصنوعات مذهبی را به نمایش میگذارد. همچنین یک نمایشگاه بزرگ اختصاص داده شده به تاریخ ضرب سکه طلا، شامل نمونههایی از سکههای ۲۶۰۰ سال گذشته است.

مناطق دیگر موزه به کاوش در زندگی مردمان بومی و همچنین نمایشگاهی قابل تامل در مورد توانایی بشر برای غلبه بر تهدیدها و چالش‌های خارج از کنترل تمرکز دارد. این موزه همچنین میزبان انواع نمایشگاه‌های موقت است و همچنان به نمایشگاه عصر وایکینگ‌ها اضافه می‌کند که شامل موارد کمیاب مانند کلاه ایمنی وایکینگ است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید